Nu er Nordea også gået ind i konkurrencen med Nordnet inden for ETF-aktier. Norppa har jo allerede været billigere i handel (dog uden mulighed for en betalt månedlig opsparingsaftale), men da det ikke har været nok, satser de mere. Lad os håbe, at markedsføringen rammer plet. De taber stadig på brugerfladen, og hvad jeg selv fulgte med i som kunde, er det stadig lidt skjult, altså måske en “softlaunch”, men jeg skiftede selv en del af Enhanced-fondene til ETF’er og åbnede nu også Capital for børnene.
Handelsomkostning 0,15 % uden minimumsgebyr - altid den samme omkostning uanset beløbet for tilføjelse, udskiftning eller hævning af ETF-fonde. Ingen depotgebyr.
Månedlig opsparing i ETF’er er muligt via en investeringsforsikring, startende fra 10 euro minimum. Altså ingen andre gebyrer udover handelsgebyret.
Kunden kan investere lige så meget, som vedkommende ønsker - via investeringsforsikringen behøver man ikke at købe hele ETF-andele.
For dem under 30 år er Capital i øvrigt nu med et gebyr på 0,2%, normalt 0,4%.
PS. Det samme er også muligt med Nordea Vision, som jeg selv har. Stort set de samme funktioner, i Vision er der en begunstigelsesbestemmelse, mens der i Capital er mulighed for automatisk månedlig hævning.
ETF’er stadig begrænset:
Rahastot sijoitusvakuutusasiakkaille - Tutustu vaihtoehtoihin | Nordea og filtrer nederst “Eksterne fonde”.
-Glad kunde og ejer-