Arctic Blue Beverages AB - högkvalitativa ginprodukter från Norden

Tydligen blev den fulltecknad och lätt övertecknad? Jag såg tydligen alla mina tecknade aktier i portföljen (minsta var väl 350 st. har jag för mig?)

Google Translate översatte meddelandet till engelska, eftersom jag inte kan svenska.
"Arctic Blue Beverages nya introduktion på Nasdaq First North Growth Market tecknades till 109 procent och blev därmed övertecknad. Aktien kommer att börja handlas den 12 maj.
Det finska företaget är ett nordiskt dryckesföretag vars mest kända produkter är Arctic Blue Gin, Arctic Blue Gin Navy Strength och den mjölkfria ginbaserade havrebaserade drycken Arctic Blue Oat.

Erbjudandet omfattar 1,87 miljoner enheter till en teckningskurs på 15 SEK per enhet. Varje enhet består av tre aktier, två kostnadsfria teckningsoptioner TO1 och två kostnadsfria teckningsoptioner TO2. Teckningskursen motsvarar därmed 5 SEK per aktie.

Företaget kommer att erhålla 28,0 miljoner SEK före emissionskostnader och kvittning av räntefria aktieägarlån och kommer att ha nästan 600 kvalificerade aktieägare. Efter erbjudandet har Arctic Blue Beverage 17,12 miljoner utestående aktier, vilket motsvarar en värdering av företaget på 85,6 miljoner SEK beräknat på teckningskursen."

I det längre meddelandet finns även siffran 2,8x, men jag förstod inte riktigt vad den syftar på.

1 gillning