Bioretec - Åbner det amerikanske marked?

Jeg så Hubar - Fishers “interview”.

Det var virkelig en total nothing-burger. Han fik muligheden for at svare på (sandsynligvis) et par udvalgte spørgsmål, som ikke tilførte nogen ny merværdi eller afklarede noget som helst. I det mindste ikke for undertegnede. Der blev ikke stillet ét eneste svært spørgsmål, og jeg gætter på, at der ville have været mange af dem.

Denne tomme snak begynder allerede at virke bevidst.

Udpluk fra dagens meddelelse:

• Bioretec meddelte den 31.1.2025, at selskabets RemeOsTM-traumeskrue-produktfamilie har modtaget CE-godkendelse, hvilket muliggør produktlancering i Europa.
  • Bioretec meddelte den 1.10.2025, at selskabets RemeOsTM-traumeskrue er blevet tildelt Transitional Pass-Through (TPT)-refusion af det amerikanske Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS).
  • Bioretec meddelte den 14.12.2025, at selskabets RemeOsTM DrillPin er blevet tildelt FDA Breakthrough Device Designation-status. DrillPin er Bioretecs tredje produkt, der har fået tildelt Breakthrough Device Designation-status (traumeskrue 2021, spinal fusionsimplantat 2024).

Hvordan kan det være, at med disse ægte innovative løsninger og resultater, falder omsætningen og især værdien af et firma, der lige er begyndt at vokse, fuldstændig sammen?

Hvorfor skred Alan Donze og økonomidirektøren (dette har jeg undret mig højlydt over her tidligere)?

Hvad er der egentlig galt med det her firma?

Endnu et citat fra dagens intern viden (overvejelser om en fortegningsretsemission):

“Bioretecs bestyrelse har ikke truffet nogen bindende beslutninger vedrørende gennemførelsen af aktieemissionen og understreger, at gennemførelsen af en eventuel aktieemission endnu ikke er sikker.”

Altså WTF?

Er der også i dette firma en fjendtlig overtagelse / MBO / LBO på vej fra enten insidere og/eller en større aktør?

Tegnene begynder at virke skræmmende velkendte (jf. Tecnotree):

• Man gør alt muligt for at få firmaets fremtid til at se så dyster og uinteressant ud som muligt.
  • Man kører firmaet ud i en finansieringskrise og begynder at finansiere det med alle mulige finansielle krumspring (f.eks. insider-konvertible obligationer [VVK]), hvorigennem ejerskabet kan overføres til en lille gruppe, mens størstedelen af aktionærerne samtidig stilles ulige.
  • Inden de tvivlsomme finansieringsmanøvrer køres aktiekursen så langt ned som muligt for at opnå maksimal kontrol over firmaets aktiekapital med minimal finansiering.
  • Man kaprer firmaet til en brøkdel af dets reelle værdi / potentiale.
  • Man tager firmaet af børsen og enten sælger det til en kapitalfond eller bringer det tilbage på børsen til en pris, der er mange gange eller titusindvis af gange højere.
  • Man griner hele vejen til banken.

Det mærkeligste her er bare, at firmaets resultater (især fra 2025) er utroligt lovende. Alligevel er det lykkedes at ødelægge dets værdi næsten fuldstændigt.

Der er noget galt her. BIG time.

13 Synes om