Red Eye - svensk analyse

Der er vist ingen tråd endnu for dette analysehus, så lad os oprette en.

Firmaets navn dukker jævnligt op i forumdiskussionerne, og her er der nok allerede et par brugere, der aktivt følger Red Eye’s aktiviteter.

Firmaet har fokuseret på at følge nordiske virksomheder, især inden for teknologi- og sundhedssektoren. De opsummerer selv deres virksomhed på deres hjemmeside således: ‘‘We believe the biggest innovations in the 21st century will be at the intersection of life sciences and technology and the Nordic countries will be a hot spot for it.’’

Red Eye’s tjenester inkluderer bl.a. at udarbejde top picks -aktieudvælgelser, lidt ligesom Inderes’ modelportefølje, som også har performet ganske flot de seneste år.

image

Efter min mening er det et firma, der er værd at følge og diskutere. I denne tråd kan vi dele tips om brugen af deres tjenester og diskutere analysen af denne interessante branche, der har tilbudt gode afkast.

53 Synes om

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror, de kun fokuserer på svenske virksomheder. Carasent er også et holdingselskab i Norge for en svensk SaaS-virksomhed.

3 Synes om

De følger også Remedy, så delvist i hvert fald hele Norden.

5 Synes om

{“content”:“Ud over Remedy er Optomed RE også under observation i Finland. Der er vist ingen andre finske virksomheder på RE’s liste.”,“target_locale”:“da”}

2 Synes om

Der er også et andet spilfirma fra Finland – det mindst kendte, det fjerde noterede spilfirma, Nitro Games.

2 Synes om

Er der nogen, der ved, hvilke slags virksomheder der findes i Red Eyes portefølje?

Jeg går ud fra, at det ikke er passende at liste dem her, da de er bag en månedlig betaling. Men der er overraskende mange medicinalfirmaer og selvfølgelig teknologi.

13 Synes om

Nu gætter jeg rent, da jeg ikke har brugt tjenesten, men hvis du skriver “redeye top picks portfolio” i Google billedsøgning, så kan du med lidt held se et par lister, der ligner porteføljefirmaer fra årets begyndelse, og som måske er sluppet igennem betalingsmuren. Billederne er altså fra Redeyes egne sider, så der burde ikke være noget tvivlsomt ved det - jeg ved ikke engang, om den pågældende liste svarer til den faktiske portefølje, men den indeholder flere gode virksomheder, hvis base-scenarie er langt fra (virksomhedens kvalitetspoint og basispriser burde kunne ses gratis på siden).

Hvad mon man kan diskutere i denne tråd, når jeg efter min mening ikke kan tale om Redeyes portefølje eller dets handler? :thinking:

6 Synes om

:slight_smile: Måske generelt om præcisionen af deres analyser, f.eks. over 6 måneder eller noget lignende. Eller selvfølgelig de offentlige opfølgningsmeddelelser, som dagens Carasent. Dem kommer der ret ofte, men hvad jeg selv har fulgt med i øjenkrogen, er det meget få af dem, der ender i deres portefølje.

4 Synes om

God pointe! Jeg følger siden så inaktivt, at jeg alt for ofte går glip af mange kvalitetsfulde og interessante gratis rapporter. Måske kan denne tråd rette op på det problem.

1 Synes om

Netop dette var min egen tanke bag oprettelsen af tråden. Derudover finder jeg det ekstremt interessant at forsøge at finde udenlandske analysehuse, der opererer på et bestemt “niche”-marked.

Det er en ubestridelig kendsgerning, at Inderes er det absolut førende navn inden for den indenlandske aktiescene, og hvis denne tråd hjælper med at grave frem og følge lignende virksomheder i udlandet, så vil det komme os alle til gode.

Indhold bag en betalingsmur og den deraf følgende informationsfordel tilhører også, efter min mening, dem, der betaler for tjenesten. I øjeblikket er det 349-899 SEK pr. måned, afhængigt af hvor omfattende pakken man ønsker.

6 Synes om

RE’s modelsportefølje har åbenbart klaret sig rigtig godt de sidste 5 år, men Inders’ gratis portefølje har klaret sig endnu bedre (Godt gået Finland!! :partying_face:). Det ville være meget interessant at se en kamp, hvor nogen havde fyldt en OST med 25 k€ RE-portefølje og 25 k€ Inders fra marts-bunden. På dette tidspunkt kunne man allerede være meget tilfreds med afkastet fra en sådan portefølje :slight_smile:

1 Synes om

Er Indes portefølje gratis nu?

1 Synes om

Næ, ikke helt gratis (altså gamle begivenheder osv.), men du kan se indhold, kontoudtog og de seneste bevægelser gratis.

2 Synes om

Hvilken periode kiggede du på?

RE 5 år ca. +370%
Inderes 5 år ca. +190%

RE har klart vundet i den periode, og derfor har jeg købt den premium ved siden af Inden. :slight_smile:

God idé denne tråd. Selvom det ikke er passende at offentliggøre den betalte top picks-portefølje her én til én, kan vi stadig diskutere individuelle virksomheder, som RE følger.

4 Synes om

Lad os se, hvordan diskussionen udvikler sig. Vi kan altid ændre navnet og temaet for tråden, hvis diskussionen bevæger sig i den retning. Verden er helt sikkert fuld af mindre og større analysehuse/instanser, der stadig flyver under offentlighedens radar.

Navnet på tråden kunne om nødvendigt ændres til f.eks. Observation og overvågning af udenlandske analysehuse.

2 Synes om
Skal trådens tema/navn udvides til generelt at dække andre udenlandske analysehuse og deres overvågning?
  • ja
  • nej
0 äänestäjää

Det var tilfældigt. Jeg sidder lige og overvejer, om jeg skal abonnere en enkelt måned bare for at se Top Picks. Fire af dem kender jeg allerede.

Den seneste research-opdatering ser ud til at være gratis, og der kan man også se Bear-Base-Bull-niveauerne. Desuden kan man, i hvert fald på mobilen, under Company overview for individuelle virksomheder se, at “denne virksomhed er en af Top Picks og har genereret x% siden købet”. Så hvis man gider at gennemgå hver virksomhed enkeltvis, kan man finde Top Picks gratis. Er der overhovedet nogen anden fordel ved at abonnere? Nu var Carasent jo også et gratis tip.

3 Synes om

{“content”:“Som et tip, hvis man kopierer Red Eyes portefølje, bør man overveje kurtagen. Siden i går har der været 11 køb og 1 salg. 103 SEK pr. handel.\nMan kunne spare en del ved at oprette en ny konto og få en form for åbningsrabat. F.eks. Nordnets 3 euro pr. handel for en ny kunde. Eller private banking 3 euro pr. handel. Andre mæglere har tilsvarende og mere specielle tilbud. F.eks. var der i går nogle vanvittige Sverige-dage hos Nordea. Jeg opdagede også bagefter, at nogle positioner faktisk allerede var næsten fyldt indirekte gennem en fondsbesiddelse. F.eks. Tin ny Teknik, Spiltan Småbolagsfond eller Swedbank Robur Småbolagsfond Sverige. Disse positioner kunne jeg have sprunget over.\n\nDet er ærgerligt, at der ikke rigtig findes en optimal konto til disse. Via en AOT-konto (afkastopsparing) kunne man få en valutakonto, men skattekonsekvenserne er ikke tiltalende. En OST-konto (aktiesparekonto) kan ikke få en valutakonto, men handlen er skatteeffektiv. Jeg ville ikke være bekymret for udbyttet.”,“target_locale”:“da”}

Kan KalleH eller nogen anden sige, hvor aktivt der handles i Redeye’s top-portefølje? Ligner handlen Inderes’, hvor der i gennemsnit handles en gang i kvartalet, og hold-tiderne tælles i år? Jeg har fået indtryk af forskellige gratisartikler og overskrifter, at der handles betydeligt mere aktivt, så en kopiering af porteføljen er måske ikke egnet for dem, der gerne vil købe aktier til en langsigtet portefølje, som de kan glemme i årevis.

Jeg overvejer primært, om det ville være tilstrækkeligt for interesserede at betale for en måned, tage en måned som et projekt til at gennemgå det svenske marked og på det grundlag oprette en langsigtet small cap - Sverige-portefølje? Prisen for den service er ret høj, hvis man ikke har interessen/tiden til at følge det svenske marked grundigt og aktivt, når man knap nok har tid til at følge sin egen portefølje (for ikke at tale om USA).