Sinch Ab - Sveriges femtemest shortede aktieselskab

Jeg har først lige fået læst delårsrapporten mere grundigt igennem, nu hvor kursen er sivet ned mod 20 SEK. Hvis jeg har forstået det ret, gav valutaerne medvind, og uden dem var der stort set tale om nulvækst. På trods af resultaterne fra spareprogrammet var der vækst i omkostningerne. Baseret på CEO’ens kommentar ser andet halvår (H2) udfordrende ud:

“Væksten i Messaging er forbedret sammenlignet med 1. kvartal, men er fortsat utilfredsstillende. Vi forventer, at de nuværende markedsforhold vil fortsætte i anden halvdel af året med øget omkostningsbevidsthed blandt vores større kunder. Kombineret med ændringer i vores forretningsmix betyder det, at vi muligvis ikke vil se det samme sæsonmæssige løft, som vi har set i tidligere år.”

Jeg har ganske vist købt de aktier tilbage, som jeg solgte i starten af året, og har handlet lidt frem og tilbage i intervallet 22-27 SEK, men jeg er især bekymret for lønsomheden fremover, og hvordan selskabet navigerer med en potentielt skrumpende og/eller urentabel SMS-forretning. Selvfølgelig er disse ting allerede til en vis grad indregnet i kursen.

1 Synes om