2024 års Topp 3

Det verkar som om även andra har en sådan där “hoppas-hoppas”-lista utifrån den egna portföljen, så här är min topp 3:

1. Betsson
  2. Shell
  3. SSAB
4 gillningar

I alfabetisk ordning:

KH Group
Har halkat efter lite i den senaste tidens rally. Nästa år kommer denna ”upptäckas”

Lindex
Namnet säger allt.

Martela
Distansarbete börjar märkas i form av ökande problem med nacke, rygg osv. Som en följd väntar en boom för ergonomisk utrustning till hemmakontoret, vilket i kombination med en kostnadskur gör underverk för sista raden.

5 gillningar

Särskilt när det gäller Duell förväntar jag mig massiva utdelningar.

18 gillningar
  1. Tecnotree
  2. Kamux
  3. Innofactor
3 gillningar

Kh group
Oriola
Vincit

3 gillningar

Stockmann
Kempower
Valmet

3 gillningar
  1. MIND Technology: värderingen är löjlig med alla mått mätta. Oron för lönsamheten är obefogad. Alla order till samma produktionssektor – att misslyckas med att lyckas skulle kräva ett totalt fiasko.
    Er kompis beskrivning av situationen.
    Näyttökuva 2023-12-22 kello 10.43.16

2. Duell: utdelningspartiet som vuxit sig massivt hittar inte längre plats i kassaskåpet för utdelningarna, så man rusar i stora skaror för att köpa motorcyklar, inspirerade av ordförande @Verneri_Pulkkinen.

Näyttökuva 2023-12-22 kello 10.49.39

1. YIT- Konkurserna avlöser varandra. Den som blir kvar skördar till slut frukterna – är det YIT, ja det är det ju.

Näyttökuva 2023-12-22 kello 11.01.33

15 gillningar
  1. Nurminen Logistic
  2. Tietoevry
  3. Neste
    litar på och känner av stämningen
3 gillningar

KH group ; Bygg- och möbelbranschen återhämtar sig. Som grund för prognosen ligger en stark amatörmässig magkänsla

Dovre Group; Investeringar inom förnybar energi i pipelinen osv osv..

Siili Solutions; Nerkörd i botten, utlänningarna vänder blicken tillbaka mot Finland, företagsköp, lönsamheten tillbaka till tidigare års nivåer…

6 gillningar

Förhoppningsvis hela min portfölj, dvs.

1. Voxtur
  2. Hims & Hers
  3. illumin Holdings
7 gillningar
  1. Kempower (Finns i portföljen)
  2. Mandatum (Finns i portföljen)
  3. Tecnotree (Når knappast upp till att bli en toppaktie, men då den finns i portföljen tas den med därför :smiley:)
3 gillningar

Här är en gissning:

1. QT
  2. Optomed
  3. Kempower
5 gillningar

1. Orthex

Gör ett stort konsolideringsdrag på de centraleuropeiska marknaderna och kliver upp i en ny liga.

2. WithSecure

Blir uppköpt med en saftig premie.

3. Spinnova

I kölvattnet av den nya VD:n skapas en fungerande intäktsmodell och tron på bolaget återvänder.

:flexed_biceps:

5 gillningar

tecnotree, kh group, siili

5 gillningar
  1. Kempower. Enkel dubbling framför oss. First mover advantage ser till att man håller sig i täten av lönsamhetskonkurrensen.

2. Finnair. Kriget i Ukraina tar slut och Finnairs plan flyger återigen till Fjärran Östern över den ryska landmassan.

3. Lifeline spac. Silo.Ai börsnoteras och amerikanerna lägger märke till detta. Förväntningar på 10x till slutet av årtiondet.

11 gillningar

Riktigt bra öppning av EskiMaisa, Tecnotree och Dovre Group är sorgebarnen i min egen portfölj😊.

Själv tippar jag KH Group
Optomed
Incap

7 gillningar
  1. Faron
  2. Kempower
  3. Tecnotree, ett hoppas-hoppas-fall.

Alla finns i min egen portfölj.

3 gillningar
  1. Tecnotree
  2. Dovre
  3. Neste