Jeg er ikke særlig bekymret for den refinansieringsrisiko, men først når resultatforbedringen slår igennem, tror jeg på, at Boreo for alvor vil fortsætte sin “serial acquirer”-strategi, altså opkøb af nye virksomheder. Med det nuværende resultatniveau tillader balancens gearing efter vores vurdering ikke rigtig yderligere gæld af betydning.
Jeg skrev følgende om værdiansættelsesforskellen mellem Boreo og Auroora i forbindelse med initieringen af dækningen af Auroora, da du, Justus, tidligere har fremhævet dette:
“På nuværende tidspunkt er det multiplum-interval, vi accepterer for Auroora, (P/E 14-17x og EV/EBITDA 9-11x). Intervallet er højere end det, vi p.t. accepterer for “serial acquirer”-virksomheden Boreo (P/E 12-15x og EV/EBITDA 8-10x). Den væsentligste forskel skyldes, at vi i tilfældet Auroora også indregner værdiskabelsen fra fremtidige virksomhedsopkøb, da vi vurderer, at selskabet har gode muligheder for at investere de penge, der blev rejst ved børsnoteringen, med et målsat ROCE på over 15 %. På den anden side er selskabets historiske track record stadig forholdsvis kort, hvilket begrænser det interval, vi accepterer på dette punkt i fortællingen.”