SSH Communications Security som investeringsobjekt

Tallene er igen under forventningerne. Konkretiseringen af Leonardo-samarbejdet afspejles endnu ikke i tallene.

8 Synes om

Ronin interviewede SSH’s administrerende direktør Rami Raulas i forbindelse med Q4-resultatet :slight_smile:

Emner:

00:00 Start
00:11 SSH’s år 2025
02:02 Negativt resultatvarsel
02:54 Nordamerika
04:07 Leonardo-samarbejde
08:16 Vækstpotentiale med Leonardo
09:06 Partnerskaber i Asien
10:31 Status på balancen
11:21 Hybridlån
11:56 Kunstig intelligens
15:25 Afhængighed af amerikanske virksomheder
18:35 Guidance

6 Synes om

Jeg har lyttet til interviewet. Jeg ved ikke, om det er lytteren, den er gal med, men jeg synes, svarene på spørgsmålene var meget ”vage”. Kan det betale sig at lade sine penge stå, når man stadig kan komme ud med gevinst? Jeg fik ikke svaret i interviewet.

4 Synes om

Roni har udarbejdet en ny selskabsrapport om SSH, efter at Q4-resultatet er blevet offentliggjort :slight_smile:

SSH’s Q4 var endnu en smule svagere end vores forventninger efter nedjusteringen, selvom svagheden primært skyldtes en engangslicenshandel. Vækstforventningerne var bløde i deres informationsværdi og indeholdt ret lidt konkret om de vækstudsigter, som Leonardo-partnerskabet medfører. Potentialet i partnerskabet er betydeligt, men uden dokumentation er afkast/risiko-forholdet for aktien, som prissætter stærk skalerbar vækst, efter vores vurdering fortsat svagt ved den nuværende værdiansættelse. Vi gentager vores kursmål på 2,0 euro og vores salgsanbefaling.

6 Synes om

Her er Ronis kommentarer til, hvordan SSH offentliggjorde et tilbagekøbstilbud på en del af deres hybridlån. :slight_smile:

SSH meddelte, at de lancerer et frivilligt tilbagekøbstilbud på deres hybridlån, hvor selskabet foreslår at købe hybridlån for op til 6 MEUR. I så fald vil der stadig være hybridlån tilbage på balancen, selvom det endelige beløb stadig er op til selskabets beslutning baseret på de tilbud, der modtages fra indehaverne af låneandelene. Tilbagekøbet af hybridgælden er efter vores mening logisk og forventet i takt med, at balancepositionen er styrket som følge af den rettede emission, som Leonardo gennemførte sidste år. Vores prognoser indeholder allerede et delvist tilbagekøb af hybridgælden i den meddelte størrelse i det nuværende år, og der er derfor ikke umiddelbart behov for ændringer i dem. Vi vil næste gang gennemgå vores prognoser i forbindelse med resultatet af tilbagekøbstilbuddet eller Q1-resultatet.

1 Synes om

Hvad bliver Kommone’s rolle i fremtiden, nu hvor der er udpeget en ny økonomidirektør?

1 Synes om