Fonder och ETF:er som investeringar

Jag har själv aktivt följt detta forum i några veckor nu. Detta är verkligen en utmärkt plats för att få information och insikter om den nuvarande världssituationen, både ekonomiskt och i andra avseenden. Ur ett investeringsperspektiv finns det i andra trådar mycket information om aktier som investeringsform, men jag hittade inte riktigt information om indexfonder och ETF:er. De har dock varit ganska framträdande på andra håll och har också en stark anhängarskara. Jag blev också intresserad av dem, utöver direkta aktieinnehav, baserat på en kommentar som dök upp i en annan tråd.

Jag tänkte därför att det kanske vore möjligt att i denna tråd samla tankar och tips från proffs som är insatta i dessa investeringsobjekt inför en kommande uppgångsperiod. Jag är själv en total nybörjare när det gäller ETF:er och har inte heller fördjupat mig särskilt mycket i indexfonder. Tack på förhand för tankar och tips!

12 gillningar