Her er en opsummering af virksomhedens værditilvækst fra 1.1.2025 frem til i dag
1.1.2025 2,25 euro * ca. 24 mio. aktier = 54 mio. euro (jeg har ikke tjekket aktieantallet, men det er estimeret ud fra emissionen i '25)
15.5. efter emissionen (1 gammel giver 4 nye á 1,5 euro) 1,8 euro * 30 mio. aktier = 54 mio. euro
I slutningen af oktober 2025 efter regnskabstal 90c * 30 mio. = 27 mio. euro
Nu har selskabet så modtaget 12,9 mio. euro, og værdiansættelsen baseret på de nye aktier er:
0,011 c * 1,336 mia. aktier = 14,7 mio. euro (Nordnet oplyser et forkert antal aktier; der er det beregnet ud fra 100 % gennemførelse, det bliver nok rettet snart)
Så hvis man trækker nettokassen fra, anslået 12 mio. euro, får man en værdi for forretningen og patenterne på ca. 2,7 mio. euro. I starten af '25 var likviderne ca. 4 mio. euro, så beregnet på samme måde var værdiansættelsen af forretningen og patenterne omkring 50 millioner.
Det er et pænt stort fald på godt et år. Lad os se, om situationen retter sig nu, eller om vi først skal vente på eventuelle beviser. Der er tid frem til omkring midten af 2027 ifølge Siltanens beregninger, og der er et potentiale på ca. 60 % op til Siltanens kursmål på 0,018 cent.
Emissionen blev solgt overraskende godt i forhold til, at man kunne købe nye aktier på børsen til praktisk talt emissionskursen, mens emissionen stadig var i gang. Af en eller anden grund faldt tegningsrettens værdi meget hurtigt til praktisk talt nul, selvom det selvfølgelig ofte sker ved emissioner.
Nu kan man komme med på rejsen i en virksomhed, der har skabt forretning, til næsten prisen for nettokassen. Jeg vil sige, at dette er det billigste tidspunkt i hele virksomhedens historie, men der er stadig ingen garanti for, at det lykkes denne gang. Al startup-kapital investeret før denne emission er praktisk talt nulstillet. Jeg er selv med nu, selvom jeg forstår de store risici. Der kommer ikke et nyt forsøg, medmindre forretningen får vækst nu. Der er en lille chance for, at nogen vil købe den. “Men den var jo billig”.