Jeg undrede mig over, hvorfor de offentliggjorde disse tal, men det er på finsk en posari (positiv resultatvarsel).
Jeg tror, at aktien stadig har et stort opadgående potentiale, fordi aktien blev hensynsløst solgt fra efter negari (negativ resultatvarsel). Det brasilianske marked gik live den 1.1.2025. Derfra får vi helt sikkert gode resultater fra nye kunder. Og Better Collective har også en meget stærk økonomisk position, fordi aktieemissionen blev foretaget til en god kurs i starten af året. De penge blev indsamlet til et virksomhedskøb, som endnu ikke er foretaget. Markederne indpriste alt for mange risici. Hvad jeg har undersøgt, har BetCO næsten altid genereret overskud; nu kom der blot en opbremsning i væksten. Men den posari (positive resultatvarsel) kom lidt bag på mig.
Aktien endte på spillervenlige tal ![]()

Q4-rapporten er ude. Følger andre selskabet?
Det ser godt ud i mine øjne, selvom den negative nyhed var en ret stor skræmme.
Denne del af rapporten sprang i øjnene:
Vejledning for Brasilien

Det betyder, at skattesatsen stiger, og spillere skal genaktivere deres konti. Mon de gamle gode revenue share-kundeforhold bevares?
Hovedtallene var jo kendt på forhånd, så min egen interesse var rettet mod vejledningen. Det var dog en skuffelse for mig, at 2025-vejledningen for omsætning og EBITDA praktisk talt er flad sammenlignet med 2024, hvilket betyder, at vanskelighederne ser ud til at fortsætte endnu i år. Nu skifter vi fra M&A-tilstand til effektivisering og forsvar/genstart af organisk vækst, hvilket unægtelig lyder mere som et defensivt end et offensivt træk. Med den nuværende værdiansættelse er et tilbagekøb, der dækker omkring 1,5 % af aktiekapitalen, dog en ganske positiv nyhed for at understøtte prisen.
Jeg frygter selv, at resultatet ikke vil blive modtaget særlig positivt. Er de nuværende multipler stadig berettigede på kort sigt, hvis der ikke engang loves vækst for i år?
Med stemningen nu renset ud, mener vi, at BETCO udgør en attraktiv R/R-mulighed. Jeg har vedhæftet en dybdegående analyse af virksomheden - håber at få en diskussion i gang ud fra dette!
[undskyld for ikke at skrive på finsk; begrænset diskussion om dette navn andre steder]
Det var en god artikel, tak for opslaget!
Ja, der er ikke meget diskussion om virksomheden.
Jeg har ingen idé om, hvordan markederne vil opfatte Q1-resultaterne, men det lyder som om, de er på rette spor. Det var positivt at høre, at de klarer sig godt i LatAm uden for Brasilien. Fra at have fulgt Betsson tror jeg, at lande som Argentina er lige så vigtige for væksten.
De omstrukturerer også ledelsen, hvilket lyder godt.
Ved udgangen af april har Better Collective påbegyndt en transformerende rejse for at tilpasse vores organisationsstruktur med vores langsigtede strategiske mål. I erkendelse af behovet for øget skalerbarhed, fokus og global integration er vi overgået til en model, der bedre understøtter vores vækstambitioner.
Centralt for denne transformation er introduktionen af en Co-CEO ledelsesstruktur. Christian Kirk Rasmussen er tiltrådt Jesper Søgaard som Co-CEO, hvor Christian fokuserer på innovation, forretningsudvikling og operationel eksekvering, mens Jesper fortsat står i spidsen for eksterne strategiske initiativer og engagement med eksterne interessenter. Sammen udgør de en robust ledelsesduo, der er gearet til at guide Better Collective ind i en ny æra af vækst.
Min overordnede holdning til BETCO er, at de står over for midlertidig modvind, men de langsigtede udsigter er gode. Deres balance er i god form, da de var i stand til at rejse aktiekapital i begyndelsen af Q1/24 med en høj aktiekurs.
Jeg ville bestemt ikke kalde det en krisevirksomhed eller noget lignende.
Det er endnu uvist, hvad de langsigtede effekter af SEO-ændringer er, og hvor meget “Slower US partner activity” bidrager til de finansielle resultater.
Enig! Her er vores syn på kvartalet.
BETCO ned -5% i dag. Spillesektoren (FLUT & DKNG osv.) var nede, fordi Illinois annoncerede skattestigninger i form af en transaktionsafgift pr. væddemål. Jeg ser ikke, at det har indflydelse på BETCO som affiliate.
Short-procenten stiger langsomt, og den er i øjeblikket på 6%. Ser du potentiale her, hvis shortere bliver tvunget til at lukke? Jeg tror, at alle shortere burde være i profit nu, så det er kun et spørgsmål om tid, før de lukker.

Godt spørgsmål. Jeg spekulerer ikke i sådanne ting, for virkeligheden er, at vi ikke ved det. De ved måske noget, vi ikke ved – men jeg har ret stor overbevisning om, at denne sag vil udfolde sig, som jeg skriver i min fulde analyse (i hvert fald retningsmæssigt)… Jeg kan tage fejl; tiden vil vise det.