Sijoitusasunnot.com Group Oyj

Morgenens nyheder:

Ejendomsudviklings- og boliginvesteringsselskabet Sijoitusasunnot.com Group Oyj (”Sijoitusasunnot.com” eller ”Selskabet”) planlægger en børsintroduktion (”Børsintroduktionen”) og notering af sine aktier på markedspladsen First North Growth Market Finland, der drives af Nasdaq Helsinki Oy (“Noteringen”).

Den planlagte Børsintroduktion forventes primært at bestå af en aktieemission, hvor Selskabet sigter mod at rejse et bruttoproprovenu på ca. 5 millioner euro før gebyrer og omkostninger i forbindelse med Noteringen. Selskabet har til hensigt at anvende provenuet fra den planlagte Børsintroduktion til implementering af Selskabets strategi samt udvikling og udvidelse af forretningen, herunder øgning af opkøbsvolumen af ejendomme, køb af større ejendomskomplekser og nye forædlingsprojekter. Børsintroduktionen forventes også at omfatte en overtildelingsoption på ca. 2 millioner euro, som kan anvendes i tilfælde af overtegning.

https://group.sijoitusasunnot.com/tiedotteet/sijoitusasunnot-com-group-oyj-suunnittelee-listautumisantia-ja-listautumista-first-north-growth-market-finland-markkinapaikalle/

Nøgletallene ser således ud:

Interessant case, og det er helt sikkert væsentligt, hvordan det korrigerede driftsresultat er sammensat i dette tilfælde.

1. Overskud fra forædling og salg af boliger
  2. Lejeafkast fra boliger i porteføljen
  3. Værdistigning på boliger i porteføljen
23 Synes om

Lad os sætte denne på radaren, da jeg har fulgt selskabets udbud i et stykke tid nu.

De forstår sig i hvert fald på salg, da de for noget tid siden solgte lejlighedsejendomme i et dårligt område i min fødeby og fik det til at lyde som et paradis :sweat_smile: lejlighederne røg da også ret hurtigt, og de lovede et lejeafkast på 7-12 %.

Jeg spekulerer selv på, hvad det aftagende boligmarked gør ved de ret høje forventninger :thinking:

17 Synes om

Jamen, her er en utrolig interessant og ventet børsnotering for mig som boliginvestor! Jeg ser Sijoitusasunnot.com som en aktør for boliginvestorer, der minder lidt om det, Inderes er for aktieinvestorer, men de producerer ikke lige så meget såkaldt undervisningsmateriale, og de har ikke et tilsvarende community, men de har stadig et stort publikum og en omfattende e-mailliste med over 60.000 følgere.

Sijoitusasunnot.coms kerneforretning er ejendomsudvikling, det vil sige, at de stræber efter at købe hele etageejendomme eller en stor bunke lejligheder, hvorved de opnår en stor engrosrabat (tukkualennus) på objekterne. Herefter gennemføres de nødvendige større saneringer og renoveringer af bygningen og lejlighederne, hvorefter de sælges videre til investorer via investorlisten. Gennem datterselskabet Rajape Oy drives saneringsvirksomhed og ejendomsudvikling, samt ejendomsmæglervirksomhed og udlejning gennem Kauppa Käy LKV. Derudover spiller deres egen boliginvesteringsportefølje en vis rolle, men jeg har ikke præcise tal på dette.

I årene 2016-2021 er virksomheden vokset med i gennemsnit 75 % om året, MEN ekstremt rentabelt, da driftsmarginalen (EBIT-%) altid har været over 20 %. Virksomheden har opnået et godt ry i boliginvestorkredse ved at sælge gode investeringsobjekter. De sælger næsten altid investeringsboligerne til under områdets realiserede gennemsnitspriser, hvilket giver investoren den største værdi ved køb af et objekt fra dem.

Virksomheden har oplyst, at de emner, der sælges, altid er udvalgt således, at de fungerer godt i deres egen beholdningsportefølje (pitosalkku), hvis de ikke bliver solgt. Årsager til, at emner købt hos dem er gode: beliggenhed, normalt gennemgribende sanerede og renoverede, ofte allerede udlejet, godt afkast (vuokratuotto) og vigtigst af alt, under markedspris – det vil sige, at man normalt ikke finder dem billigere på det åbne marked.

I virkeligheden har deres gode ry ført til en situation, hvor lejlighederne ofte bliver reserveret i løbet af de første få minutter, og jeg ser risikoen for, at de brænder inde med større partier af lejligheder, som værende ret lille.

Risiciene er helt sikkert rentestigninger og en generel svækkelse af den økonomiske situation – har folk råd til at købe investeringsboliger i samme omfang fremover, og kan købsplaner blive udskudt til fremtiden. På den anden side vil selv lidt større aktører næsten altid udvide deres porteføljer, hvis de rette emner findes, og dem har de.

En udfordring i det nuværende marked er helt sikkert de stigende byggeomkostninger, som dog ser ud til delvist at være på vej ned igen.

En risiko er den samme som hos Inderes: Hvis omdømmet svækkes, og publikum forsvinder, er der ikke meget værdi tilbage i virksomhedens drift. Så længe det kører, så kører det :smiley:

Mange tænker måske også, om der ikke slipper op for etageejendomme, hvis virksomheden opererer i stor skala. Svaret er nej. Virksomheden opererer på det finske marked, og her er der utroligt mange etageejendomme i dårlig stand, og bygningerne ældes hele tiden, hvorfor der løbende opstår behov for sanering af objekterne.

Her er et par ting, der interesserer mig, og som jeg håber at høre mere om fra virksomheden:

• Hvordan lykkes det dem at købe en hel etageejendom? Hvis der er flere ejere i et boligselskab, hvordan får man så alle til at acceptere et salg, eller hvor finder man parter, der vil sælge en hel bygning direkte?

• At købe en hel etageejendom i dårlig stand giver helt sikkert en stor engrosrabat, men hvornår og hvordan opnås så stor en avance, når lejlighederne stadig sælges under markedspris efter sanering/renovering? Dette har de også været i stand til at gentage med en helt utrolig god margen med succes og over lang tid.

• Virksomheden er en ret anderledes aktør end andre, men hvordan vil konkurrencen i branchen udvikle sig og påvirke virksomhedens drift?

• Hvis jeg husker rigtigt, var antallet af solgte lejligheder om året omkring 450-550. Hvad er det gennemsnitlige overskud på bundlinjen per solgt lejlighed efter alle omkostninger?

• I hvilket forhold genererer alle virksomhedens forretningsområder omsætning og overskud?

Jeg håber, vi får en god diskussion om virksomheden, og at prissætningen for børsnoteringen rammer plet! :smiling_face_with_sunglasses:

36 Synes om

Jeg har betragtet Sijoitusasunnot.com som en unik case efter finske standarder i lang tid, før der overhovedet var tale om en børsnotering. Det er fantastisk, at vi også får denne med på børsen!

Man får et godt generelt indtryk af virksomheden og CEO Henri Neuvonen ved at lytte til de episoder af “Ostan asuntoja”-podcasten, hvor Neuvonen bliver interviewet:

12 Synes om

Nedenstående er udelukkende baseret på min egen personlige erfaring og mine egne overvejelser. Mange er sikkert af en anden overbevisning, men det er godt også at skabe debat.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om denne børsnotering. Den generelle tendens inden for ejendomsinvestering er ved at vende markant i øjeblikket (selvom man selvfølgelig altid kan gøre en god handel på ethvert marked), og de brede masser kan ikke længere dyrke denne ‘folkesport’ på samme måde som før. Tværtimod kan de stigende renter ligefrem få ejendomsinvestorer til at sælge deres lejligheder inden for 1-2 år. Jeg ville have været ivrig efter at investere i det pågældende selskab for f.eks. 3 år siden. Det største boom inden for ejendomsinvestering er muligvis allerede ovre. Jeg vil selvfølgelig oprigtigt tro på, at de ikke har tænkt sig at ‘cashe ind’ på børsnoteringen i sidste øjeblik, men at de tror på, at de kan vækste forretningen som før.

De reklamerer med et fællesskab på 60.000 ejendomsinvestorer. Dette fællesskab på 60.000 kunder er vel i virkeligheden snarere en e-mailliste? E-maillister er ganske vist effektive, men de fortæller ikke alt om de potentielle kunder og deres ændrede situationer. Det fællesskab er slet ikke i nærheden af det, man ser hos f.eks. Inderes.

Jeg er selv ejendomsinvestor og har benyttet mig af selskabets tjenester, omend det er længe siden, jeg foretog de køb. Siden da har jeg ikke følt, at jeg har fået tilbudt tilstrækkeligt attraktive emner fra dem, og jeg sidder tilbage med lidt blandede følelser omkring nogle af deres ejendomme. Som ejendomsinvestor bør man gennemgå lejekontrakter på grunde, foreningslån osv. meget grundigt i de enkelte emner. Indimellem dukker der overraskelser op.

De forstår virkelig at sælge og forvandle dårlige emner til luksusprojekter ved hjælp af markedsføring :joy: Nogle gange er der tale om gamle kommunale udlejningsejendomme med en dårlig mikrolokation, som man absolut ikke kan komme af med til en god pris igen efter købet, fordi ejendommens og områdets omdømme blandt de lokale er velkendt. På den anden side er der indimellem nogle virkelig smarte og gode emner, men her er der sjældent store rabatter at hente – kvalitet koster.

De har nogle fantastiske år bag sig, flot vækst og virkelig dygtige folk. Men er det nu det rette tidspunkt for os private investorer at gå ind i denne case, når risiciene er så forhøjede?

34 Synes om

Desuden bør hele bygningens udbud af lejligheder være af en karakter, der interesserer deres kunder. Tag for eksempel selskabets eneste salgsobjekt i Tampere i øjeblikket: Sijoitusasunnot.com – Myytävät sijoitusasunnot & sijoitustyökalut De små lejligheder med fælleslån ser ud til at være alle solgt, men samtidig er alle lejligheder uden fælleslån og de lidt større lejligheder til salg.

Jeg tror ikke, der opstår problemer med at komme af med lejlighederne i den bygning, men det lykkes måske ikke kun ved at markedsføre dem i investorkredsen.

Jep. Jeg er også selv med på flere lister. Firmaerne bliver i øvrigt let blandet sammen for mit vedkommende, så den enes klodsede ageren kan i ens forestilling overføres til den anden. Der er som sådan ikke noget dårligt at sige om Sijoitusasunnot.com. Men et af de andre firmaer i samme branche talte f.eks. i deres investeringsguide varmt for netværksmarketing som en måde at få ekstra indkomst på, hvilket ikke ligefrem øger tilliden.

5 Synes om

Har de samme tanker som porvarin.

I mit eget markedsområde ligger lejligheder, som for knap et år siden ville være blevet solgt til investorer med det samme, nu på Etuovi. Med det nuværende renteniveau går regnestykket bare ikke op, og prisnedsættelserne er endnu ikke begyndt eller har ikke været tilstrækkelige.

Jeg tror også, at investorerne sælger ud af deres lejligheder, og især nybyggeri med fælleslån er i skudlinjen.

Jeg har også fulgt udbuddet på sijoitusasunnot.com og har været klar, hvis der skulle komme fornuftige emner til salg. Endnu har der ikke været behov for at købe noget..

8 Synes om

Antti interviewede Sijoitusasunnot.coms administrerende direktør Henri Neuvonen. :slight_smile:

Emner:

00:00 Introduktion af den administrerende direktør
01:17 Hvad laver sijoitusasunnot.com?
04:00 Boligboom
05:20 Renter
06:00 Beliggenhed
06:42 Afkastkrav
07:25 Skalering
08:28 Børsnotering
09:40 Strategi
10:20 Mål ​

Sijoitusasunnot.com Group Selskabspræsentation man 14.11.2022 kl. 18:00

10 Synes om

Jeg lyttede til den provins-hype, og jeg følte, at jeg havde oplevet det samme før: https://www.youtube.com/watch?v=rtCNWPZhuTo

Jeg læste lige en artikel i Kauppalehti, hvor firmaets direktør fortalte om sin skepsis over for ejendomsinvestering i vækstbyer og hyldede steder som Pori. Med henvisning til den ejendomsinvestering-tråd var det første, der faldt mig ind, at de vel også har nogle lejligheder i Pihlava. Googlede sijoitusasunnotcom og Pihlava. Bingo: Sijoitusasunnot.com – Myytävät sijoitusasunnot & sijoitustyökalut

Dog undgås ordet Pihlava til det sidste, og boligområdet er defineret som Meri-Pori, hvilket er et ret bredt begreb. Det er i øvrigt sjældent, man ser manglen på elevatorer nævnt i så positive vendinger: “Der er ingen elevatorer, så der kommer heller ingen dyre renoveringer af dem.”

Og som man kan gætte, er alle væsentlige renoveringer i ejerforeningen ikke udført i den 48 år gamle rønne.

Hvis firmaets forretningsidé er at sælge den slags skrammel til investorer, så går dette firma ikke videre, når man overvejer en aktieinvestering.

Her er lidt mere fra samme Pihlava-ejerforening gennem andre mæglere: Katkojantie 3 - Pihlava, Pori | Oikotie Asunnot

24 Synes om

Justeret driftsresultat består af følgende:

1. Køb og salg af boliger med høj omsætningshastighed (størstedelen af selskabets justerede driftsresultat)
  2. Forædling af boliger (indregnes enten via salg eller som værdiregulering, hvis ejendommene overføres til beholdningsporteføljen.)
  3. Lejeindtægter fra boliger i beholdningsporteføljen. Bemærk! Ejendommene i beholdningsporteføljen, værdireguleringer og afkast fremlægges gennemsigtigt til gennemsyn. Omfattende renoverede ejendomme i beholdningsporteføljen er værdisat i balancen i henhold til et afkastkrav på ca. 6 - 6,5 %.

Vi forventer ikke, at værdireguleringer på boliger, der allerede er i beholdningsporteføljen, vil have en resultateffekt for selskabet. Selskabets justerede driftsresultat er ikke baseret på disse.

Det er ikke hensigten aktivt at øge størrelsen af beholdningsporteføljen og gøre selskabet til et såkaldt balanceselskab. Vi stræber i stedet efter at samle en tilstrækkelig stor portefølje og tilbyde den til større investorer. På denne måde er det muligt, at afkastkravet for porteføljen er væsentligt lavere end de nuværende balanceværdier, og at selskabet vil indregne et betydeligt merprovenu fra salg.

30 Synes om

Heh, Pori er lige præcis den fødeby, jeg talte om tidligere :grin: Pihlava var stadig et ok sted i 90’erne, men i dag er det et virkelig dårligt område, ligesom hele Meri-Pori. Efterhånden som befolkningen ældes, er man begyndt at erstatte beboerne med folk i kommunale støtteboliger osv., så det er, som det er. Kvadratmeterpriserne er et godt stykke under 1.000 €/m2, og efterspørgslen er 0. Det kan være svært at finde nye lejere, selvom lejligheden er udlejet lige nu.

e. Og som en præcisering: Det er på ingen måde hensigten at moralisere over selskabet og dets forretningsmetoder.

5 Synes om

Boligmarkedet har unægteligt ændret sig markant nu. Det byder på både udfordringer, men også muligheder. Efter vores opfattelse er disse punkter de mest væsentlige:

1. Efterspørgslen på boliger med lavt lejeafkast og høje priser er faldet betydeligt blandt boliginvestorer. Den væsentligste årsag hertil er rentestigningerne. En boliginvestors cashflow fungerer ikke rigtigt, hvis boligens afkast og renten ligger på samme niveau.

2. Objekter med højere lejeafkast (f.eks. +7 %) sælger stadig ret godt. Vi køber og sælger typisk denne type boliger – i denne uge satte vi for eksempel et objekt i Jyväskylä til salg, og der kom rigtig mange reservationer: Sijoitusasunnot.com – Myytävät sijoitusasunnot & sijoitustyökalut

3. Og så til det vigtigste punkt. Det har i mange år været udfordrende at købe hele etageejendomme til en fornuftig pris. Nu ser det ud til, at det er lettere at købe objekter end tidligere. Vi har gennemført mange gode handler for nylig, og udsigterne for opkøb er fortsat gode. Som i mange andre sammenhænge skaber vi resultatet ved købet og ikke ved salget (selvom vi har en stærk salgskanal, som dog kun fremskynder salget).

Samlet set anser jeg dette marked for at være endnu mere gunstigt for os, end det tidligere har været. Vi vil sandsynligvis kunne købe flere objekter. Opkøbene bør især målrettes mod objekter med højere lejeafkast, da de er lettere at sælge. I en god markedssituation kan “alle” få solgt boliger, men i dette mere udfordrende miljø er vores stærke salgskanal en betydelig konkurrencefordel.

Personligt kan jeg godt lide dette marked, og jeg er begejstret over, at det for første gang i lang tid er muligt at købe etageejendomme med bedre deals end før.

33 Synes om

@Henri_Neuvonen Jeg har givet dig sådan et mærke, der viser, at du er en verificeret virksomhedsrepræsentant på platformen :slight_smile:

16 Synes om

Hvis jeg vender tilbage til Pihlava i Pori (som selvfølgelig kun er et formidlingsobjekt), er det høje lejeafkast så ikke lidt af en illusion, hvis lejlighedernes udlejningspotentiale samtidig svækkes (henvisning til f.eks. udbuddet på Vuokraovi), priserne falder, og finansieringen af udestående renoveringer i ejerforeningen uden tvivl bliver endnu sværere? Og er der ikke en reel risiko for, at man i disse tider, især i den slags ejerforeninger, støder på interessekonflikter mellem ejerne, og at debatten om risiciene ved sådanne objekter vil kvæle investeringslysten på det område?

En mindre udfordring er også, at I på den ene side som en traditionel ejendomsmægler skal lukke handler med hurtige salgstaler, men på den anden side også profilere jer som en pålidelig samarbejdspartner for udlejere. Salgsvideoen fra Pihlava var for eksempel ret komisk, når der med et smil bliver reklameret for, hvordan de 48 år gamle kloakafløb er af plast. Som om det i sig selv gjorde dem evigt holdbare.

“Plastafløb bygget før 1975 er ofte af PVC- og PVC HT-plast. Det er lyse plastafløb af lav kvalitet, hvis overflade typisk hærder og bliver glasagtig over tid. En glaseret overflade er sårbar over for skader, da selv en lille mekanisk ændring eller rystelse kan føre til, at plasten revner. Disse afløb er også følsomme over for temperaturudsving og belastninger fra kemikalier og olie.” (citat: Taloturva).

Ps. Jeg vil med interesse følge med i den renovering af brugsvandsrørene, som ifølge præsentationsvideoen af objektet skal finde sted om 4-5 år. Jeg tvivler på, at der kan findes bankfinansiering til det, medmindre staten inden da har udviklet forskellige garantiordninger.

7 Synes om

Tak for kommentarerne! :blush:

Vi besluttede på et meget tidligt tidspunkt, at vi vil agere på en retfærdig måde over for alle interessenter. Det gælder såvel vores kunder, sælgere af ejendomme som vores personale.

Risiciene er ganske rigtigt en stigning i renteniveauet og en generel svækkelse af den økonomiske situation, men som jeg allerede skrev i en tidligere kommentar, vil det sandsynligvis gøre opkøb mere rentable.

Byggeriet er ved at aftage, og vi ser ikke længere et pres for stigende byggeomkostninger. De øgede omkostninger på dette område er allerede indregnet i tallene. På trods af dette har forædlingsvirksomheden været rentabel.

Der slipper i sandhed ikke lige foreløbigt op for etageejendomme. Bygningsmassen er overvejende ret gammel (der blev bygget intensivt i 60’erne-80’erne), så jeg tror på, at vi fremover vil finde endnu flere egnede emner end nu.

Vi køber hele etageejendomme fra parter, der selv ejer dem fuldt ud. Det ville være meget svært at få adskillige aktionærer i en ejerforening til at gå med til en handel til en passende pris.

Avancen på en etageejendom i dårlig stand kommer i høj grad af, at ejendommen er teknisk udtjent, og prisen på “skelettet” er meget fordelagtig. En væsentlig del af avancen kommer også fra, at store lejligheder opdeles i mindre enheder → kvadratmeterlejen for ejendommen stiger markant → nettoafkastet stiger → afkastkravet for ejendommen falder til et niveau på ca. 6 % efter renoveringen → anskaffelsespris + renovering skal være væsentligt lavere end værdien efter renoveringen.

De vigtigste konkurrenter er dem, der kæmper med os om opkøb af emner. Afhængigt af emnerne kan det være alt fra lokale småinvestorer til verdens største fonde. Nu er der dog tegn på, at købernes købelyst er faldet, så vi har en mulighed for at slå til. Derfor kommer børsnoteringen efter min mening på et fremragende tidspunkt.

Spændet for de solgte lejligheder ramte rigtigt. Bruttoavancen pr. lejlighed (euro / %) afhænger en del af det specifikke emne. I dyrere lejligheder er der typisk en højere avance i euro, men en lavere procentuel avance. I billigere lejligheder er bruttoavancen i euro derimod lavere og den procentuelle avance højere.

20 Synes om

Tak for de gode overvejelser!

Tendensen inden for boliginvestering er måske en smule afdæmpet, men for et fællesskab på over 60.000 boliginvestorer sælger korrekt prissatte boliger stadig rigtig godt, i hvert fald hos os.

Jeg er enig i, at vores fællesskab ikke kan sammenlignes med Inderes’ fællesskab. Det er efter min mening en helt fantastisk opbygget helhed.

For eksempel indgår vi altid lejekontrakter for grunde på en meget fair måde, hvis ejendommen opdeles på en lejet grund. Lejen er rimelig, reguleringsvilkårene er klare, og ejerforeningen kan frikøbe grunden (f.eks. hvert 10. år).

Fantastiske år bag os, men jeg tror på, at endnu bedre år ligger forude. Risiciene er kontrollerede, og mulighederne er efter min mening gode. Vi har typisk været gode til at gribe sidstnævnte.

8 Synes om

Når man taler om provinserne, er det godt at præcisere, hvad man taler om. Mener man Jyväskylä, Lahti, Kuopio og Oulu eller Pihtipudas, Ähtäri og Juankoski? Der er en ret enorm forskel på disse typer af steder. Vi køber primært ejendomme i byer som de førnævnte og går slet ikke ind i helt små lokalsamfund.

Jeg har i hvert fald ikke bevidst betvivlet boliginvestering i alle vækstbyer. Vi har også selv vores egne penge bundet i dem. I de dyreste områder er udfordringen dog, at lejeafkastet kan være på samme niveau som renten, hvilket gør, at de ikke rigtig fungerer for ejendomsinvestorer, der benytter sig af gearing.

Katkojantie i Pori er et salgsobjekt for Kauppa Käy Oy, som varetager vores mæglervirksomhed. Det er ganske vist en ret udfordrende ejendom, men mange ejendomsinvestorer ønsker at købe lejligheder med højt lejeafkast på trods af vedligeholdelsesefterslæb, så indimellem tager vi også denne type lejligheder ind til formidling.

6 Synes om

Jeg tror, at investorer tænker således i forhold til sådanne udfordrende ejendomme:

a) Afkastet af udlejning er så godt, at investeringsbeløbet tjenes hjem igen på få år (i Pori er afkastet på ca. 15-25 %)

b) Ejerforeningen vedligeholdes primært uden store renoveringer så længe som muligt.

c) Man har forståelse for, at boligens værdi sandsynligvis falder, eller at boligens værdi over tid falder til nul, men at det opsamlede lejeafkast er større end dette.

Markedssituationen har dog ændret sig i øjeblikket på den måde, at vi stadig har nogle få lejligheder tilbage i såkaldte gode objekter, som f.eks. i ejendommen beliggende i Lutakko, Jyväskyläs bedste boligområde (Sijoitusasunnot.com – Myytävät sijoitusasunnot & sijoitustyökalut), mens salget går strygende i de billige forstæder.

Det vigtige er, at vi kan tilbyde investorerne de boliger, som de leder efter.

13 Synes om

Det er helt rigtigt set. Jeg ville også ønske, at tingene blev forstået på den måde. Jeg frygter dog desværre, at alt for mange ikke forstår det. Det er selvfølgelig køberens og ikke sælgerens ansvar.

Under alle omstændigheder er kvaliteten af salgsobjekterne det, der skaber virksomhedens værdi blandt ejendomsinvestorer. De handler, som I for nylig indgik med Tampere bys udlejningsselskab, ligner nogle flotte træk. Tiden må så vise, hvor mange af den slags godbidder der findes på markedet til at blive samlet op i fremtiden. Som lægmand mistænker jeg selv, at det løbende bliver stadig mere udfordrende at finde dem.

2 Synes om

Hvad bunder denne begejstring i?
De, der tidligere har haft mulighed for at købe hele etageejendomme, er næppe forsvundet fra markedet. Jeg kunne ligefrem se det omvendt; at resten også er vågnet op til “rabatmarkedet”.

Private investorer har vel næppe heller tidligere været konkurrenter ved køb af disse.

2 Synes om