Hej!
Det er fantastisk, at du er fan af selskabet, og jeg husker, at jeg allerede for 4 år siden læste rosende kommentarer om selskabet fra dig, så fan-interessen er ikke falmet trods kursfaldet!
Det, jeg ikke forstår, er, at du kritiserer analysen for at være skadelig for selskabet via dets finansieringsmuligheder. Især når vi har et positivt syn. En god analyse tager også højde for risici. Vi er faktisk meget fortrøstningsfulde omkring denne case i øjeblikket og ser forholdet mellem afkast og risiko som meget attraktivt!
Grunden til, at opkøb ikke medregnes i værdiansættelsen, er forklaret i analysen og skyldes, at gearingen stadig er høj, og som Kari sagde i interviewet, er fokus på de nuværende ejerskaber og på at nedbringe gælden!
Den historiske track record for afkast af kapital har også lidt under uheld (bl.a. YE’s afhændelse af de russiske aktiviteter), men netop derfor er det understreget i rapporten, at værdiansættelsen kan vende tilbage til peers-niveau, hvis afkastet af kapitalen også stiger til deres niveau.