Investeringsinfluencers

Berätta här vilka ni följer på sociala medier för investeringssyfte och vilka som har bra idéer om företag och investeringar. Ni kan även länka till relaterade webbplatser.

Det känns som att bloggar och andra sociala medier-användare relaterade till detta ämne har dykt upp som svampar ur jorden på sistone. De flesta av dem har investerat i ett par år och intervjuas nu som experter i kvällstidningar. Men var hittar man de kompetenta typerna som är värda att följa :smiley:

På Sijoitustietos webbplats finns några personer som är värda att följa. Åtminstone Aki Pyysing är en kille som är värd att följa, särskilt om man är intresserad av fastighetsinvesteringsbolag. Där finns också Daytradern och Jens Kyllönens blogg, där man kan hitta intressanta saker. Jens är visserligen inte så erfaren som investerare, men det finns goda tankar och särskilt kunskap om att räkna. Pokernbakgrunden har ju också en del nytta för investeringar :smiley:

2 gillningar

Veli Verneri, King Kong, Sauli, Mikael m.fl. har än så länge räckt alldeles utmärkt här på Indes löpsedelspalast:grinning:

3 gillningar

{“content”:“Du sammanfattade det ganska bra från början, jag tror inte att det finns mycket att tillägga, åtminstone inte när det gäller finländare. Om man vill ha ”fluffigt innehåll” hittar man det just på Twitter och genom att läsa bloggar. Om man vill ha ”mer substantiellt” mervärde så lönar det sig att läsa/lyssna på Akis, Daytraders och även Jens tankar lite noggrannare än genomsnittet, han är ju en klok man… :grinning_face_with_smiling_eyes:\n\nSynd att det inte finns mer kvalitativ diskussion om investeringar, men å andra sidan förstår jag varför den mer insatta och kunniga skolan kanske inte ens är intresserad av att lägga sin tid på sådant på nätet.”,“target_locale”:“sv”}

1 gillning

Hämtat från QT:s rapport idag: “När man talar om brist på kodare är det viktigare att fundera över hur vi mer effektivt kan utnyttja befintliga kodare än hur vi kan få fler kodare”. Så, är King Kong tillgänglig via Smile för oss också för lite kvällsjobb? Farbror Masse får så mycket tummen upp att en egen hemsida kan bli aktuell::slight_smile:

Dagens sociala medier: Stark insiderförsäljning har börjat i vårdanläggningar!!! Lyckligtvis hann Farbror Masse inte handla. Vad betyder det här egentligen från vårdpojkarna? Farbror Masse är chockad.

1 gillning

{“content”:“Jag bläddrar då och då igenom vad Anders Oldenburg har svarat på fondägarnas frågor. Ämnena är breda och texterna genomtänkta, jag rekommenderar dem.”,“target_locale”:“sv”}

1 gillning

Denna lööppipalsta från Inde är investerarens bästa sociala medium! Indeed! Titta bara vad som händer just nu under Hoivatilat-lööpet. Yes!

Här är några som jag själv följer (som inte har nämnts här än)

Twitter:

Acumen
Ray Dalio
Callum Thomas
Charlie Bilello
John Hempton ;D

Bloggar jag har läst på sistone är Michael Pettis och John Huber samt Wealth of Common Sense och Irrelevant Investor.

2 gillningar

John Hempton är smart :+1:

1 gillning

Respekt! Genom att följa VP håller man sig alltså på pulsen, även som gammal:ok_hand:t2::sunglasses: Masse reagerade förstås på Hoivatilats stora insideraffärer redan på morgonen, INNAN VP:s motattack…

3 gillningar

Genom att följa Verneri har jag konstaterat att den viktigaste informationen är lättillgänglig. Jag minskar medvetet min tid på sociala medier och framför skärmen.

6 gillningar

Karo Hämäläinen på Twitter är en trevlig karaktär med lagom kritiska texter.

3 gillningar

Japp, även farbror Masse gick med Verneri och Kingi baserat på karaktären::slight_smile: Naturligtvis har den fantastiska sociala mediehanteringen som pojkarna senare avslöjade bara förstärkt att jag stannar kvar. Om bröderna var på börsen skulle jag investera direkt:ok_hand:t2:

1 gillning