Vilka nyhetssidor / informationskällor använder du för att följa och förstå marknaderna?

Vilka webbplatser, bloggar etc. informationskällor använder medinvesterare för att följa marknaden och få en bättre förståelse?

Här är några av mina i slumpmässig ordning:

• Inderes / Inderes diskussioner och länkade material
  • Sijoitustieto
  • Bloomberg
  • Nomad Invest blogg
  • Nordnet Blogg
  • Seeking Alpha
  • Market Watch
  • Intressanta personer och organisationer på Twitter
  • Kauppalehti
  • Reuters
  • CNBC
3 gillningar

Själv följer jag världshändelserna via YLE, det vill säga nyheter och aktuella program.

Sedan måste jag slicka Inderes för att videor och streaming har öppnat dörren till många möjligheter som jag annars inte skulle ha haft tillgång till eller tid för.

Jag har klagat tidigare på att det svåraste är att veta vem som talar sanning och vem som håller ett säljtal. Om till exempel Nokias Suris tal och visioner hade förverkligats, skulle 5G-hypen vara på en helt annan nivå nu.

Jag bläddrar också igenom Kauppalehti på nätet, men redaktionens nivå har sjunkit till klick-skit. Många aktörer ligger bakom en betalvägg, trots att innehållet inte tillåter det.

1 gillning

{“content”:“Dessa kom jag att tänka på:\n\n- Warren Buffets årsbrev\n- Företagens egna hemsidor\n- Seeking Alpha\n- Seligson Phoebusblogg\n- Yahoo Finance\n- Inderes\n- Tidningen Talouselämä\n- Tidningen Arvopaperi\n- Tidningen Tekniikka & Talous\n- Viisas Raha\n- CNBC:s Warren Buffett-sektion\n\nJag följer ganska mycket det allmänna näringslivet och företagens verksamhet, så jag har en känsla för hur det går.”,“target_locale”:“sv”}

3 gillningar

Inderes Forum, hmm, finns det andra som man behöver följa? :thinking:

Just det, då och då livar Inderes morgonrapport och TV upp vardagen :slight_smile:

Farbror Masse, FA, det lönar sig att följa, man behöver inte förstå om man har gått farbrorns investeringsskola

5 gillningar

Jaa, det här forumet är det bästa

5 gillningar

Man kommer långt med Inderes

https://twitter.com/juha_kinnunen/status/1174287245408423937?s=21

https://twitter.com/inderes/status/1174305298766606336?s=21

5 gillningar
1 gillning