Efter at have læst rapporten fandt jeg ikke noget drama, og jeg kan ikke se, hvorfor dette selskab skulle være et godt mål for en langsigtet short-position. Revenue share stiger over tid, og det samme gør de amerikanske og latinamerikanske bettingmarkeder.
Dette år bød på nogle udfordringer, men man gik hurtigt i gang med at udbedre dem. Hvis effektiviseringstiltagene virker, er vi igen på vækstsporet.
Og som en sidebemærkning: Jeg læste Q2-rapporten, mens jeg ventede på aftenens kvartalsregnskab. Det var den bedste CEO-gennemgang, jeg har læst ![]()
Normalt er de bare generiske og fortæller overordnet om det hele. BetCO havde en meget detaljeret gennemgang, der også var skrevet fra en investors perspektiv. Det ses tydeligt, at direktøren har en stor ejerandel (17 % af aktierne) i selskabet.
Lad os håbe på en positiv markedsreaktion i morgen. BetCO virker ikke som et selskab, der lyver. En korrektion på -40 % som reaktion på, at EBITDA blev nedjusteret med -22 %, var en stor bevægelse. Selvfølgelig var EPS dårlig nu (0,01 mod 0,06 i 2023), hvilket kan påvirke det.
Jeg skrev heller ikke om, at selskabet gennemførte en aktieemission på kurstoppen i starten af året. Derfor er den finansielle position fremragende.