Udenlandske SaaS-virksomheder

Det er ikke sjovt at investere i et selskab, der siver dag efter dag som :poop: i kloakken.
ServiceNows værdiansættelse er faldet så meget, at selv den administrerende direktør Bill McDermott sendte en opmuntrende besked til investorerne. Beskeden er enkel: Markedet forstår ikke selskabets forretningsmodel. Selskabet er en platform, der drager fordel af AI og udnytter sprogmodeller til at løse kundernes problemer.
Servicenow CEO pushes back AI fears

For os finske investorer er en sandhedstalende administrerende direktør et svært begreb, men lad selskabets 14 år med overbevisende resultater tale for sig selv.

Jeg har regnet på tallene fra investorsiderne og Yahoo Finance:
Omsætning 16 mia. for året 2026. Årlig vækst vil fortsat være omkring 20 %.
For hver solgt dollar står man tilbage med 36-37 % som frit cash flow. Altså et vækstselskab, der printer penge med en virkelig saftig margen.
“P/E”-tallet beregnet ud fra det frie cash flow er under 22.

Forhåbentlig kan vi i 2027 grine af det nuværende SaaS-dip og takke den administrerende direktør :trophy: :grinning_face_with_smiling_eyes:

11 Synes om

Jep.

Som du skrev, falder mange SaaS-gutter fra rigtig høje værdiansættelsesniveauer og er stadig dyre.

Dette kan jo, udover AI-frygt, være klassisk rotation inden for et bull-marked, hvor jetonerne flyttes fra tidligere vindere til kort i den sene cyklus, såsom råvarer og basisindustri osv.

Jeg legede også med en anden tanke i weekenden vedrørende disse store serie-opkøbere (serial acquirers) inden for softwarebranchen, såsom Constellation-familien.

Hvis en serie-opkøber vokser med 15 % om året, vil halvdelen af forretningerne om fem år være fem år eller yngre. Altså meget nye dele i dette selskab.

Hvis der begynder at ske disruption ved hjælp af AI, og hvis det ikke sker natten over, vil sådanne serie-opkøbere, der ejer hundreder eller ligefrem tusindvis af vertikale niche-softwarefirmaer, formentlig blot allokere deres pengestrømme til selskaber, der ikke bliver disrupteret.

Til gengæld kan “one-trick pony”-selskaber være på tyndere is.

Det er netop sådan noget, repræsentanter for f.eks. Constellation har talt om. Hvis noget går galt, lærer man af det og allokerer pengene andre steder hen. For at hele modellen skulle gå i stykker, skulle stort set alle firmaer i praksis blive disrupteret og deres pengestrømme ødelagt på samme tid.

13 Synes om

SalkunRakentaja har skrevet en artikel om ServiceNow, der kan læses på få minutter. :slight_smile:

Selskabets økonomidirektør Gina Mastantuono udtalte til CNBC, at resultatudviklingen beviser, at forretningens styrke er urokkelig. ServiceNow er ifølge hende en unik aktør i softwarebranchen.

Selskabets administrerende direktør Bill McDermott understregede i forbindelse med regnskabsaflæggelsen, at ServiceNow klart overgik forventningerne til fjerde kvartal og gav en usædvanlig god guidance for 2026. Han lagde vægt på selskabets stærke position i AI-transformationen.

Alligevel var investorerne ikke tilfredse.

Årsagen skal formentlig findes i, at aktiens fald afspejler en bredere usikkerhed i softwarebranchen og især bekymring for AI’s indvirkning på softwarevirksomhedernes traditionelle forretningsmodeller.

Underoverskrifter:

1. Stærk position med cloud-baseret platform, AI er i centrum for væksten
  2. Bekymring over aftagende vækst
  3. Virksomhedsopkøb vækker spørgsmål
  4. AI-trussel overskygger fremtiden
  5. Stærk finansiel position giver støtte
  6. Kundetilfredshed på et højt niveau
  7. Aktien er faldet markant på et år
  8. Markedet afventer klarhed
6 Synes om

Snowflake og OpenAI indgår et flerårigt partnerskab til en værdi af 200 millioner dollars, som bringer OpenAI’s forskellige modeller til Snowflake Cortex og Snowflake Intelligence på tværs af forskellige cloud-platforme til omkring 12.600 kunder.

Målet er i fællesskab at udvikle og sælge AI-agenter til virksomheder. Sikkerhed og styring (governance) leveres dog gennem Snowflake.

“Ved at bringe OpenAI-modeller til virksomhedsdata gør Snowflake det muligt for organisationer at bygge og udrulle AI oven på deres mest værdifulde aktiv ved hjælp af den sikre, kontrollerede platform, de allerede har tillid til,” sagde Sridhar Ramaswamy, CEO for Snowflake.

https://www.investing.com/news/assorted/snowflake-and-openai-announce-200-million-partnership-agreement-432SI-4478979

3 Synes om

Disruptionshastigheden tager kun til. Historie fra midten af januar.

Og nu havde Bloomberg en historie om Anthropics nye værktøjer, der træder legal-tech over tæerne.

Jeg har i årevis spekuleret på, om investorernes prissætningsfilosofi for software- og teknologiaktier har været forkert.

Traditionelt er denne sektor blevet værdisat højt, fordi de selskaber, der er børsnoteret, er sektorens top, som generelt er kendetegnet ved a) høje skifteomkostninger (switching costs), b) ikke-eksisterende investeringsbehov, c) tilbagevendende omsætning (recurring revenue) og d) høje margener.

Men selvom situationen er sådan nu, ændrer teknologien sig så ikke hurtigt? Uanset hvor rentabelt man skovler penge ind, hjælper det ikke, hvis man “kun” gør det i 10 år. I så fald er de fremtidige pengestrømme brede, men korte, og derfor burde P/E-tallet på jævnt dansk snarere være lavt end højt.

AI-disruption er begyndt at føre denne tanke ud i livet med større kraft.

17 Synes om

Jeg mener stadig, det er værd at huske på, at disse produkter fra Anthropic og andre lige er blevet lanceret. Hvor hurtigt tager organisationer dem egentlig i brug? Jeg tror, at psykologisk legacy bliver en større hindring her, end nogle tror.
Man hører jo også fra tech-giganternes ledelseslag, at brugerne burde bruge AI mere (= de har troet på en hurtigere forandring, end vi ser).

Fra mit perspektiv minder dette mest af alt om Net Zero emissions 2030-målsætninger osv.; i visse modeller har man fået det til at fungere teoretisk, hvis alt går perfekt. I virkeligheden går det måske ikke helt sådan.

Edit: Selvfølgelig kan dette lige så vel være et Nokia-øjeblik (Nokia moment). For mit vedkommende udgør SaaS-sektoren ikke over 10 % af porteføljen (ekskl. indekser).

10 Synes om

Gode overvejelser, men investorerne ser ikke ud til at tænke ret meget over det lige nu. :smiley:

“Jeg spørger kunderne, ‘hvad er jeres “hold-dig-for-næsen”-niveau?’, og selv med al kapitulationen har jeg ikke hørt nogen overbevisning om, hvor det ligger,” sagde Favuzza. “Folk sælger bare alt og er ligeglade med prisen.”

9 Synes om

Det kommer vel an på investoren :smiley: Efter min mening beskriver nyhederne fra Yahoo Finance snarere Mr. Market end investorerne.

Som kontrær investor føles det ret godt gradvist at reducere min uran/råvare-vægtning til fordel for SaaS-selskaber. Sektoren er i sig selv ny for mig som investor, men relativt velkendt fra hverdagen. Og jeg ser ikke rigtig udskiftningen af disse legacy-systemer med et Lovable-produkt endnu, i det mindste :slight_smile: Vi må se, hvad tallene siger, men jeg gætter på, at vi vil se vækst i endnu (mindst) et år eller to. Der kan man så regne på forward P/E- eller P/FCF-tal og undre sig over markedsbevægelserne samtidig.

Du har selvfølgelig ret i, at værdiansættelserne (selvom de allerede er blevet korrigeret) måske aldrig bliver de samme. Men en resultatvækst på titals procenter i et par år gør et firma med en P/E på 30 ret attraktivt. Deres resultater behøver ikke at vokse med 10 % i al evighed, hvis de fordobles på to år.

Fremtiden kan ikke forudsiges, men her er et citat fra den artikel, du linkede til:

While all software stocks have beaten earnings expectations, that’s mattered little in the face of concerns about long-term prospects

For mig er dette kun musik i mine ører. Det er normalt svært at købe billigt, for hvem vil egentlig sælge billigt?

6 Synes om

Tableaus CEO Ryan Aytay forlader Salesforce efter næsten to årtier. Han overtog ledelsen af datavisualiseringsenheden i 2023 under integrationsfasen.

Hans afgang har skabt bekymring på markedet i forhold til udskiftning i selskabets ledelse. I løbet af sin karriere har Aytay blandt andet været ansvarlig for strategiske partnerskaber og fungeret som nær rådgiver for Marc Benioff.

I sit opslag på LinkedIn reflekterede Aytay over sin 19-årige rejse hos Salesforce, hvor han har bestredet forskellige lederposter, herunder arbejde med fusioner og opkøb, ledelse af strategiske partnerskaber med virksomheder som Microsoft, Amazon og Apple, rollen som Co-CEO for Quip, Chief Business Officer for CEO Marc Benioff og slutteligt ledelsen af Tableau som CEO.

https://www.investing.com/news/stock-market-news/salesforces-tableau-chief-ryan-aytay-departs-after-19-years-93CH-4483354

2 Synes om

Jeg skrev altså min besked med et glimt i øjet for at beskrive tidens sentiment.

Jeg er enig i, at overdreven panik snarere er sød musik i ørerne og som minimum et kig værd for den, der samler faldende knive op. :wink:

Jeg har også gjort mig nogle tanker omkring serielle opkøbere (serial acquirers) i softwarebranchen. Det gælder Constellation og dens familie (Topicus osv.) og på den anden side Sveriges “discount-Constellation” Vitec osv.

Hvis AI-disruption begynder at realisere sig konkret som disruption af flere softwarevirksomheder, er de firmaer, der fokuserer skarpt på én ting eller én kundegruppe, på tynd is. Deres kerneforretning er at gøre kundens liv lettere (eller i det mindste overbevise ledelsen om, at de gør det) ved hjælp af software. Hvis en ny AI-agil aktør gør det bedre og formår at bryde ind i kundernes lommer… så bliver det kompliceret i forhold til de fremtidige pengestrømme.

Serielle opkøberes forretninger gør det samme, men kerneforretningen er faktisk kapitalallokering til dér, hvor det giver det bedste afkast. Hvis et område bliver disruptet, allokeres der ikke mere kapital dertil, og den rettes i stedet mod noget andet. AI-disruption bringer masser af nye firmaer i spil, som man så kan opkøbe.

Hvis disruptionen ikke er for hurtig, men snarere langsom, fortsætter hverdagen for de serielle opkøbere.

Hvis en seriel opkøber vokser med 15 % om året, vil halvdelen af forretningerne være “nye” i huset om fem år. Den relativt hurtige vækst muliggør en hurtig fornyelse.

9 Synes om

Et godt og konkret eksempel på AI-disruption. ”Google Zero” rammer de virksomheder hårdt, hvis salg er baseret på internettrafik. Selvom populariteten af virksomhedens produkt er steget, er omsætningen faldet drastisk.

Tailwind CSS, et populært værktøj til webudvikling, afskedigede mandag 75 % af sit ingeniørteam, og CEO Adam Wathan tilskriver direkte nedskæringerne den kunstige intelligens’ ødelæggende indvirkning på virksomhedens forretningsmodel. I en åbenhjertig GitHub-kommentar, der hurtigt gik viralt i tech-miljøet, afslørede Wathan, at tre ud af fire af startup-virksomhedens ingeniører mistede deres job, da AI fundamentalt forstyrrede, hvordan udviklere bruger Tailwinds tjenester.

Tailwind blev grundlagt i 2017 og opererer efter en freemium-model med open source-kernefunktionalitet og et betalt ”pro”-niveau, der genererer omsætning. Virksomhedens krise udspringer af en paradoksal situation: selvom AI har gjort Tailwind mere populært generelt, har det samtidig decimeret den betalende kundebase. Trafikken til Tailwinds online-dokumentation – den primære tragt til konvertering af gratisbrugere til betalende kunder – er faldet med 40 %, mens den samlede omsætning er faldet med 80 %.

Wathan forklarede, at AI’s evne til at opsummere og udtrække information uden at sende brugere videre til specifikke websteder effektivt har elimineret den trafikonverterings-pipeline, som hans virksomhed var afhængig af. Dette fænomen, der i mediebranchen nogle gange kaldes ”Google Zero”, repræsenterer en grundlæggende trussel mod virksomheder, der er afhængige af onlinetrafik og brugerengagement.

Den administrerende direktør brugte ferien på at udarbejde omsætningsprognoser og opdagede, at situationen var ”betydeligt værre, end jeg var klar over”. Uden øjeblikkelig handling ville Tailwind ikke være i stand til at udbetale løn inden for seks måneder. Afskedigelserne, der beskrives som ”brutale”, var nødvendige for at kunne tilbyde generøse fratrædelsesgodtgørelser til de medarbejdere, der forlader virksomheden. Det resterende team består af tre ejere, én ingeniør og én deltidsansat.

Meddelelsen vakte voldsomme reaktioner på de sociale medier, hvor nogle kritikere gav Wathans forretningsstrategi skylden i stedet for AI. En bruger bemærkede at have modtaget kun fem kampagnemails fra Tailwind i 2025, hvortil Wathan indrømmede: ”Vi sender ikke nok e-mails”. Andre stillede spørgsmålstegn ved virksomhedens afhængighed af at sælge UI-komponenter (brugerfladekomponenter), mens gratis og AI-genererede alternativer spredte sig. Trods kritikken og hans indrømmelse af at føle sig ”som en fiasko”, bevarer Wathan optimismen omkring Tailwinds fremtid og præciserer, at virksomheden fortsat er ”en fin forretning” med ”masser af tid og plads til at afprøve nye ideer”.

7 Synes om

6 Synes om

Dette punkt lød på en måde lidt urovækkende. Her er man åbenbart sluppet billigt, og små nordiske SaaS-virksomheder er faldet i takt med andre mindre selskaber. Jeg ser frem til, at AI-panikken spreder sig ordentligt til de små nordiske SaaS-virksomheder også :sweat_smile:

Redeye Nordic SaaS-indekset er faldet med omkring 20 % det seneste år, hvilket kun er en anelse dårligere end First North. Begge har dog underperformet betydeligt i forhold til OMXS30. Derfor skyldes svagheden blandt nordiske SaaS-virksomheder måske primært det generelle pres på small-cap snarere end den frygt for AI, man ser i USA.

Vitec skiller sig ud med en meget svag udvikling sammenlignet med de øvrige og indekset. Selvom dele af forklaringen på Vitecs underperformance og Pexips overperformance sandsynligvis ligger i deres overordnede finansielle resultater, mener vi, at Vitec er blandt de mest kendte nordiske SaaS-virksomheder blandt internationale investorer. Hidtil kan det derfor være tilfældet, at internationale/nordamerikanske investorer primært har lagt pres på nordisk SaaS baseret på AI-narrativet, mens det samlede fald i vores Redeye Nordic SaaS-indeks er drevet af reduceret eksponering mod small-caps generelt.

7 Synes om

WSJ-artiklen er bag en betalingsmur. Den omhandler generelt softwarefirmaernes seneste tids kollaps.

Men i artiklen bed jeg mærke i en påmindelse om, hvordan private equity har proppet porteføljerne med softwarefirmaer de sidste 10 år. Naturligvis med gearing (leverage). Derfor har AI-disruptionsregningen ironisk nok også ramt de store private equity-huse, som potentielt sidder oven på dynamitstakke. Eller rettere, deres kunders penge gør. :smiley:

Private-equity-selskaber, som har investeret massivt i softwareaktier og gæld i de senere år, led også under udsalget. Aktier i Ares Management ARES -10,15 % fald; rød nedadvendt trekant, KKR KKR -9,69 % fald; rød nedadvendt trekant og Blue Owl Capital OWL -9,76 % fald; rød nedadvendt trekant faldt mere end 9 %, mens Apollo Global Management APO -4,76 % fald; rød nedadvendt trekant og Blackstone BX -5,24 % fald; rød nedadvendt trekant tabte mere end 4,5 %.

Private equity-forvaltere opkøbte softwarevirksomheder i løbet af det sidste årti, ofte ved at låne penge fra private debt-fonde til at finansiere opkøbene. Bølgen af handler efterlod software som en betydelig del af deres investeringsporteføljer.

Software skulle “fortære verden” (eat the world), som tech-investoren Marc Andreessen engang forudsagde. Og indtil for nylig betød branchens vækst rentable investeringer. Nu, hvor branchen er under pres fra AI, er nogle af disse softwarebeholdninger kommet under luppen.

“Jeg ser ikke dette som et spørgsmål om privat kredit eller likviditet,” sagde Jon Gray, Blackstones præsident og driftsdirektør, ved WSJ Invest Live i tirsdags. “Det er de forandringer, der sker i økonomien. Du kan være en etableret softwarevirksomhed, der er det primære system (system of record), og måske står du over for en risiko fra AI-disruptorer.”

https://www.wsj.com/finance/investing/software-slump-drags-down-private-fund-managers-6f840d0c?mod=hp_lead_pos1

Disse PE’er har i høj grad konkurreret med bl.a. Constellation om opkøbsemner. Måske vil presset aftage fremover…

10 Synes om

Nvidias Huang afviser frygt for, at AI vil erstatte softwareværktøjer, mens aktieudsalget tager til - https://www.reuters.com/business/nvidias-huang-dismisses-fears-ai-will-replace-software-tools-stock-selloff-2026-02-04/

“Gudfaderen” skulle allerede på banen for at berolige markederne. Man har da en fornemmelse af, at barnet bliver smidt ud med badevandet. Hvis bare man kunne skille dem ad. Skal der være AI-tabere, hvis der er AI-vindere? Økonomi er vel ikke et nulsumsspil. Verners tilgang til denne salgsbølge gennem Constellation er godt nok dejlig simpel.

13 Synes om

De mest interessante cases er dem, der er AI-vindere, men som markedet i øjeblikket anser for at være “AI-tabere”. Hvis man finder sådanne, kan både afkastpotentialet og sikkerhedsmargenen være ret betydelige. Det er netop i denne type markedsreaktioner, at man kan finde sådanne diamanter.

4 Synes om

De samme “glæder” nydes af de virksomheder (også andre end serielle opkøbere og PE-selskaber), hvis iver efter at have købebukserne på er ved at medføre en risiko for nedskrivninger. Der findes sikkert også et par tilfælde på vores hjemlige børs.

Uanset om barnet eller de voksne røg ud med badevandet, er der i det lange løb ikke meget at gøre ved det i regnskabet. Alle kan ikke bare agere som ejendomsfonde – altså sætte indløsninger i bero, smække benene op på bordet og slå ud med armene, mens de beklager sig over købernes urealistiske prisniveauer.

3 Synes om

Et lille reality check: I en stor offentlig organisation brugte man indtil for få år siden et CRM-system udviklet i 90’erne (sic). Friktionen ved at skifte til nye løsninger er altid stor – som nogen herinde allerede har påpeget – uanset hvor gode de måtte være. Nogle af de store SaaS-virksomheder begynder at blive prissat, som om de slet ikke vil vokse mere om et par år, men virkeligheden er nok, at mange af dem trods AI har årevis til at malke koen, hvilket får den nuværende værdiansættelse til at se ret lav ud. Selv en AI-taber kunne være ekstremt billig i et sådant scenarie, for slet ikke at tale om de SaaS-virksomheder, der er i stand til at tilpasse sig AI-verdenen. Is i maven og en omhyggelig vurdering af selskabernes holdbarhed i AI-tidsalderen; selvom det bestemt ikke er let, så lad os forsøge.

18 Synes om

Tak for de gode diskussioner ovenfor! Virkelig værdifulde holdninger fra begge sider.

Til en anden sag. @Passi har tweetet om sine egne SaaS-køb. Da Passi altid leverer garanteret kvalitet, ville det være interessant at få bare et par linjer om tankerne bag disse selskaber. Jeg tjekkede straks kurserne (helt efter bogen!), og de lignede nogle ret mønstergyldige sidelæns-aktier (mörnijät) med undtagelse af CSU. Jeg spørger, fordi jeg også selv kigger på SaaS-selskaber med de briller på. Jeg forsøger selv at vælge kvalitetsselskaber (eller i det mindste tidligere kvalitetsselskaber), som har et godt track record fra de seneste par år. Det vil vise sig, om alle disse fund blot er vindere fra teknologirallyet, og om “manden med leen” nu høster dem.

https://x.com/passiowns/status/2018923795814162636?s=20

Hvis indlejringen ikke vises, er der et skærmbillede nedenfor.

Tweet som billede

11 Synes om

“Kvalitet” er vel i øjet der ser, i hvert fald når man følger porteføljens endeløse sidelæns bevægelse. Men her er de:

DocuSign
Verdens eSignature-standard, 50-60% markedsandel. Integreret i alle vigtige enterprise-produkter. Global regulatorisk moat (vigtigt - AI disrupter ikke dette). Billigere konkurrenter har eksisteret i evigheder, men de har ikke ædt markedet eller marginalerne. Adobe eller Microsofts gratisprodukter kunne dog være en risiko på sigt. Produktet koster et par hundrede kroner om måneden per bruger – begynder milliardfirmaer virkelig at spare på dette og forklare kinesiske leverandører, hvorfor de skal stole på en “AI-native” startups produkt i deres kontrakter? Udfordringen er den tilsyneladende modnende, langsomme vækst, måske kunne de ekspandere til supplerende produkter.

GitLab
Udviklerplatform (på nørdesprog DevSecOps) til softwareudvikling, et system of a record der sikrer, at kodelvalitet, sikkerhed og compliance er i orden gennem hele livscyklussen. Indeholder kundens kode, historik, compliance og en masse anden data. Altså kontekst. En “AI-native” konkurrent skal starte med at indsamle dette fra bunden. Produkter som Duo understøtter allerede brugsbaseret afregning og supplering af menneskelige brugere med agent-brugere. Samme pointe med prissætning som ved Docu ovenfor, for kunden er det peanuts sammenlignet med fordelen/udviklernes lønninger. I Q3 var NRR stadig 119%! Microsoft er den eneste omfattende konkurrent, Google og Amazon trak sig tilbage. Gavin Baker, som jeg respekterer, har den som selskabets 3. største position.

Atlassian
Platform til forretningsprocesser. Samme argumenter som ved GitLab. Data og kontekst. 300.000 kunder, 80% af Fortune 500, 60% af Forbes AI 50. Har integreret AI i produktet i 10 år. Kunder, der bruger AI-agenter, har købt 5% flere Jira-seats end dem, der ikke bruger agenter. Så i det mindste lige nu ser det ud til, at AI øger, ikke mindsker, brugen af disse værktøjer. Men holder prissætningskraften? Og på den anden side har f.eks. Jira aldrig været et særligt elsket værktøj. Den mest usikre på min liste.

SentinelOne
Cybersikkerhed. Dette firma og dets konkurrencefordele forstår jeg mindst af. Men det lyder sexet. Læs dette med Steven Seagals stemme: “Calm the chaos with the world’s most advanced AI cybersecurity platform.” Bygget til AI-verdenen, f.eks. scanner den AI-prompts, før de eksekveres. Tallene ser gode ud: nuværende og nye kunder samt nye produkter vokser, lønsomheden skalerer, og pengestrømmen er vendt til plus. I Q3 var salget +23%, antallet af $100K+ kunder +20%. Hvis en skraldespand som WithSecure bliver købt til over 1 EV/S, så burde denne være mindst 2 værd. Konkurrenten CrowdStrikes EV/S er 18, selv midt i denne nedtur.

Constellation Software
Der er allerede kommentarer om denne ovenfor. Seriel opkøber/indeks/kurv. Jeg vil antage, at de forstår at udvælge gode cases og forudse fremtiden lidt bedre end mig eller nogen anden på dette forum. Softwareopkøbere har kronede dage nu, hvor ingen vil røre ved disse selv med gummihandsker. Ejer så vidt jeg ved mange vertikale firmaer (et eksempel på dette er finske Admicom, der er specialiseret i byggeri), jeg tror, at disse fremover vil være mere værdifulde/sværere at disrupte end horisontale softwareprodukter.

Det var kort fortalt. Som disclaimer har jeg kun sat mig overfladisk ind i disse og primært udvalgt dem baseret på min egen softwarebaggrund/mavefornemmelse + et kig på værdiansættelser. Kun små indledende positioner (entries) indtil videre. Tanken er også at tilføje de mest kvalitetsbevidste/dyreste softwarefirmaer, hvis vi skal endnu længere ned herfra. Spredning med spredehagl. Fokus på forretningskritisk enterprise-software; de udskiftes ikke bare lige sådan, fordi de bare er pokkers komplekse miljøer, og fejl kan koste virksomheder hundredvis af millioner.

24 Synes om