Min gissning. 14,5 €
Intervjun svarade faktiskt inte på särskilt många av mina egna frågor. Har företagaförvärvet motiverats enbart med att marknaden till synes växer till 2,5 miljarder? Visst får Revenio in en fot hos sin egen kundbas med Visionix kompletterande produkter, och vice versa kan Icares produkter säljas till en mycket färdig kundbas t.ex. med RETCAD AI. Tydligen har det kommit förfrågningar om att leverera mer heltäckande apparatpaket? Kan man nu jämföra Revenio med t.ex. Topcon eftersom portföljen är så heltäckande?
Är det meningen att Thrionics ska utveckla en AI-modell för OCT-kameran för flera sjukdomar (detta skulle vara vettigt, men kräver investeringar på minst tio miljoner)? Jag skulle nog förstå ett sådant paket, men scopet sträcker sig bara ungefär 5 år fram i tiden.
Ett stort men, om grundaffären förblir bra, och Visionix och maskineriet så småningom trimmas i skick, så varför inte. Jag ser visserligen tillväxtdrivkrafter, men en starkare lönsamhet kommer långsamt.
Det finns nu så många möjligheter att det är svårt att bestämma i vilken riktning man ska börja utveckla