Det verkar som om även andra har en sådan där “hoppas-hoppas”-lista utifrån den egna portföljen, så här är min topp 3:
- Betsson
- Shell
- SSAB
Det verkar som om även andra har en sådan där “hoppas-hoppas”-lista utifrån den egna portföljen, så här är min topp 3:
I alfabetisk ordning:
KH Group
Har halkat efter lite i den senaste tidens rally. Nästa år kommer denna ”upptäckas”
Lindex
Namnet säger allt.
Martela
Distansarbete börjar märkas i form av ökande problem med nacke, rygg osv. Som en följd väntar en boom för ergonomisk utrustning till hemmakontoret, vilket i kombination med en kostnadskur gör underverk för sista raden.
Särskilt när det gäller Duell förväntar jag mig massiva utdelningar.
Kh group
Oriola
Vincit
Stockmann
Kempower
Valmet
MIND Technology: värderingen är löjlig med alla mått mätta. Oron för lönsamheten är obefogad. Alla order till samma produktionssektor – att misslyckas med att lyckas skulle kräva ett totalt fiasko.
Er kompis beskrivning av situationen.

Duell: utdelningspartiet som vuxit sig massivt hittar inte längre plats i kassaskåpet för utdelningarna, så man rusar i stora skaror för att köpa motorcyklar, inspirerade av ordförande @Verneri_Pulkkinen.

KH group ; Bygg- och möbelbranschen återhämtar sig. Som grund för prognosen ligger en stark amatörmässig magkänsla
Dovre Group; Investeringar inom förnybar energi i pipelinen osv osv..
Siili Solutions; Nerkörd i botten, utlänningarna vänder blicken tillbaka mot Finland, företagsköp, lönsamheten tillbaka till tidigare års nivåer…
Förhoppningsvis hela min portfölj, dvs.
Här är en gissning:
1. Orthex
Gör ett stort konsolideringsdrag på de centraleuropeiska marknaderna och kliver upp i en ny liga.
2. WithSecure
Blir uppköpt med en saftig premie.
3. Spinnova
I kölvattnet av den nya VD:n skapas en fungerande intäktsmodell och tron på bolaget återvänder.
![]()
tecnotree, kh group, siili
Kempower. Enkel dubbling framför oss. First mover advantage ser till att man håller sig i täten av lönsamhetskonkurrensen.
Finnair. Kriget i Ukraina tar slut och Finnairs plan flyger återigen till Fjärran Östern över den ryska landmassan.
Lifeline spac. Silo.Ai börsnoteras och amerikanerna lägger märke till detta. Förväntningar på 10x till slutet av årtiondet.
Riktigt bra öppning av EskiMaisa, Tecnotree och Dovre Group är sorgebarnen i min egen portfölj😊.
Själv tippar jag KH Group
Optomed
Incap
Alla finns i min egen portfölj.
Följande lottas ut:
Stockmann
Optomed
SSH
Kör med risk. ![]()