Det ville være rart at få en diskussion om dette efter de seneste vendinger. Situationen ser ud til at være forbedret med handlerne. SBB’s andel af PPI er tættere på 40 %, og AKER/APG’s ejerskab i PPI vokser også fra 23 % til 33 % som følge heraf. Blandt vendingerne er SBB’s gældsproblem udskudt til senere.
Tilsyneladende er SBB d-aktierne hotte, da der er mulighed for et større udbytte senere, når udbyttebetalingen muligvis genoptages.
b-aktien opfører sig derimod irrationelt på gode nyheder (stort salgspres), da det er den mest shortede aktie på den svenske børs.