Jag läser. Stark bank och nu är vägen uppåt öppen. Medvind tack vare räntor och kostnadskontroll. Utdelningen har också återgått till en rimlig nivå.
Avsikten är att sitta kvar i denna diesel så länge jag lever, med ett snittpris på 90 kr.
Jag läser. Stark bank och nu är vägen uppåt öppen. Medvind tack vare räntor och kostnadskontroll. Utdelningen har också återgått till en rimlig nivå.
Avsikten är att sitta kvar i denna diesel så länge jag lever, med ett snittpris på 90 kr.
~+12% idag. Är penningtvättshärvorna avklarade nu?
Danske får 2 miljarder i böter för penningtvätt
HC Andersens Rasmus Køjborg och Philip Coombes har gjort en lätt analys av Danske Bank. ![]()
Vår senaste Danske Bank One-pager inklusive en uppdaterad jämförelsegrupp av nordiska noterade konkurrenter efter årsrapporterna de senaste veckorna. Läs One-pagern för att få en uppdatering om den senaste utvecklingen i Danske Bank, dess framsteg med att minska värderingsgapet till sina konkurrenter, uppdateringar om de viktigaste investeringsriskerna, de viktigaste investeringsskälen och dess Forward ’28-strategi.
Lyckligtvis kommer dessa fortfarande, senast idag, och nuförtiden även som automatiskt översatta versioner:
Det går ganska bra för danskarna, se t.ex. Jyske Banks noteringar från den 4 juni gällande Danske Bank: https://www.jyskebank.dk/finansnyt/aktier/publikation
Danske är inte längre ett vändningsbolag. Jag behåller fortfarande mina aktier eftersom jag ser Danske Bank som ett attraktivt utdelnings- och kapitalåterföringsbolag: bankens resultatförmåga är stark, kreditförlusterna är mycket låga och under åren 2026–2028 kan aktieägarna förvänta sig betydande utdelningar samt eventuella återköp av egna aktier.