Investeringsforums flaggediskussion og gennemgang af flagninger

Hej!

Godt, og tak fordi du spurgte - for dette svar kan hjælpe andre. :slight_smile:

I virksomhedstråde og lignende tråde skal du helst ikke skrive indlæg, hvor du primært kun fortæller, hvad du har købt eller solgt. Helst skal sådanne salg og køb placeres i den tråd, som @no1z nævnte. Folk kan i øvrigt godt lide, hvis der også er begrundelser med i den nævnte tråd, men det er ikke obligatorisk at inkludere begrundelser.

Jeg håber, jeg kunne besvare dit spørgsmål, og jeg ønsker dig en god aften! :slight_smile:

9 Synes om

Ja, det gjorde du, tak for det. Jeg vil forsøge at undgå den fejl i fremtiden. :slight_smile:

5 Synes om

:grin: Jeg troede, jeg var blevet flagget og slettede beskeden… men sagen er også der :+1:

5 Synes om

Men jeg blev flagget i Voxtur-tråden, og jeg manglede et link til LinkedIn, så godt arbejde, administration.

1 Synes om

Dine meddebattører har ikke flagget denne besked, selvom den ikke indeholder en eneste sand sætning, og 99% af læserne af beskeden sandsynligvis anser den for at være et unødvendigt udbrud mod meddebattørerne.

Jeg giver dig et godt råd gratis… Måske skulle du lufte din dårlige stemning på de skrivefora, der bruges i Rusland, som du ifølge det, du skriver, allerede kender.

På finske, og andre menneskrettighedsrespekterende landes, diskussionsfora vil sympatierne for Ruslands feje angreb og barbariske krigsforbrydelser ikke vokse. Du vil dog finde venner, der forstår dig… i Rusland.

14 Synes om

Så man må slet ikke kritisere markeringspraksissen, den bliver straks vendt mod den, der kritiserer, som et personligt angreb og dømt som støtte til Rusland. Censuren udført af dem, der har de “rigtige” meninger på forummet, er hævet over al kritik. Jeg anbefaler at se filmen Orwell 1984, eller læs bogen, tak.

2 Synes om

Man kan rapportere om succeserne i Ruslands barbariske angrebskrig på mange måder. Blot at fremlægge angriberens, altså det russiske, synspunkt i stil med en ishockeykamp er forkasteligt i en diskussion, der respekterer menneskerettigheder. At markere disse beskeder er efter min mening berettiget.

Tak for boganbefalingen. Jeg læste bogen for første gang i slutningen af 70’erne.

6 Synes om

Du kan undre dig over Marimekkos kursbevægelser i himmelråbs-tråden.

Kaffestuen eller den generelle spørgsmåls-tråd er nok det rette sted at overveje, hvad en split betyder.

Mægler-tråden er det rette sted, når lige præcis din egen beholdning ser helt skæv ud.

6 Synes om

Men på samme måde synes det at være acceptabelt at fremhæve den anden parts succeser i stil med en hockeykamp. Hvorfor tror du, det er sådan? Jeg tror, det er, fordi den ene part har en generelt accepteret ret til at føre krig, og af samme grund anses det for acceptabelt at fremhæve den anden parts succeser, uanset hvordan det præsenteres. Det føles rart og trygt, mens det føles skræmmende og ubehageligt at overveje modpartens handlinger. Selv i sport ønsker fans ikke at analysere et mål, der er scoret af udeholdet, fordi det føles ubehageligt.

Jeg ville i hvert fald være interesseret i at få omfattende og neutral information fra begge parters synsvinkel. Så har man bedre forudsætninger for at danne sit eget situationsbillede. Jeg har i hvert fald oplevet, at synspunkter, der kritisk undersøger det såkaldte hjemmehold (ikke engang kritik, men overhovedet at tage synspunkter i betragtning), opfattes som støtte til modparten på forummet, og indlæggene bliver let flagget.

1 Synes om

Det handler vel om, at mange indbyggere i det lille Finland identificerer sig med situationen i Ukraine, hvor folk er tvunget til at forsvare deres hjem og levevis mod en overvældende modstanders barbariske angreb, uden hensyn til deres eget liv.

Af samme grund er rapportering, der opmuntrer den barbariske angribers ødelæggelseskrig, ikke passende i et menneskerettighedsrespekterende land som Finland. Jeg forstår og ved, at der også er mennesker, der naturligt tager mobberens side, men heldigvis kører verden ikke på deres betingelser.

Jeg har ikke set en eneste besked blive markeret, fordi den sagligt har rapporteret om ukrainske tab af mænd eller udstyr. Og der er selvfølgelig ingen grund til en sådan markering.

2 Synes om

Vi ser ud til at være enige. Forskellen ligger i tolkningen, da jeg personligt ikke har observeret rapportering, der opmuntrer til aggressorens ødelæggelseskrig, men jeg har derimod bemærket, at objektiv rapportering eller overvejelser er blevet tolket som sådan.

1 Synes om

Hold da op, jeg strækker hånden op og indrømmer en fejl :man_raising_hand:

Jeg markerede et par indlæg som off-topic, fordi jeg troede, jeg læste en begrænset tråd. Efter at have svinget min wannabe-forumpoliti-finger, indså jeg, at jeg læste kaffe-rummet :flushed_face:

Personalet vil nok ikke fjerne eller skjule de uskyldige indlæg, jeg grusomt anmeldte, men dette rejste et spørgsmål:

Hvis der sker lignende rod senere… Er det muligt at annullere et flag, man selv har sat?

10 Synes om

Hej @Markakorva!

Tak for informationen og ærligheden, fejl sker for alle! :slight_smile:

Jeg afviste din flagning :+1:, desværre kan en flagning tilsyneladende ikke annulleres; jeg flaggede lige Verners besked for at teste :smiley: og kunne ikke afvise den flagning, undtagen selvfølgelig som moderator.

Engang troede jeg ved et uheld, at jeg læste en virksomheds tråd og slettede en besked, der ville have været helt irrelevant for virksomhedens tråd, men for pokker… jeg bladrede i Kaffestuen, hvor beskeden passede godt ind. Jeg undskyldte selvfølgelig pænt og rettede situationen og rakte to hænder op som et tegn på fejl. :slight_smile: Så jeg har ikke råd til at dømme.

11 Synes om

Var Colins indlæg om Voxtur blevet fjernet fra tråden igen, eller hvor var de forsvundet hen? De seneste indlæg om forbedringen af EV/S-tallene var i hvert fald lige på sagen, og jeg undrer mig over, hvor de er blevet af.

4 Synes om

Hej Keisari,

Tak, og godt du spurgte.

Han havde selv slettet dem, da jeg tjekkede det. Han ville gendanne den grapefrugt-besked, som var blevet flaget som skjult, ikke slettet. Jeg gjorde den synlig, fordi han så gerne ville have det.

Dette er den eneste besked, vi slettede fra ham, samtidig med at grapefrugt-beskeden blev gjort synlig:
I want my Grape post put back up.

De beskeder fra Colin, som han selv slettede, var efter min mening gode og vigtige ting. Ingen flagrede eller slettede dem. :+1:

6 Synes om

Tak for det hurtige svar, jeg håber, at @Colin_Fisher vil fortsætte med at skrive her, selvom moderation er strengere her end på Reddit eller Twitter.

5 Synes om

Til administratorerne @Verneri_Pulkkinen, @Johannes_Sippola og andre;

Jeg skrev for et øjeblik siden en kort kommentar i Wulff-tråden, hvor jeg undrede mig over den, efter min mening, lunkne markedsreaktion i forhold til den meget stærke rapport, hvor blandt andet Inderes’ EPS-estimat skulle ganges med fire.

Jeg indrømmer, at tråden til undren over kursen måske havde været et mere passende sted, men modereringen begynder at blive ret stram, når beskeden blev fjernet helt i stedet for blot at blive flyttet til en mere passende tråd. Jf. f.eks. den seneste tids skriverier i Tulikivi-tråden..

6 Synes om

Hej @Emilio

Tak for beskeden!

Din besked blev flagget og derefter slettet, men er nu genoprettet i tråden, lad den bare være der, selvom undringstråden om Kurssin også ville have været god (eller endda købte/solgte-tråden, da der blev nævnt en købsordre). :slight_smile: Wulff-tråden er i hvert fald ikke en alt for aktiv tråd, og der var point i din besked, hvis der var et par stykker. :+1:

Hav en god aften! :sunglasses:

6 Synes om

Jeg skrev til både tråden “køb/salg” og “selskaber”. Jeg er ikke jaloux på mine egne indlæg, jeg var blot overrasket over, hvor hurtigt og uden en flag-meddelelse indlægget blev slettet. Jeg indrømmer, at indholdet var lidt let, og at tråden kunne have været valgt bedre.

Tak for det hurtige svar :+1:

5 Synes om

Frigør DaytraderXL fra ban

13 Synes om