Jeg har læst TA-tråden, og stor tak til dem, der aktivt skriver derinde, min interesse for teknisk analyse og Tradingview-værktøjet blev også vakt. Baseret på trådens beskeder ser det ud til, at der er andre, der først nu har prøvet softwaren. Jeg ser det som nødvendigt med en separat tråd, hvor vi kan diskutere selve programmets brug og gode tips. Så forbliver TA-tråden mere saglig, når amatører poster lidt mere irrelevante ting her.
Jeg, som også er en stor amatør, øver mig stadig på “hurtigere handel”, som jeg selv kalder det indimellem. Jeg har kun foretaget en håndfuld intradag-handler eller handler, der strækker sig over et par dage, men da det føles som om, der er lidt overskud, begynder jeg at interessere mig mere for at lære Tradingview.
Jeg starter med det første spørgsmål:
Tradingview reklamerer med, at man kan “backteste” sin strategi. Jeg har set undervisningsvideoer på YouTube, og det ser ud til, at programmet kan spole gamle kursdata tilbage, tegne mønstre og derefter trykke på play, hvorefter tiden skrider frem, og man kan se, om mønstrene passede. Dette var lidt en skuffelse, da jeg forventede en lidt anderledes testmulighed.
Kan man indstille softwaren til at foretage fiktive køb/salg, når de ønskede indikatorer er i bestemte positioner? Forenklet, f.eks. når RSI <30, “køber” softwaren den ønskede aktie for et bestemt beløb, og når den overstiger 70, foretager den et salg? Ville dette så blive kørt igennem det ønskede tidsvindue, og som resultat ville man se, hvor mange millioner man vandt? ![]()
Redigering 2.12.2019: Trådens navn er blevet ændret for at dække mere af alle mulige TA-studierelaterede emner, så den egentlige tekniske analyse-tråd forbliver mere “saglig”. (Det har ikke været et problem efter min mening, men måske er det godt at adskille det allerede på dette tidspunkt.)