Teknisk analyse (ingen spørgsmål)

Vi har jo også sådan en tråd, hvor individuelle handler er tænkt at skulle gennemgås mere detaljeret. Jeg lagde mit eget handelseksempel i denne tråd, da denne side ikke er blevet brugt meget, men der burde jeg selvfølgelig have lagt det. Men Johannes kan jo flytte dem dertil.

Hvis den blå kugle var køb, den røde salg og SL den sorte streg, VWAP grøn, så var det en helt fantastisk scalp efter min mening. Jeg leder selv efter et købssted i en trendændring, og er ikke så interesseret i den enkelte candles form på det tidspunkt. I bedste fald opstår hammeren dog helt i bunden, men som med disse volatile aktiver, forsøger bots ofte at brænde stoppere af, og lidt senere candles kan endda gå lidt under den tidligere bund (hvis jeg forstod den candle, du mente, lige før købet, korrekt).
Jeg stoler selv på EMA12 som udgangspunkt, men der er mange personlige variationer af disse. Jeg følger dens breakout i disse entry-søgesituationer. Når vi når TC på 2min/5min TF, giver jeg ikke gerne lov til at lukke under den (ofte et salgssignal). Jeg ser selv på exit alt efter situationen også via EMA12 (jeg sælger ofte halvdelen, når 5min/15min EMA nås - men andre faktorer spiller også ind). VWAP er også helt ok, jeg søger ofte en fortsættelseshandel med dens hjælp (tilføjelse af position tilbage eller en helt ny handel). Korrelationer skal naturligvis følges (SPY/QQQ typisk).

• edit: Generelt skal man før entry have afklaret, hvad målet er, den planlagte størrelse af positionen (hvis man skalerer) og SL samt formålet (kort scalp, lidt længere intradag-handel, swing osv.). Og disse bør man ikke afvige fra, det fører normalt ikke til et godt resultat.
18 Synes om