Hvor på Inderes bliver medlemsnummeret vist, @Verneri_Pulkkinen?
Hos Danske Bank i Helsinki er udenlandske aktier og ETF’er 5€/transaktion.
Pris på et helt grundlæggende niveau? Så må jeg hellere melde mig ind.
Så længe man er medlem af aktiesparerne, til de priser…
Viisas Raha er et godt blad, der kommer i postkassen måske 8? gange om året med medlemskabet. Det er værd at melde sig ind alene af den grund. I hvert fald for alle Rødderne, der ved, at de ikke ved alt endnu…
Hvad er navnet på denne forening? Baseret på hjemmesiden er der i hvert fald følgende muligheder: Osakeliitto, Suomen Osakesäästäjät, Osakesäästäjät og Osakesäästäjien Keskusliitto – brandet er lidt usikkert.
Baseret på hjemmesiderne ser der ud til at være uklarhed omkring foreningens navn. Det gamle og nye navn skifter. I 2019 skete der et navneskifte.
https://www.viisasraha.fi/Tapahtumat/Osakesäästäjät-vaihtaa-nimeä-–-uusi-visuaalinen-ilme-köyttöön
Indtil udgangen af juli 2019 var foreningens navn Osakesäästäjien Keskusliitto ry (Aktiespararnas Centralförbund rf). https://www.osakeliitto.fi/uutiset/osakesaastajat-luo-nahkansa/
“Inderes’ analyser til medlemspris 99€/år.”
Får man ikke de samme analyser gratis, hvis man er Nordnet-kunde? Er disse medlemsfordels-analyser på en eller anden måde mere omfattende end dem, der rapporteres i forbindelse med Nordnets morgenoverblik, eller hvad handler det om?
Under alle omstændigheder får jeg som Nordnet-kunde læst mange af Inderes’ analyser gratis.
Send en e-mail til info@inderes.fi ![]()
Jo, hvis du når kurtageniveau 1 (mere end 50 handler om måneden). På niveau 2-3 koster Inderes analyser 10€/måned.
Inderes-analyser af næsten 90 finske børsnoterede selskaber billigere:
For OSKL-medlemmer på Nordnets prisliste niveau 2-3 koster det 10 €/måned og for dem på niveau 1 koster det 0 €/måned (normalpris 20 €/måned).
Jeg ville ikke nå niveau 1, selvom jeg tæller alle mine handler for hele året
Da en enkelt handel allerede bringer dig til niveau 3, kan du åbenbart udnytte Inderes’ 10€/måned tilbud. Det skal jeg huske. Det er dog stadig billigere at købe et premium-abonnement for 100€/år til medlemspris. Men at udnytte Nordnet er praktisk, hvis du når kurtageniveau 3 og ikke ønsker at betale for Inderes premium for hele året.
Tak for afklaringen. Og ja, jeg er selv enig i, at enhver aktieinvestor burde være medlem af OSKL af mange forskellige årsager. Man får mange gode fordele, og frem for alt er OSKL vores fælles talerør, og den vil helt sikkert være endnu stærkere i fremtiden, end den er nu, men vi er allerede på vej i den rigtige retning.
I Sverige bruger deres tilsvarende organisation til tider allerede en stærk stemme på generalforsamlinger ved hjælp af fuldmagter for at fremme småinvestorernes interesser.
Dagens tal er 31.915. -VS
Medlemskabet af Skatteyderne giver også en god indsats/udbytte-forhold. Deres fokus er at fremme lønmodtagernes interesser, mens vi i Aktieforbundet (Osakeliitto) fremmer sparernes interesser. Man kan være medlem af begge og trække begge medlemskontingenter fra i skat. -VS
Nordea har en konkurrencedygtig prisliste, så drøftelser om fordelene er stadig i gang.
Vi i Aktieforbundet (Osakeliitto) har de samme medlemsfordele hos Mandatum som Skatteyderne (Veronmaksajat). Så hvis du udelukkert er ude efter prisen, får du hos os fordele som ung for 10 euro mod 29 euro hos Skatteyderne + et tilmeldingsgebyr på 8 euro.
Tak fordi du bragte dette op. Kært barn har mange navne ![]()
Vi tog det nye navn (Suomen Osakesäästäjät) i brug i august 2019. Det tidligere navn Osakesäästäjien Keskusliitto (OSKL) er så veletableret, at der stadig er plads til forbedringer i kommunikationen.
Og så det her
Det er også lidt misvisende.
Helt rigtigt. Jeg lagde ikke engang mærke til det! Ungdomsmedlemskabet lyder dog ret no-brainer, når man tænker over det.
{“content”:“Jeg har endnu ikke i alle disse år set en eneste væsentlig ting, denne organisation har opnået. Dette rejser også spørgsmål om, hvilken slags organisation jeg støtter: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006289401.html",“target_locale”:"da”}
{“content”:“Dette var en ganske god og lidt ærgerlig opjustering, selvom den er af ældre dato. Jeg har ofte overvejet, om jeg skulle melde mig ind i Aktiespareforeningen (Osakesäästäjät), og jeg var næsten ved at gøre det på grund af denne tråd. Men jeg er ked af den slags magtkampe; energien går til dem i stedet for til den egentlige opgave. Og det ærgrer mig, at man i lille målestok skal kæmpe om de samme ting som i national politik: små mod store, provinser mod større, osv.\n\nJeg har ikke læst, hvad Aktiespareforeningens opgaver omfatter, men nogen kunne med fordel råbe op for aktieopsparing i en meget større målestok. Det politiske klima synes at være sådan, at finnerne simpelthen ikke skal blive velstående, men at man skal beskatte så meget som muligt med kapitalindkomstskatter. Det er næsten kriminelt at spare op og investere, når det burde gøres mere generelt acceptabelt. Men måske tænker man også her, at finnerne ikke kan passe på sig selv; staten gør tingene bedre. Nå, dette bliver næsten til snak om Finland A/S (Suomi Oy) tråden…\n\nI øvrigt, i dette land af foreninger er det sikkert godt, at der er flere medlemmer; det har helt sikkert også vægt. Så jeg overvejer stadig at melde mig ind, fordelene så ud til at være helt okay.”,“target_locale”:“da”}