I Redi har allt alltid varit i gott skick, och många andra Tokmanni-butiker i huvudstadsregionen borde ta efter detta. Redi har en så enorm affärslokal och verkligen dyra hyror, så de måste verkligen ösa på med försäljningen. I Sello i Esbo har det alltid varit gott om kunder när jag har besökt, och i juli i Hangö och Ekenäs var parkeringsplatserna alltid fullkomligt fulla.
På något sätt, baserat på dessa erfarenheter och även annars, verkar det som att Q3-försäljningen kan ha gått bra och till och med bättre än förra året. Min största rädsla gällde Dollarstore, och även det gick bättre än mina egna förväntningar under Q2.
Och så steg Tokka till den största positionen i Finland-portföljen. Jag skopade upp betydligt mer än vad som ursprungligen var tänkt från nivåerna 8.4 - 8.7. På grund av detta har jag redan sålt av en del, lite av tvång. De som tar hem snabba vinster och blankare låter inte kursen stiga, även om egna aktier köps varje dag där. Åtminstone gissar jag själv om saken så här. Får se var kursen egentligen landar till slut.
Tack för den goda diskussionen i tråden. Detta är mitt andra meddelande till hela Inderes-forumet. Det första för en stund sedan, och det också i denna tråd. Vart annars?