For rimelighedens skyld vil jeg sige, at jeg solgte hele min beholdning med et tab på over 90 %.
Ikke fordi jeg ikke gerne ville forsøge at kæmpe videre som aktionær i denne historie.
Tværtimod.
Jeg ser stadig dette – selv i dårlige scenarier (VMBO-præmie eller en præmie betalt af en STOR ekstern køber) eller i et fuldstændig ufatteligt drømmescenarie, hvor selskabet begynder at eksekvere på sin strategi med respekt for alle nuværende ejeres ejerskab – som en af de mest lovende multi10 - multi100-baggere (i det mindste lige nu, ha-ha), jeg potentielt nogensinde er stødt på.
Denne emissions-konstruktion og det bevidst virkende finansielle rod er dog en alt for kompleks helhed for mig. Eller i det mindste en utiltalende en af slagsen.
Det er nok lige præcis det, den indre kreds sigter efter. I mit tilfælde fik de vist præcis, hvad de ville have.
Jeg venter i første omgang over weekenden og lader samtidig tankerne falde til ro.
Før detaljerne i emissionen (antal og pris, samt hvor meget blæk der er tilbage i printeren efter emissionen) føles det efter min mening ret modigt at springe på vognen igen.
Men hvis du allerede er med på vognen, håber jeg (som potentielt kommende ejer) på mine egne og de øvrige aktionærers vegne, at du bider tænderne sammen og deltager fuldt ud i emissionen.
Hvis alle de beføjelser, der endelig blev givet på generalforsamlingen, bruges i den kommende emission (hvad enten det er 1,5 mia. stk. til 0,01 euro eller f.eks. 15 millioner stk. til en pris på én euro), kan der stadig være god mening i denne case.
(Den indre kreds’ 250.000.000 belønnings-aktier for et fremragende udført arbejde gør selvfølgelig smagen af bærrene lidt sur.)
På den anden side, hvis selskabet efterlader sig muligheden for at printe mange gange flere aktier selv efter emissionen, ser situationen virkelig dårlig ud.
Jeg afventer yderligere information fra selskabet. Så handler jeg ud fra dem og min helt egen analyse.
ps. @Antti_Siltanen nåede allerede at kommentere på min undren over den kommende emission og min forbløffelse over prisen. Tak for dit svar, Antti =)
!!