Jag postade den ursprungliga svenska texten här på Forumets Sampo-tråd och sedan helt plötsligt ändrades den till finska, inklusive den där översättningen som leder till missförstånd (direktavkastning hade ändrats till totalavkastning). @Sijoittaja-alokas finns det någon automatisk AI-översättningsmotor på forumet eller vad är det frågan om? Jag ville uttryckligen posta den ursprungliga svenska texten, där det rätta innehållet skulle ha framgått.
Som @Timo_Huhtamaki konstaterar där, så är dessa 6 % utdelning och återköp av egna aktier. Och sedan tillkommer separat Sampos tillväxt och utveckling som bolag samt utvecklingen av aktiekursen. Det är så jag har förstått det ![]()