RevolutionRace – Naturen er vores legeplads

Det foregående kvartal forløb flot for RevolutionRace, selvom vejret til udendørsaktiviteter ikke favoriserede perioden i ret mange af RR’s salgsområder. Administrerende direktør Fischbein fortalte, at selskabet elsker frostvejr, da det har en positiv indvirkning på efterspørgslen. Jeg tænker også, at frostvejr øger den gennemsnitlige ordreværdi, da kunderne vælger forede bukser og en vinterjakke i stedet for en fleece. Den vigtigste salgsmåned i denne periode er den indeværende marts, og selvom det frostvejr, selskabet elsker, er aftaget, og der især i Centraleuropa har været meget forårsagtige og endda sommerlige temperaturer, så har vejret til udendørsaktiviteter været rigtig godt også i denne måned. Nordeuropas lange frostperiode i januar-februar og Centraleuropas gode skivejr ser ud til at have påvirket interessen for RevolutionRace. Jeg kunne ikke hente besøgstal fra Similarweb, men jeg bad Copilot om at lave en sammenligning af Google-søgemængder i forhold til for et år siden, og disse tal giver god grund til optimisme med hensyn til dette kvartals salg.

Rekrutteringen til butikken i Haparanda er i gang, og butikken forventes at åbne i løbet af foråret. Forhåbentlig vil mange rejsendes skiture til Lapland gå forbi butikken i fremtiden.

2 Synes om