Remedy - Finlands stolthet inom AAA-spel (Del 2)

Eftersom reaktionerna och visningssiffrorna för gameplay-revealens del här på forumet var svala, gjorde jag en sanity check för säkerhets skull, för att säkerställa att min egen uppfattning inte bara beror på mina och andras negativa tankespår eller internets fringe-kultur. Sentimentet kring Remedy har dock länge varit pessimistiskt, och förvisso av goda skäl.

Som en fortsättning på @Aruzos bra lista samlade jag alla State of Play-trailers från Playstations Youtube-kanal i en tabell och sorterade dem efter gilla-andel. Att bara jämföra visningssiffror kan vara missledande när man ställs mot varumärken (IP) som God of War, Silent Hill, Castlevania och John Wick – alla utan tvekan större varumärken än Control.

12.2 State of Play-trailers (+ Resonant-annonsering) från Playstation-kanalen

Spel Trailer Visningar Gilla Ogilla Gilla-andel
Control Resonant (TGA’25) Annonsering 1.8M 72,262 633 99.13%
Control Resonant Gameplay Reveal 308k 16,881 313 98.18%
Resident Evil: Requiem 4:e 657k 38,152 169 99.56%
Untitled John Wick Game Annonsering 2.6M 168,315 789 99.53%
Metal Gear Solid: Master Collection Vol 2 Annonsering 382k 21,732 176 99.20%
Kena: Scars of Kosmora Annonsering 440k 27,217 181 99.34%
Dead or Alive: New Project Teaser 217k 8,734 110 98.76%
God Of War Trilogy Remake Annonsering 2.6M 212,516 2,679 98.76%
Death Stranding 2 PC-annonsering 117k 4,978 88 98.26%
Pragmata Värld 141k 5,928 112 98.15%
Crimson Moon Annonsering 115k 4,511 85 98.15%
Project Windless Reveal 491k 20,917 405 98.11%
Star Wars: Galactic Racer Gameplay 235k 8,075 158 98.08%
Legacy of Kain: Defiance Remastered Annonsering 120k 5,633 117 97.97%
Castlevania: Belmont’s Curse Annonsering 445k 23,907 520 97.87%
Big Walk Annonsering 68k 3,901 96 97.60%
Beast of Reincarnation Lanseringsdatum 230k 8,119 208 97.50%
Dead or Alive 6: Last Round Annonsering 103k 4,855 129 97.41%
007: First Light Story 288k 14,218 483 96.71%
Rev: Noir Teaser 137k 4,054 143 96.59%
Brigadine Abyss Teaser 63k 1,809 71 96.22%
Neva: Prologue Reveal 46k 1,723 72 95.99%
Saros Gameplay-översikt 176k 6,274 313 95.25%
Yakoh Shinobi Ops Annonsering 101k 3,083 192 94.14%
God of War: Sons of Sparta Reveal 1.5M 60,366 3,922 93.90%
Silent Hill: Townfall Reveal 547k 28,418 3,365 89.41%
Ghost of Yotei: Legends Lanseringsdatum 175k 7,079 944 88.23%
Marathon Lanserings-gameplay 96k 2,936 2,021 59.23%
4:Loop Gameplay-djupdykning 65k 1,403 1,619 46.43%

Resonant ser ut att vara den 8:e bästa trailern sett till gilla-andel. För att citera miniserien Chernobyl: “Not Great, Not Terrible”. Framför den finns dock stora varumärkens annonserings- och teaser-trailers, som tenderar att samla många gilla-markeringar.

Om spelets trailer hade varit den mest sedda och gillade på Sonys evenemang, eller om den konkurrerade med varumärken som är större än den själv, borde aktiekursen vara något helt annat än vad den är just nu.

Som @Henkka tidigare listade streamers, så har jag själv inte stött på en enda negativ eller tveksam kommentar om gameplayet när jag försökte titta på 5+ kända streamers reaktioner på Youtube.

I videon nedan finns en sammanställning av olika streamers reaktioner. Där finns även streamers som tidigare varit antingen likgiltiga eller negativt inställda till Remedys spel, som Luke Stevens eller Asmongold. Även MoistCritical, som (förtjänstfullt) sågade Firebreak jäms med fotknölarna, ställde sig positivt till trailern.

Denna sanity check lugnade verkligen mitt sinne angående Resonant. Även om trailern inte var dålig, gjorde den inte heller dundersuccé på samma sätt som annonseringstrailern gjorde. Detta var inte trailern som användes för att öppna förhandsbokningarna, och det var nog lika bra.

Jag förblir dock hoppfull inför spelet och väntar på vad som visas i nästa trailers. Trots allt ser det här mycket mer intressant ut rent spelmässigt än Alan Wake 2.

24 gillningar

Jag tycker att det är en helt korrekt tolkning, eftersom gameplay-videon var – för att använda ungdomarnas språk – ”Solid mid”, och väckte inte riktigt några känslor varken åt det ena eller andra hållet gällande spelmekanik eller miljö. Det är såklart häftigt att få spöa utomjordingar som kommit genom ett dimensionshål i New York med en superhjältekaraktär och krossa sådana där stora flygande boss-monster, men jag tycker att Avengers gjorde det bättre redan 2012:

Nej, man får inte heller några extra kreativitetspoäng för att spelmiljön, till skillnad från Avengers, utspelar sig i succéfilmen Inception från 2010:

Det här hade varit ett jäkligt fett spel för 15 år sedan, men Spider-Man- och Batman-spelen har under de senaste tio åren höjt kraven för ett superhjälte-actionspel i stadsmiljö till en väldigt hög nivå, så Remedy har en tuff utmaning i att få animationer och spelkänsla till en sådan nivå att spelet är konkurrenskraftigt. Som en bonus finns det dock nu i alla fall en tydlig vägkarta, när utvecklarna istället för ”Remedy-flummande” (Remedyhäröily) nu har en tydlig plan för hur spelet bör byggas för att nå stora försäljningssiffror.

Måste invända här. I en öppen stadsmiljö är det väldigt svårt att placera in trånga passager som spelkaraktären måste klämma sig igenom, så hur i hela friden skulle Remedy annars kunna kommunicera till spelarna att det rör sig om ett AAA-spel, om inte genom att lägga in AAA-dialog i spelet?

Focus, M är en parodi gjord av amatörer som, till skillnad från äkta AAA-dialog, innehåller roliga referenser som en upplyst lyssnare kan sitta och klura på under videon. Remedys mästerverk är i jämförelse på en helt annan nivå; det är utformat som om grabbarna hade kört programledarna från Aamulypsy i en blender, matat in resultatet i ChatGPT och bett den skriva en BuzzFeed topp 10-lista över dialog mellan spelkaraktärer. Jag har aldrig i mitt liv hört så högklassig AAA-speldialog, och även om det är ett tag kvar till lansering, så tycker jag att vi redan nu är en stark kandidat i kategorin Best Audio Design på The Game Awards.

9 gillningar

Remedys Quantum Break var redan ett perfekt AAA-spel, tutorialen bestod enbart av att klämma sig in i trånga utrymmen. Kanske är Control Resonant det nya AAAA-spel som Ubisoft lovat, vilket förstärker villfarelsen om ett bolag på över 10 euro? Den nuvarande värderingsnivån kräver att Control2 är ett AAAAA-spel. Tänk på det en stund.

Jag är fortfarande uppriktigt förvånad över att ingen aktieägare har frågat efter Vanguard och tagit reda på vad som gick fel, vad spelet egentligen var och vad i hela friden som hände under de där 6 åren. Och ingen har ifrågasatt Stockholmsstudions existens.

Man tycker ju att åtminstone någon ägare borde lyfta luren och grilla vd:n om vad i hela friden som hände. Vad gick fel och varför ställdes inte de skyldiga mot väggen?

Forumet har också på något sätt bara accepterat att projektet kom och gick, precis som Firebreak kom och CrossfireX gick. Analytikern har varit helt ute och cyklat i redan 4 år, men man tycker ju att åtminstone någon aktieägare borde vara intresserad av vad era pengar slösas bort på, när allt har gått snett och pengarna bara bränns.

9 gillningar

På något sätt har bedömningen av combat betonats aningen för mycket här, åtminstone. Men reaktionerna kan också tolkas som att det finns utrymme för förbättring i marknadsföringen.

Eftersom det rör sig om ett action-RPG, förändras förmodligen både rörelserepertoaren och många av stridsparametrarna (hastighet, Dylans styrka osv.) under spelets gång. Början av spel är ofta ganska stela, så att presentera spelmekaniken på det här sättet är kanske inte särskilt representativt. Vi får hoppas på att framtida klipp visar vilken mångfald som finns i mekaniken och vad den tillför spelet.

I mina ögon har spelet en lite ”lerig” look, men det hade även den första delen på sina ställen. Det är svårt att kommentera spelets helhetsintryck baserat på bara ett område.

Remedy visade i alla fall upp faktisk gameplay, men marknadsföringen måste också skapa en bild av hur det känns att spela. Som motvikt kan vi ta Wolverines, enligt min mening, missvisande namngivna ”gameplay trailer”, som egentligen bara bestod av snabba klipp med skriptade scener. Det syns knappt något av vad som faktiskt händer i spelet under spelarens kontroll, men man får en känsla för stämningen.

8 gillningar

Detta samma använde Remedy i utannonseringstrailern samt i början av denna senaste trailers hook. Man visar “cinematic” gameplay, där man tar bort HUD:ar och lägger till lite vinjett i bilden, och nu i början av denna trailers hook. Man ser att dessa är fungerande koncept för att sälja just den känslan, och kanske man kunde öka användningen av dessa något i framtiden.

Under de första 15 sekunderna hinner man visa 10 olika platser från spelet. Tre olika vapenformer. Ett par förmågor och minst två olika bossmotståndare samt flera olika fiendetyper. Enligt min mening är trailerns hook nästan helt perfekt lyckad, och man ser det även på reaktionsvideor hur väl streamare fårs att fokusera på resten av trailern.

Angående själva gameplay-delen som det pratats mest om här på forumet (0:20 - 2:00), några iakttagelser:

• Kasurinen nämner att det aktuella avsnittet är från spelets tidiga skede – men spelarens build är ganska tydligt mer från slutskedet av spelet, att döma av hälsan och skadan som delas ut.
  • Fiendernas reaktioner verkar i många fall vara skriptade. I det första mötet triggas tydligt targetingen (målsökningen) men inte aggressionen. De två kvarvarande fienderna går inte till attack när spelaren i trailern fokuserar på att visa upp traversal (vad vore en bra finsk motsvarighet för detta?) (förflyttningsmekanik).
  • I det andra mötet (1:18) reagerar de första fienderna praktiskt taget inte alls och den största fiendens hälsa är förinställd på 50 %, uppenbarligen för att abilities ska fungera direkt.
  • Den andra fienden i det andra mötet (1:21) som är till höger reagerar först när spelaren går till en tydligt skapad triggerpunkt. Man hör hur fiendens aggro triggas vid denna specifika punkt där spelaren stannar.
  • Efter detta visas avslutningsattacker och de sista 40 sekunderna av denna “råa” gameplay-video är egentligen en upprepning av tidigare traversal och olika stridsmekaniker gällande förmågor och vapenegenskaper.

Efter detta avsnitt växlar trailern till ett mellanting mellan cinematic gameplay och rå gameplay, där man klipper in bra 3–5 sekunders klipp från en strid mot en mellanboss. Efter det lite allmän stämning och en hook om en boss i slutet.

Syftet med den råa gameplay-delen var tydligt att visa upp traversal och olika förmågor och vapenlägen. Jag håller med @Spwni om att man, att döma av reaktionerna, har misslyckats i vissa avseenden då fokuset hamnat på helt fel ställe. För helheten är trailern i övrigt ganska lyckad.

I trailern syns skillnaderna mellan fiendetyper och olika miljöer mycket väl. När man tar i beaktande Remedys tidigare spel så har bristen på fiendetyper upprepade gånger dykt upp i kritiken. Här försöker man nu tydligt förbättra detta rejält.

Som det största minuset eller risken för min del dök också det generiska AAA-narrativet som @Akee nämnde upp. Som tur är fanns det bara ett ställe där detta skar i öronen lite extra. Låt oss hoppas att det inte har tryckts in i spelet i tid och otid.

11 gillningar

Min egen hypotes kring dessa är att det rör sig om en demobyggversion, där riskerna för att spelkaraktären ska få stryk har minimerats.

3 gillningar

Efter att ha gjort en så här djupgående analys, kan du spekulera i varför i hela friden man har petat in en talare i trailern som pratar knagglig engelska och verkar vara på väg att somna, och som saknar all entusiasm, lovord och storslagenhet? Är talaren så högt upp i organisationen att ingen vågar säga till att det kanske inte är en så bra idé… Pinsamt.

Mitt eget investeringscase i Remedy vilar på Resonant. Jag dubblade min position i min iver efter det första släppet, men det här lämnade verkligen en faddare eftersmak.

5 gillningar

Inga andra än finländare förmår skämmas över rallyengelska. Bättre att dedikera sig till saken, det vill säga “own it”.

Det torde till stor del vara Kasurinens förtjänst att Control överhuvudtaget är en känd IP (på GOTY-nivå) i spelbranschen. Det är rätt smart för både bolaget och investerarna att minska personrisken kring Sami Järvi genom att fördela ansvar, makt och strålkastarljus även på bolagets andra talanger.

Det enda som skulle fattas i den här “trailer-gate” vore att man slänger in en generisk, konstlat pigg Hollywood- eller AI-röst för att kommentera gameplayen.

För min del får rallyengelskan gärna fortsätta ljuda. Då sticker det i alla fall ut från allt annat generiskt skräp. Samma rallyengelska kör ju Ahti med, och spelarna gillar det.

26 gillningar

Digital Foundry, mina herrar. Från 51:35.

Forumet är negativt, andra hyllar.

18 gillningar

Om jag fick bestämma själv skulle de prata finska eller riktigt kraftig rallyengelska där. Finländare råkar vara monotona i sitt tal och ofta är den här exotismen faktiskt en differentierande faktor.

Helt enig. Jag förstår inte den här märkliga underdåniga attityden som råder i Finland. Japanska spelstudios pratar för det mesta japanska på event och låter en tolk översätta. Det dubblerar snyggt exponeringstiden på samma gång.

17 gillningar

I all välmening, och det här inlägget kan flyttas någon annanstans eller flaggas, och det är varken en investeringsrekommendation eller ett råd. Främst en reflektion som slog mig.

Utifrån min erfarenhet som Remedy-investerare kan jag säga att det här fortfarande är småsaker, och det är fullt möjligt att vi får hur dåliga nyheter som helst under det här året om riskerna realiseras.

6 gillningar

Här är en utmärkt analys av Remedys nya VD-val. Stark tittar- och lyssnarrekommendation för denna 15 minuter långa video, även om inledningen är lite väl sensationell.

De behandlar samtidigt Epyllions senaste analys, som jag sammanfattade i tråden för spelbranschnyheter.

När det gäller Remedy är det väsentliga att tillväxten på Remedys huvudmarknad (EU/USA) i praktiken är platt, och spelbranschens marknadstillväxt kommer till betydande del från Kina. Om du inte finns och lyckas i Kina måste du sälja 1,6x på den platta marknaden för att hålla jämna steg med marknadstillväxten.

12 gillningar

@Pia_Maljanen och @Atte_Riikola pratade om Remedy i samband med Q4 :slight_smile:

Remedys investeringscase går in i ett avgörande år, då bolaget står inför att släppa vad som troligen är deras viktigaste spel hittills: Control Resonant. För värdeskapandet i Remedys aktie är det avgörande att lyckas med lanseringen. Analytiker Atte Riikola sammanfattar.

Även denna video finns på kanalen Inderes Nordic:
https://www.youtube.com/channel/UCrl8Srz0eEQgdLhTvKzS85g

11 gillningar

Det PlayStation 5-exklusiva spelet Marvel’s Wolverine, utvecklat av Insomniac Games, har fått ett lanseringsdatum. Actionäventyret med den populära seriehjälten i huvudrollen släpps den 15 september.

September är nu uppbokad. Remedy bör helst agera senast i början av augusti.

8 gillningar

Jag kan inte riktigt göra annat än att ta på mig spekulationshatten angående att åtminstone Alan Wake Remastered skulle hamna på Steam. Spelet fick nämligen en ganska omfattande uppdatering på PC idag. Det har väl inte kommit några sådana på närmare tre år?

Det som gör detta märkligt är att AWR väl var en remastring gjord av en underleverantör, men jag har en magkänsla av att dessa uppdateringar är gjorda av det interna teamet. Ändå är Epic fortfarande utgivare, och man kan tänka sig att det inte finns så mycket intresse för att lägga krut på stöd för AWR enbart på grund av Luna-dealen. :thinking:

Visst kan detta vara en del av Remedys egen “vi vill ta hand om den gamla katalogen”-kultur och att det har funnits folk lediga för att göra det. Men eftersom dessa uppdateringar verkligen inte har setts till på länge, var det svårt att inte tolka detta som någon form av signal.

13 gillningar

Intressant.

Wolverines “release date reveal” på några sekunder, 2 veckor efter Sonys egna State of Play som en exklusiv PS5-release, känns ganska… random? Antingen är de oförskämt självsäkra eller så sitter de i skiten upp till hårfästet. Det sistnämnda skulle inte förvåna mig, då spelet annonserades redan 2021 och den konstnärliga ledningen verkar ha bytts ut någonstans på vägen.

Det skulle inte skada Resonant alls om Wolverine floppade, även om man vanligtvis bör hoppas på framgång för Sonys singleplayer-spel och särskilt för Insomniac, så att Sony förstår att de även ska göra och släppa enspelarspel.

Håller med. Jag tyckte att det tidigare namnbytet till ”Alan Wake Origins” var en ganska långsökt indikation på att de nyare AW-spelen skulle vara på väg till Steam. Att AWR uppdateras först nu i slutet av februari är verkligen märkligt, eftersom spelet vad jag förstod var ”Free with Amazon Prime/Luna” redan i början av januari.

Övrigt småprat och spekulationer

Control Resonant har fortsatt att klättra fint i wishlist-placeringarna. För närvarande på plats 56 på Steams wishlists trots att inget lanseringsdatum är känt. Till exempel I/O Interactives 007: First Light, som släpps i maj, ligger på plats 43. På Gamalytic syns dock ingen jättedramatisk explosion efter gameplay reveal-trailern, den har stigit med ca 5 % från 600k till 630k. Wishlist-aktiviteten har dock sjunkit ganska lågt, så det skulle behövas en till trailer eller mer marknadsföring snart.

Nästa vecka börjar förresten den nya VD:n. Hoppas hen får sparra publiceringsteamet direkt och använda sina asiatiska nätverkspartners för att stödja lanseringen av Control Resonant.

Som en sista spekulation har jag funderat på när i hela friden spelet börjar med förbeställningar. Sony hade precis sin SoP, och även Wolverines lanseringsdatum droppades slumpmässigt, så det lär knappast komma något nytt från Sony före maj–juni. Kanske på sin höjd någon Saros deep dive från Sony, om Housemarque har tur. En release date announce på Summer Game Fest är kanske lite snävt för att marknadsföra förbeställningar över juli, om lanseringen sker först i augusti–oktober, och det är förstås ändå för nära GTA och Wolverine.

Jag funderade på om även Control Resonant kan vara på väg till Gamepass?

Med tanke på bolagets historik och riskminimering skulle det vara logiskt att ta en riskfri Gamepass-deal.
För om Resonant skulle bli en flopp i klass med Firebreak, hamnar företaget i praktiken under lång tid, kanske permanent, tillbaka i underleverantörskap eller under utgivarnas diktat. Enbart ur huvudägaren Markus Mäkis perspektiv lär han knappast vilja satsa allt på rött efter 30 år i firman. Jag tror inte att de skulle ta en sådan risk.

Om Control floppar skulle utgivningsvillkoren för Alan Wake 3 hos potentiella partners också bli väldigt hårda. Oavsett hur bra eller dåligt Resonant säljer, måste bolaget ha ett eget kassastöd för finansieringen av AW3 för att förbättra sin förhandlings- och finansieringsposition.

Om man fick ungefär 7,5 miljoner euro från Firebreak, borde man få minst 15 miljoner euro för Resonant med dess dubbla budget. Troligen mer. Konservativt räknat borde man få 20–25 miljoner euro från en Gamepass-deal. Baserat på förra årets läcka betalas upp till 50 miljoner dollar för de största AAA-spelen.

Vi såg redan med Alan Wake 2, vars originalspel var en Xbox-exklusiv titel vid lanseringen, att det på Xbox är omöjligt att sälja annat än ”evighetsspel” eller årets absolut främsta toppspel utanför Xbox-ekosystemet.

25 miljoner euro skulle grovt motsvara 0,5 miljoner kopior till ett snittpris på 60 euro efter moms och distributionsandelar. Det är svårt att tänka sig att man på Xbox, åtminstone under lanseringsfönstret, skulle nå det särskilt enkelt, oavsett hur bra spelet är.

2024 kunde till viss del redan hinta om Gamepass, för jag vet faktiskt inte hur 100 % ROI, det vill säga 110–120 miljoner euro i spelförsäljning efter moms och distributionsandelar, ska uppnås med 3–4 miljoner LIFETIME (!) kopior, när spelets snittpriser trots allt sjunker med tiden. Atte förutspår ju breakeven vid ungefär 1,8 miljoner kopior. Spelet kan förstås inte behålla samma snittpris fram till slutet av sin livscykel, men om det fanns ett tjugotal miljoner i Gamepass-pengar, så ser det i alla fall lite mer realistiskt ut.

Å andra sidan saknades det avrundat ungefär 3 miljoner kopior från de där 3 miljoner kopiorna för Firebreak, så det är nog bäst att inte lägga för stor vikt vid Teros story-slides i övrigt heller.

Hur som helst, poängen med hela inlägget är att om Xbox anordnar ett eget Partner Preview-event i mars, kan det vara det sista hoppet för ett lanseringsdatum i Q2. Tidigare tänkte jag att eventet skulle vara för litet för Resonant, men situationen förändras om spelet finns tillgängligt som en Gamepass Ultimate Day 1-titel. Då skulle det vara logiskt att släppa lanseringsdatumet i samma event.

Å andra sidan har Xbox Partner Preview bara anordnats i mars en gång tidigare, år 2024, den 6 mars 2024. I övrigt har Partner Preview anordnats årligen i oktober. Å andra sidan, även om Sony klantar sig rejält med PR kring Bluepoint, är Xbox ändå överlägsna i tävlingen om negativ PR efter att Phil Spencer fick sparken och en AI-chef sattes vid rodret. Att tvätta byken efter det här klavertrampet genom att flytta spelarnas uppmärksamhet till en Partner Preview skulle kunna vara ett drag med låg risk och hög belöning, om de visar lite mer av Crimson Desert och Marathon, och varför inte även Subnautica 2, som också förväntas komma ut i år.

Jag skulle i alla fall ta de lätta poängen från Xbox sida. De närmaste veckorna lär visa om en lansering i slutet av Q2 är realistisk, eller om det dröjer till Q3.

11 gillningar

En tänkbar plats för en release date-trailer vore Future Games Show den 12 mars, där även Firebreak presenterades förra året. Om inget hörs där lär det dröja till sommaren, och då börjar det bli ganska säkert att spelet släpps först senare under hösten.

Jag blev också förvånad över den där AW Remastered-uppdateringen, då det förmodligen säljs typ ett exemplar om dagen via Epic, så man undrar hur mycket det är värt att satsa på den. Man kom osökt att tänka på en Steam-release, men vi får se…

6 gillningar

Jag skulle tro att uppdateringen beror på att AW2 och AWR precis blev tillgängliga på Amazon Luna (en molntjänst i stil med GeForce Now där spelet körs på en server och bilden strömmas till TV:n med till exempel en Amazon Fire TV-sticka). Det rör sig alltså bara om lite finjusteringar och tekniska uppdateringar med den plattformen i åtanke.

1 gillning

Djupgående analys av Control Resonant. De har fått se mer av spelet under ett “Extended Preview”-evenemang förra veckan. Det betyder att mer av spelet förmodligen har delats ut till spelmedia, så man kan tänka sig att vi snart får höra mer om Resonant i form av en trailer. Om de då även passar på att släppa ett lanseringsdatum.

Edit:

Även en preview ute från IGN.

Det jag sett hittills verkar väldigt bra.

17 gillningar

Previewen släpptes alltså exakt samtidigt som Crimson Deserts previews, vilket är ett av årets mest efterlängtade spel. Och Crimson Deserts preview-embargon har varit helt offentligt kända :person_facepalming:

Jag förstår inte heller riktigt varför Remedy återigen vill lyfta fram detta “not-soulslike” gång på gång i sin kommunikation? Det leder diskussionen även i kommentarerna till huruvida det är ett soulslike eller inte, och bara det att man tar upp saken kan alienera souls-fans från spelet. Ofattbart. :person_facepalming:

De borde bara visa spelet och låta spelarna bilda sig en egen uppfattning.

Lanseringsteamet får verkligen inga poäng av mig. Som tur är ser dock gameplayet mycket bättre och snabbare ut än i gameplay-revealen.

Det osar verkligen Q3-release baserat på vad IGN skriver.

18 gillningar