Dellia Group AS - Kan torkad mango vara mer beroendeframkallande än heroin?

Tja, det här var ett mystiskt pressmeddelande. Undrar om VD:n och de andra storägarna har kommit fram till att det vore läge att sälja bolaget innan konkurrenssituationen blir ohållbar? Börjar pengarna ta slut för att föra ett hyllkrig, och skymtar en finansieringslösning vid horisonten som skulle förinta värdet för nuvarande ägare för att finansiera ett eskalerande hyllkrig? Eller är Dellia verkligen ett så högkvalitativt bolag på väg ut på internationella marknader som Mr. Market grovt felprissätter, och finns det köpsugna intressenter överallt?

I pressmeddelandet listas en rad olika lösningar för att genomföra detta arrangemang, men vilka andra verkliga alternativ har Dellia än att sälja hela rasket? Fram till nu har Dellia varit ett varumärkeshus som sedan bestämde sig för att ge sig in i primärproduktionen genom att köpa Kirirom i Kambodja, även om företagsförvärvet fortfarande pågår.

Det var mina första tankar. Ordet är fritt. Pressmeddelandet och dess tajming känns lite skaver och triggar min PTSD, som jag ådragit mig genom att slösa pengar på nordiska småbolag. :rofl:

19 gillningar