Teknisk analyse (ingen spørgsmål)

Endnu en kommentar til dette - for mange er det en helt umulig tanke at sælge. Man køber aktier. Der er meget ofte en høj tærskel for at shorte. Og hvordan laver man den hedge som privatperson på en god måde? Med en indeks hos Nordnet vil 90% af lotterierne gå galt. Det salg fra porteføljen burde være en automatik, en stopordre, en killing statement. Så venter man på købsmuligheder. Men køb og behold og betaling af skatter - en umulig tanke?
På et bear market klarer man sig kun ved at shorte eller time salg/køb - uden TA (teknisk analyse) no way my friend.

32 Synes om

Jeg begyndte at lave teknisk analyse på YouTube for sjov. Niveauet er stadig ret simpelt, da der ikke engang er et miniaturebillede på videoen, men indholdet er forhåbentlig rent guld. Først tog jeg Rovio under lup. Hvis videoen er god, så like, følg og del den endda med en ven.

25 Synes om

En lille omvendt hoved og skuldre (IHS) kan ses på 1H-candlesticks. Eller er det mere ønsketænkning fra min side? :sweat_smile: Jeg kunne i hvert fald ikke finde større mangler ved det, halslinje ca. 938SEK og mål der omkring 975SEK.

image

2 Synes om

I Nokia er der også en IH&S (Inverteret Hoved og Skuldre) formation på vej:

5 Synes om

HelloFresh dobbeltbund og derfra mod nordøst? Det har været en hård tur siden slutningen af november. Q1 på torsdag vil nok påvirke, men markedets forventninger virker ikke til at være særlig høje

7 Synes om

Hvordan ser fortsættelsen af dette ud? Fredag ramte den ret tæt på bunden af kanalen. Lukning 4131, var nede i 4121.

YIT prøver at bryde igennem i dag. Lad os se, hvordan det går – sandsynligvis en betydelig dag for de kommende uger.

Jeg nåede at lave en analyse af Kamux inden ferien. Se den gerne og giv den en tommelfinger op, del og følg, hvis du kunne lide den. Næste video kommer engang i næste uge, og I må gerne komme med ønsker.

11 Synes om

@Wallet_Nahlroos, @DayTraderXL nævnte allerede S&P’s ugentlige nedadgående tendens, og nu, da selv den EQ, jeg forudsagde som mulig, ikke er blevet realiseret, er dette langt den vigtigste ting at overvåge på markederne.

Som en kuriositet og for at give perspektiv søger S&P en HL på kvartalsniveau (3 måneders TF) i forhold til coronabunden, og 0,382 Fibonacci (generelt grænsen for størrelsen af en bull flag retracement) er ca. 3800 point.

Men som jeg allerede sagde, er den ugentlige nedadgående tendens langt den vigtigste ting i S&P lige nu. Det samme gælder for Nasdaq (Nasse), men Nasdaq er endnu svagere end S&P.

Helsingforsbørsen (her OMXHCAPGI) er i en månedlig nedadgående tendens (!), men søger en 2W HL i forhold til bunden af krigstabet. Tiden vil vise, om den bund holder, hvis tingene bliver rigtig grimme i USA.

31 Synes om

Mange tak for det hurtige svar, det var Room Service!

10 Synes om

God aften, kære forummedlemmer

Lidt unødvendig snak til at starte med (off topic, I må gerne flagge det), med henvisning til @DayTraderXL’s kommentarer: At hedge porteføljen er en vanskelig ting, da jeg som amatør simpelthen ikke kan finde ud af det. Det ville være en god færdighed, når 80 % af porteføljen er på markedet. På den anden side er unødvendig roden på dette tidspunkt måske unødvendig, en uerfaren person med shorting vil sandsynligvis kun skade sig selv. Så at sælge til faldende kurser føles psykologisk svært, når man er optimist af natur, og fortidens afkast suser forbi øjnene. Stop-loss ville have været en mulighed, men så ville de største gevinster måske være gået tabt, og på den anden side skulle der have været foretaget langt flere salg, da jeg selv havde en rigtig bullish følelse for markedet. I det store billede tilbyder dette store købsmuligheder for dem, der har rigelig ekstra kontanter.

Så til sagen: Har nogen på forummet en analyse af QT? Jeg forsøger at lære samtidig, så alle fejl nedenfor er velkomne.

På dagsbasis bevæger vi os i en klar nedadgående trend, og 200 MA ser ud til langsomt at tage retning nedad. På den anden side, baseret på Fibonacci-niveauer tegnet fra corona-bunden, er golden pocket omkring 72 euro. På 4H-graferne forsøges det at søge RSI-divergens (aktiekursen falder, men RSI forsøger at lave en ny HL). På dags- og ugebasis er der ikke lavet RSI-divergens, kursen og RSI falder. Omkring 72 euro er der også et volumenbaseret ugentligt støtteniveau. De næste ugentlige støtteniveauer er 62 og 36 euro. Daglig salgsvolumen stiger, ikke et godt tegn.

P/E svæver stadig på niveauer, hvor det meget vel kan halveres, og så ville vi være omkring 30-40 euro.

RSI har aldrig været så oversolgt på dagsbasis; oversolgte situationer kan blive endnu mere oversolgte, men nogle gange er det også gode købsmuligheder. Min lille fornemmelse er, at vi stadig vil tage fart fra lavere niveauer. Hvad mener de klogere?

Mvh. vilpukkaulpukka, på forhånd tak for jeres tanker

6 Synes om

Latour B på en logaritmisk skala.

4 Synes om

Inverteret hoved og skuldre kan observeres i alle amerikanske hovedindekser på 1t-tidsrammen (TF). Overvejer en long swing-position med turboer i et par dage, hvis linjerne brydes. Tør stadig ikke at øge aktievægten for meget.

19 Synes om

@Nortti Jeg lagde de større tidsramme-støtteniveauer her på et tidspunkt. Tesla handler i en månedlig nedtrend, så støtteniveauerne skal også findes derfra. Her er min egen købszone med henblik på en lang swing-handel.
Jeg har en short fra det tidligere månedlige lavpunkt-nedbrud, jeg lukker den der eller ved et dagligt trendskifte.

28 Synes om

Der var en diskussion om kursen i BABA-tråden. Dette er realiteten, uanset hvad man måtte mene om situationen i Kina.
Billedet viser mit eget gennemsnit (avg), sidste køb i starten af april. “Be patient”
@Juha_K1 @katuviisas

26 Synes om

Der har været meget diskussion i Finland om, hvorvidt bunden er nået. Her er min nærmeste købszone. Ikke nødvendigvis årets laveste punkt, men jeg forventer, at der findes et bear market-hop derfra.

54 Synes om

Det er værd at printe dette ud og hænge det op ved siden af computeren for at minde om, hvad market fear flush (kapitulation) betyder. Og hvor vi er nu.

42 Synes om

I et bjørnemarked er det vigtigt fra bullernes perspektiv at være i stand til at skabe et dagligt trendskifte. Et kursforløb som det vedhæftede ville således være påkrævet. Ellers er dette blot bull trap-hop, som er meget typiske i et bjørnemarked. Hvis TC (trendskiftet) skulle ske, er næste væsentlige modstandsniveau 4300.

62 Synes om

Jeg går ud fra, at den gule håndtegnede linje er tænkt til at bryde 4095, før den laver en HL og derfra tilbage til HH?

3 Synes om

Det betyder ikke rigtig noget, bortset fra at det er en stærkere bull trap. Normalt angriber bears et så klart mål lidt tidligere, hvorved et nyt LH (lavere højde) dannes lavere end det foregående. Bulls håber på en fortsættelse af EQ (ligevægt), og bears håber selvfølgelig på et fib 0,5 breakdown. Hvis 4095 brydes, og vi stiger klart over det herfra direkte (til 4200-niveauet), er det en klar sejr for bulls på kort sigt. Gabet til det tidligere lavpunkt bliver større og giver bulls selvtillid. Fundamentale faktorer skal så glemmes.

28 Synes om