Thunderful Group

3 Synes om

Der er kommet en ny analyse fra Redeye i går:

Bear Case 55 SEK, Base Case 95 SEK, Bull Case 140 SEK

1 Synes om

RedEye-historien kom faktisk på svensk allerede i sommer, de har først nu turdet oversætte den til engelsk. Nå, det er godt, at de gjorde det nu, det er stadig muligt at købe Thunderfull (billigere).

3 Synes om

Ny erhvervelse, ny gren til Thunderful Games:

Kommentarer fra CEO:

4 Synes om

Der kommer et event om mindre end to uger, den 10. november, med Mark Hamill som vært

3 Synes om

Ny opdatering fra RedEye.
Resumé:

• Modtagelsen af nye AA-spil (The Gunk, Wavetale) har været under forventningerne
  • Salgsforventningerne for Games-segmentet for 22/23 er nedjusteret med 9 og 8 %.
  • Den nye base case er SEK 78 (tidligere 95).
2 Synes om

Denne blev også fundet på Redeyes hjemmeside, publiceret den 4. februar. Spekulation om mulige opkøb i spilindustrien.

Om Thunderful blev der sagt følgende (lukket af dagens kurs var forresten lige under 42 SEK):

“På nuværende markedsniveauer argumenterer vi for, at Thunderful Games kunne retfærdiggøre hele markedsværdien af Thunderful Group. Dermed kunne den potentielle opkøber modtage de andre driftsenheder gratis. Vi mener også, at Thunderful har ambitionen om at bygge noget meget større end dagens driftsenheder og spilporteføljer. Desuden mener vi også, at den nuværende lave værdiansættelse mindsker risikoen i sagen, velvidende at det værste, der kan ske, er, at nogen køber virksomheden.”

1 Synes om

Thunderful Group delårsrapport januar-marts 2022

18.5.2022 8.30 • Cision •

Et svagt første kvartal slutter med positive signaler.

Første kvartal januar-marts 2022

• Omsætningen steg 7,3 % til 609,6 mio. SEK (568,3).

• Justeret EBITA faldt -49,9 % til 27,3 mio. SEK (54,5), svarende til en justeret EBITA-margin på 4,5 % (9,6).

• Justeret EBITDA faldt -30,3 % til 43,7 mio. SEK (62,7), svarende til en justeret EBITDA-margin på 7,2 % (11,0).

• Driftsresultatet (EBIT) faldt -85,3 % til 5,2 mio. SEK (35,4), svarende til en driftsmargin på 0,9 % (6,2).

• Kvartalets resultat udgjorde 1,1 mio. SEK (13,2).

• Indtjening pr. aktie efter udvanding udgjorde 0,01 SEK (0,19).

• Pengestrømme fra driftsaktiviteter udgjorde 202,7 mio. SEK (65,9).

• Konsoliderede likvide beholdninger samt uudnyttede kreditfaciliteter udgjorde 410,3 mio. SEK (642,3).

• Bergsala AB forlængede distributionsaftalen med Nintendo of Europe Gmbh.

• Thunderful Group har indgået en bekræftet kreditfacilitet på 55 MEUR med Danske Bank.

Begivenheder efter kvartalets udgang

Thunderful Group har udbetalt earn-out til sælger af Headup Gmbh gennem en rettet emission af 75.995 nye aktier i Thunderful Group AB, svarende til 277.777,78 EUR.

Denne information er af en art, som Thunderful Group AB er forpligtet til at offentliggøre i henhold til EU’s markedsmisbrugsforordning. Den blev indsendt til offentliggørelse gennem nedenstående kontaktpersoners mellemkomst kl. 7.30 CEST den 18. maj 2022.

AUTS :bear:

Hvis man læser kvartalsrapporten og lytter til resultatopkaldet, er situationen efter min mening slet ikke håbløs.

Den operationelle pengestrøm var på et acceptabelt niveau i Q1, og det skulle også gælde for resten af året. Spilkontrakter til en værdi af 6,5 millioner USD er blevet indgået, hvoraf 5 millioner USD vil blive indtægtsført i år. Spilkontrakter til en værdi af 15-20 millioner USD er under forhandling, og der var stor tillid til, at disse også ville blive sikret, og at en del af dem potentielt også ville blive indtægtsført i år.

Marginalerne i distributionssegmentet for NGS og Amo Toys er under pres indtil mindst Q3, mens Bergsala primært har problemer med tilgængelighed.

Aktien er allerede faldet et godt stykke under bogført værdi, så hvad er der at skynde sig over, hvis man endnu ikke har nået at paniksælge? :joy:

1 Synes om

Thunderful indleder sin Q2-meddelelse: “En stærk andet kvartal i Thunderful Games”. Børsen reagerer med et kraftigt kursfald (-10,5% i skrivende stund). Måske refererede kommentaren kun til Games-delen, men det er stadig en lidt tvivlsom start på rapporten. https://thunderfulgroup.com/posts/2022-08-10-thunderful-group-interim-report-january-june-2022
CEO’ens fyring blev annonceret samtidig, eller rettere “Tidligere CEO Brjann Sigurgeirsson starter ny rolle i Thunderful Games”. En ny CEO søges, CFO’en sidder på to stole indtil da. Det går ikke helt som håbet…

1 Synes om

Thunderful har købt en ny virksomhed: https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/thunderful-group-enters-binding-agreement-regarding-acquisition-jumpship-ltd
og rapporterer Q3-resultat
https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/thunderful-group-interim-report-january-september-2022

Jeg blev ikke rigtig begejstret for nogen af meddelelserne. Q3-rapporten har overskriften “Changes now yielding results”, men jeg fandt ikke rigtig nogen positive resultater eller ændringer i den rapport. Det bliver spændende at se kursreaktionen, jeg gætter på, at det går nedad.

1 Synes om

Lidt nyheder inden morgendagens delårsrapport: https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/thunderful-group-has-made-two-smaller-add-acquisitions

1 Synes om

Sikke en indtjeningsvækst i det sidste kvartal.

Stærk pengestrøm og forbedret lønsomhed

Fjerde kvartal oktober-december 2022

• Nettoomsætningen faldt med 9,2 % til 1.200,5 MSEK (1.322,6).
  • Driftsresultatet (EBIT) steg med 71,0 % til 143,1 MSEK (83,7), svarende til en overskudsgrad på 12,4 % (6,0).
  • Justeret EBITDA steg med 31,4 % til 185,2 MSEK (140,9), svarende til en justeret EBITDA-margin på 16,1 % (10,2).
  • Justeret EBITA steg med 40,9 % til 165,7 MSEK (117,6), svarende til en justeret EBITA-margin på 14,4 % (8,5).
  • Kvartalets resultat udgjorde 130,4 MSEK (50,0).
  • Resultat pr. aktie efter udvanding udgjorde 1,86 SEK (0,71).
  • Pengestrøm fra driftsaktiviteter udgjorde 406,3 MSEK (18,6).
  • Koncernens likvide beholdninger sammen med uudnyttede kreditfaciliteter udgjorde 493,7 MSEK (122,2).
  • Thunderful indgik en aftale om ændringer af yderligere earn-out-komponenter i forbindelse med opkøbet af Coatsink Software Ltd.
  • Thunderful opkøbte Jumpship Ltd den 15. november 2022, se note 1 i vedhæftede PDF.

Hele året januar-december 2022

• Nettoomsætningen faldt med 3,5 % til 3.030,7 MSEK (3.140,8).
  • Driftsresultatet (EBIT) faldt med 6,1 % til 196,1 MSEK (208,8), svarende til en overskudsgrad på 6,1 % (6,4).
  • Justeret EBITDA steg med 5,4 % til 375,6 MSEK (356,5), svarende til en justeret EBITDA-margin på 11,7 % (10,9).
  • Justeret EBITA faldt med 4,7 % til 284,8 MSEK (298,8), svarende til en justeret EBITA-margin på 8,9 % (9,1).
  • Årets resultat udgjorde 121,2 MSEK (132,2).
  • Resultat pr. aktie efter udvanding udgjorde 1,72 SEK (1,90).
  • Pengestrøm fra driftsaktiviteter udgjorde 497,5 MSEK (-64,9).
  • Bestyrelsen vil ikke foreslå udbetaling af udbytte for regnskabsåret 2022 til generalforsamlingen.

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/thunderful-group-year-end-report-january-december-2022

3 Synes om

Det er værd at huske, at Jumpships Somerville tegnede sig for ca. 50 % af EBIT i 4. kvartal, og størstedelen af spillets indtægter stammede sandsynligvis fra Game Pass-betalingen. Dette var omtrent det samme beløb, som blev betalt for Jumpship på købstidspunktet. Eventuelle earn-outs på over 100 mio. SEK kommer dertil oveni.

Spillet har ikke været nogen anmeldersucces, og Jumpship har endnu ikke andre annoncerede projekter i pipelinen.

Man kan spørge, om virksomhedsopkøbet kun blev foretaget i al hast for at pynte på tallene med en engangseffekt.

Lagerniveauerne blev i det mindste bragt ned i løbet af 4. kvartal.

2 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/redeye-thunderful-group-q2-2023e-preview-bergsala-drive-solid-performance
Lidt lavere estimater, men ingen radikale ændringer. Hvis nogen overhovedet stadig kigger på Redeyes kursmål, så er de Bear 25, Base 40 og Bull 60 SEK, mens kursen i øjeblikket er omkring 16 SEK. Delårsrapporten kommer den 21.8.

Jeg må hellere få downloadet Planet of Lana fra XBOX Game Pass, da det fik ret gode anmeldelser og kunne passe til min spilsmag.

4 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/thunderful-group-interim-report-january-june-2023

Omsætning over Redeyes estimat, resultater under. Efter min mening var det lidt lunkent, gad vide hvad børsen synes om det?

Og jeg vil lige tilføje, at Planet of Lana som spil faldt i min smag.

5 Synes om

Nu er det nok, sagde shamanen (og Thunderfuls CFO).

“Virksomheden befinder sig i en anden fase sammenlignet med det, jeg oprindeligt opfattede, hvilket har ført til min beslutning om at komme videre i min karriere,” siger Henrik Lundkvist.
Dårlige tegn og dårlige nyheder, men jeg orker ikke at gå i panik, da positionen er skrumpet ind til at være meget lille. Lad os se dette an til den bitre ende.

2 Synes om

Distributionsforretningen sælges, og der fokuseres på spil. Thunderful Group AB (publ) to divest the remaining distribution businesses to become a pure-play games company - Inderes
Når dele er blevet solgt, har køberen altid været en insider. Det forbliver derfor en spekulation, om prisen har været den rette. Nå, med denne handel får man betalt gælden af og står stadig tilbage med en positiv position på et par hundrede, mens man undrer sig over, hvad der nu skal ske. Positivt cashflow loves i slutningen af 2025.

Transaktionen i korte træk

• Den aftalte købspris udgør 634 MSEK på kontant- og gældfri basis, hvoraf 595 MSEK betales kontant ved gennemførelsen, og de resterende 39 MSEK forfalder til betaling kontant den 30. juni 2025.
  • Gennemførelsen forventes at finde sted den 28. juni 2024 og vil være underlagt visse sædvanlige betingelser, herunder godkendelse på en generalforsamling.

I forbindelse med transaktionen vil Thunderful Group fuldt ud afdrage på sin eksisterende revolverende kreditfacilitet på 55 MEUR hos Danske Bank.

7 Synes om

Er der nogen, der har nogle indsigter vedrørende dette firma? Jeg har overvejet, om jeg skal sælge en position, der er smeltet væk, eller om jeg stadig skal holde. Er det muligt, at nogen vil købe dette firma? De laver spil, der ser ret gode ud.

Ved et hurtigt blik en deprimerende kvartalsrapport. Ejerandelen er smeltet ned til hundreder, så heldigvis kan man ikke tabe meget mere her.

Andet kvartal april–juni 2024

• Nettoomsætningen faldt med 14,1 MSEK til 83,1 MSEK (97,2) sammenlignet med samme kvartal sidste år.
  • Driftsresultatet (EBIT) faldt med 73,6 MSEK til –60,3 MSEK (13,3), svarende til en overskudsgrad på –72,6 procent (13,7). Nedskrivning af aktiverede udviklingsomkostninger udgjorde 31,4 MSEK i kvartalet.
  • Justeret EBITDA faldt med 51,5 MSEK til 3,9 MSEK (55,4), svarende til en justeret EBITDA-margin på 4,7 procent (57,0).
  • Justeret EBITA faldt med 73,4 MSEK til –44,9 MSEK (28,4), svarende til en justeret EBITA-margin på –54,1 procent (29,3).
  • Resultatet for kvartalet udgjorde –162,2 MSEK (–60,4), og for fortsættende aktiviteter –40,5 MSEK (–37,5).
  • Resultat pr. aktie før og efter udvanding udgjorde –2,31 SEK (–0,86), og for fortsættende aktiviteter –0,58 SEK (–0,53).
  • Pengestrømme fra driftsaktiviteter udgjorde 410,8 MSEK (3,3), hvoraf ophørte aktiviteter udgjorde 444,1 MSEK (–44,6).
  • Koncernens likvide beholdninger sammen med uudnyttede kreditfaciliteter udgjorde 254,9 MSEK (283,2) pr. 30. juni 2024.
4 Synes om