Jeg ved ikke, om YouTube og Spotify og lignende podcast-indhold egentlig regnes som sociale medier, men for mig er beslutningerne om at investere i fonde delvist baseret på interviews og andre udmeldinger fra repræsentanter for disse fonde.
F.eks. PYN elite begyndte at interessere mig, da jeg havde lyttet til Petri Deryngs interviews i Inderespod og senere i andre interviews.
På samme måde ville jeg næppe have investeret i Proprius Partners’ fonde, hvis jeg ikke gennem årene havde lyttet til Heikkilä & Vilens snak og senere Olli Viitikos interviews.
Jeg kan også rigtig godt lide Sifters indhold, og jeg anser det slet ikke for umuligt, at jeg ville investere i det i fremtiden. Her er altså både Sifters eget indhold og interviews i Karon grill, hos Inderes m.m.
Når man lytter til interviews, føler man, at man bedre kommer “ind i hovedet” på porteføljeforvalterne end blot ved at læse investorbreve. Man opdager ret hurtigt, om indholdet resonerer med ens egen tankegang. Selvfølgelig er det eneste investeringsbeslutningskriterium ikke “porteføljeforvalteren virker som en god fyr”, men jeg ville have svært ved at forestille mig at give mine penge til en person, hvis stemme jeg aldrig engang har hørt.
Det lyder måske dumt, men sådan er det i hvert fald for mig.
Hvad angår sociale medier, følger jeg primært Inderes’ fora, men jeg har nu lært, at jeg ikke længere lader selv gode indlæg påvirke mine investeringsbeslutninger. På længere sigt er jeg sikker på, at det ville påvirke mine afkastforventninger negativt på grund af volatiliteten.
Fabo, Kauppalehti og Shareville er for det meste sådant skidt, at jeg holder mig langt væk.