Sommaren är alltid en bra tid att gå igenom Inderes omfattande djupanalyser. Jag har läst igenom Attes välskrivna analys ett par gånger, men märkte först nu att det fanns en siffra för produktionsvolym per reaktor. Jag skulle vilja fråga Atte, kan du öppna upp hur ni har kommit fram till det intervallet? Och anser du att 480 i det intervallet är det absoluta maximat för vad som kan produceras?
Citat från Canatus djupanalys: ”Med dessa antaganden skulle en enskild reaktor kunna tillverka cirka 200–480 pellicles per år. Dessa siffror låter till en början ganska låga, men de framstår som rimliga med tanke på efterbehandlingen och kvalitetskontrollen som ingår i tillverkningsprocessen för pellicles.”