Investeringsinfluencere

Fortæl mig her, hvem I følger på sociale medier i investeringsøjemed, og hvem der har gode tanker om virksomheder og investering. Relaterede sider kan også linkes.

Det føles som om, der på det seneste er dukket blogge og andre influencere op om dette emne som svampe efter regn. De fleste af dem har investeret i et par år, og nu bliver de interviewet som eksperter i eftermiddagsaviserne. Men hvor finder man de kompetente typer, der er værd at følge :smiley:

På Sijoitustietos hjemmeside finder man et par personer, der er værd at følge. Aki Pyysing er i hvert fald en fyr, der er værd at følge, og især hvis man er interesseret i ejendomsinvesteringsselskaber. Der finder man også Daytraders og Jens Kyllönens blog, hvor man kan finde interessante ting. Jens er dog ikke særlig erfaren som investor, men der er gode tanker og især en evne til at jonglere med tal. Der er også en vis fordel ved pokerbaggrunden i investering :smiley:

2 Synes om

Veli Verneri, King Kong, Sauli, Mikael m.fl. er indtil videre nok her på Indes forsidesektion:grinning:

3 Synes om

Du opsummerede det faktisk med det samme i starten, jeg tror ikke, der er noget at tilføje til det, i hvert fald ikke fra finnernes side. Hvis man vil have “blødt indhold”, kan man finde det på Twitter og ved at gennemsøge de blogs. Hvis man vil have “hårdere” merværdi, så bør man læse/lytte til Akis, Daytraders og ja, også Jens’ tanker mere omhyggeligt end gennemsnittet, da han er en ret klog mand… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Det er en skam, at der ikke er mere kvalitativ investeringsdiskussion, men på den anden side forstår jeg, hvorfor den mere erfarne og kompetente skole måske ikke engang er interesseret i at bruge sin tid på sådan noget på nettet.

1 Synes om

Snupet fra QT’s rapport i dag: “Når man taler om mangel på programmører, er det vigtigere at overveje, hvordan vi mere effektivt udnytter eksisterende programmører, end hvordan vi får flere programmører”. Så er King Kong også tilgængelig for os via Smile til lidt aftenarbejde? Onkel Masse får så mange tommelfingre op, at hans egen hjemmeside kan komme på tale::slight_smile:

Dagens sociale medier: Der er startet et voldsomt insider-salg hos Hoivatilat!!! Heldigvis nåede Onkel Masse ikke at købe ind. Hvad betyder det her egentlig fra Hoivapojat? Onkel Masse er chokeret.

1 Synes om

Fra tid til anden gennemgår jeg, hvad Anders Oldenburg har svaret på spørgsmål fra fondsejere. Emnerne er brede, og teksterne er gennemtænkte, jeg kan anbefale det.

1 Synes om

Indes overskriftspalte er det bedste sociale medie for investorer! Ja! Se bare hvad der sker lige nu under overskriften Hoivatilat. Ja!

Her er et par, jeg selv følger (som ikke er nævnt her endnu)

Twitter:

Acumen
Ray Dalio
Callum Thomas
Charlie Bilello
John Hempton ;D

Blogs, jeg har læst for nylig, er Michael Pettis og John Huber samt Wealth of Common Sense og Irrelevant Investor.

2 Synes om

John Hempton er smart :+1:

1 Synes om

Respekt! Ved at følge VP, holder selv den gamle sig opdateret hele tiden:ok_hand:t2::sunglasses: Selvfølgelig reagerede Masse på Hoivatilats store insidertransaktioner allerede om morgenen FØR VP’s modangreb…

3 Synes om

Ved at følge Verneri har jeg fundet ud af, at de væsentligste oplysninger er let tilgængelige. Jeg reducerer bevidst min tid på sociale medier og skærmtid.

6 Synes om

Karo Hämäläinen på Twitter er en fin personlighed med passende kritiske tekster.

3 Synes om

Jep, baseret på karakteren fulgte Onkel Masse også med Verneri og King i sin tid::slight_smile: Selvfølgelig har den senere afslørede super sociale medie-tilstedeværelse af drengene kun styrket at være med. Hvis brødrene var på børsen, ville jeg investere med det samme:ok_hand:t2:

1 Synes om