@Mikael_Rautanen har väl inte kollapsat i den italienska solen? ![]()
Ursäkta dröjsmålet, det har varit lite förändringar här och jag har inte hunnit träffa den nya vd:n än. Rapporten kommer dock, tack för att ni sätter press även från detta håll
Jag har tyvärr inte kunnat åka till Italien ![]()
På en åsnebro till Miklus inlägg; vilken typ av yta har den nya vd:n i någon form? Via Grano eller något annat?
Jämfört med en helt annan situation när OPS byttes ut mot Hilden. Folket på KL-forumet var verkligen skeptiska till bytet.
Nu har jag, efter en snabb fundering, inte stött på något sådant. Jag antar att jag är den enda som är lite i gränslandet åtminstone när det gäller den nya utnämningen.
Beröringspunkterna är ganska få. Vår investeraranalytiker hann inte få så mycket beröringspunkter med Grano, och Amer-analytikern har inte heller en stark känsla. Timo gjorde ett utmärkt jobb i Revenio, så i den meningen tyckte jag personligen att Timos avgång var en förlust för företaget. Å andra sidan hoppar Revenio nu in i en lite ny kategori och strategisk fas, vilket förmodligen kräver lite nytt perspektiv och annorlunda ledarskap, så tajmingen är naturlig. Timos övergång till att leda integrationen var positivt, han har åtminstone erfarenhet av att göra många liknande integrationer från sin tidigare arbetsgivare.
Tack för svaret!
Vore det ett bra tillfälle (om någonsin) att “roasta” Verner i något mer passande sammanhang, eller få en intervju med honom i nästa delårsrapport? ![]()
![]()
Jag stöder starkt. @Verneri_Pulkkinen för information.
Okej, den omfattande rapporten är klar! Ursäkta att det tog tid, jag tog en helg för detta så jag kunde få det gjort vid sidan av andra uppgifter
Och Revenios ägare är ju långsiktiga och tålmodiga ![]()
Kommentarer och diskussion kan fortsätta här!
Tack för rapporten Mikael!
Baserat på denna bestämde jag mig för att öka potten, eftersom det stärkte mitt förtroende. Jag är redo att tålmodigt sitta på ägandet i flera år. Om man snabbt räknar, om det blir 30% vinsttillväxt per aktie, skulle P/E vid nuvarande pris vara något i stil med 14-15 om några år? Det är ju inte möjligt om allt rullar på, så när bevisen eventuellt dyker upp kommer nog även aktien att fortsätta uppåt.
Åtminstone verkade analytikern ganska självsäker.
Mina huvudplaceringars P/E-tal börjar faktiskt bli ganska höga… Talenom, Revenio, QT group särskilt.
Jag minns åtminstone hur gärna institutionerna deltog i erbjudandet.
En omfattande rapport, mycket information och bra. Kan det vara så att det finns ett skrivfel i antalet aktier i tabellen på s.36 när 2019e har värdet 25.4 och det finns ju 26.4 miljoner aktier (och det talet är också korrekt i tabellen för senare år).
Jag har läst den omfattande rapporten om raps.
Jag funderade lite på att Revenios produktportfölj enligt min mening är ganska smal. En mycket stor del av iCares nuvarande omsättning består i praktiken av en enda produkt, iC200, samt engångssensorer för produkten. Hemmaprodukten är en stark möjlig/sannolik drivkraft i framtiden, men jag anser att även denna produkt åtminstone delvis bygger på iC200:s framgång. Det finns ännu inga konkurrerande tillverkare inom RBT-tekniken, men vad händer om/när sådana dyker upp när patenten löper ut även utanför USA? Jag anser inte att denna risk är prissatt i aktiekursen, och analytikerna betonar inte heller saken särskilt mycket. CenterVue-affären diversifierade visserligen risken.
Det kan hända att detta bara är nonsens från en nybörjarinvesterare, men det var de tankar jag fick. ![]()
P.S. Jag försökte hitta en bra metafor för saken men kom inte på något annat än att Toyota inte heller tillverkar bara Corolla. Kanske ska man inte blanda bilindustrin med hälsoteknologi. Inom bilindustrin är konkurrensen kanske LITE blodigare ![]()
Vi sitter också med en ganska stark position i vår portfölj.
Revenio bara fortsätter att gå starkt. Kul att vara ägare och jag kommer att fortsätta fylla på med den då och då i portföljen, så fort det samlas tillräckligt med nytt kapital på kontot. Måste läsa rapporten i lugn och ro någon gång, men kursreaktionen är åtminstone stark. Detta är ljuv musik för öronen, eftersom man så ofta får en firma att hamna i dåligt skick under lång tid med dåliga företagsköp: “Enligt företaget har integrationsarbetet för CenterVue-förvärvet fortskridit mycket väl på alla nivåer.”
Där kom det genast en video. Måste titta på den under kaffepausen:
Den kursen tog verkligen fart, och det med all rätt. Jag har bara en liten position och skulle gärna öka den, men jag tror jag väntar tills kursen har stabiliserats och återhämtat sig. Åtminstone tidigare har Revenions kurs haft en tendens att sjunka och sedan stiga igen under det senaste året. Så jag håller ![]()
Mikael höjer prognoserna lite i slutet av dagen, så imorgon går vi ytterligare ett par procent åt nordost. ![]()
För mig är det här en så pass långsiktig position att jag har fyllt på utan att vänta på några särskilda köptillfällen. Alltid när historien utvecklas och förtroendet stärks.
bra att jag flyttade Nokias hit ![]()
Så är det säkert, och sedan mitt senaste meddelande har kursen redan fortsatt att klättra. Min ovilja att köpa beror också på att jag inte har mer pengar att investera. Jag var tvungen att lägga en liten satsning på Outotec igår, i hopp om ett bra resultat och en kursökning imorgon. Detta skulle ha gett en säkrare och förmodligen bättre avkastning på kort (och längre) sikt.
Kom det också en rapport från Revenio idag? Jag är på semester i London, så jag har inte följt marknaden så aktivt nu ![]()
ett lyckat sådant. Allt är mycket bra i riket.
Ganska mycket fomo i luften. Alla pengar räddade från Nokia och Nordea till Revenio?
{“content”:“I en omfattande rapport hade Rautanen, enligt mig, cirka 8 % tillväxtförväntningar för CenterVue.. Tydligen förväntas det nu att det skulle kunna gå lite bättre.”,“target_locale”:“sv”}