Admicom - Pioner inden for digitalisering af byggebranchen

I de seneste uger har der bredt sig en hype omkring mange virksomheder i byggesektoren, men Admicom ser ikke ud til at interessere nogen. Skyldes det mon frygten for, at kunstig intelligens vil æde applikationerne?

Hvis AI-revolutionen af en eller anden grund alligevel ikke slår applikationerne ihjel, ligner Admicom i øjeblikket en ren no-brainer som investeringscase.

• 2026e EV/EBIT 10
  • EBIT-% 31 (det laveste niveau set fra 2019 og frem)
  • Tilbagevendende omsætning, som stiger automatisk, når kundernes omsætning stiger. Der burde altså være god vækst i vente under et opsving i byggeriet, helt uden at softwaren behøver at blive solgt til en eneste ny kunde.
  • Admicom nyder ikke direkte godt af datacenter-boomet, men man skulle tro, at deres kunder ville få gavn af milliardinvesteringerne, når der opføres nye haller i Finland, bygges infrastruktur og graves ud.
  • Når omsætningen vokser, afspejles det også i en stigende lønsomhed. Med Ates estimater og encifret vækst ville EV/EBIT i 2029 kun ligge på fem. Hvad ville være en rimelig værdiansættelse for et sådant skalerbart softwareselskab? Efter min mening burde EV/EBIT ligge markant tættere på tyve end ti.
  • Der er heller ingen gæld; i stedet står der penge i kassen og venter på nye opkøb. Det mest fornuftige opkøbsemne lige nu ville helt sikkert være Admicoms egne aktier.

Edit: Vil lige tilføje, at jeg for nylig købte Admicom til min egen portefølje, og jeg er allerede en smule i minus :smiley:

27 Synes om