Peptonic Medical AB - i de tidlige

Er der stadig nogen, der følger med her? Gad vide, hvad der sker derovre nu, da jeg ikke forstår terminologien. Et ret voldsomt fald i dag.

Jeg fandt hurtigt ud af, at der er en ny emission på vej. For hver eksisterende aktie vil man få 4 nye aktier. Og prisen, hvis man vælger at købe/udnytte dem, ville være 0,01 SEK/aktie.

3 Synes om

Jeg følger med engang imellem. Jeg ejer en lille position – og baseret på kursudviklingen samt efter at have læst de seneste par delårsrapporter, tør jeg ikke skyde flere penge i det her.

Årsag: I 2022 sagde de, at firmaet ville nå break-even (nulresultat) i 2024.
Siden da har der været gentagne aktieemissioner, og nu er historien, at cashflowet vil være positivt i anden halvdel af 2025.

I 2021 opkøbte de et firma ved navn Common Sense fra Israel. For kort tid siden annoncerede de nedlukningen af det og angav omkostningsreduktion som årsag? Er der nogen, der husker/kan finde købsprisen? Det virker dog som om, det endte med et tab.

Og er de geler til skamlæberne og vaginaområdet overhovedet så fantastiske, når det kommer til stykket?
Firmaet hypede det meget i 2023, hvordan de ville udvide distributionen til Central- og Sydamerika, men i år har der ikke været noget hype. Gad vide hvorfor?

Eh. Held og lykke til alle, der har satset penge på det her. Selv venter jeg bare på at få solgt nogle andre aktier, så jeg kan komme ud af min overvågningsposition. Jeg tror ikke længere på dette firmas fremtid. Jeg vil revurdere det, når de har leveret et overskud i mindst to kvartaler i træk.

1 Synes om

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Medicoteknikvirksomheden Peptonic Medical har besluttet at indgive en ansøgning om virksomhedsrekonstruktion.

“Beslutningen er en ekstraordinær foranstaltning som følge af en langvarigt presset likviditetssituation og har til formål at skabe forudsætninger for en stabil og rentabel virksomhed. Eksterne konsulenter har evalueret situationen og vurderet, at Peptonic har gode muligheder for at blive bevilget rekonstruktion,” skriver selskabet i en pressemeddelelse.

2 Synes om

Er der stadig nogen, der følger dette firma?

I dag har 25 % af aktierne skiftet hænder, og her til morgen er der tilsyneladende kommet gode nyheder.

AI-resumé af det:

Peptonic Medical AB meddeler, at de er tæt på den første produktleverance som en del af deres samarbejdsaftale med en amerikansk aktør, der fokuserer på kvinders intime velvære. Aftalen dækker USA, Canada, Mexico og Storbritannien, og produkterne sælges under partnerens velkendte brand.

Den første ordre, til en værdi af ca. 120.000 dollars, blev modtaget i oktober 2025. Design- og leveringsforberedelserne af produkterne er forløbet som planlagt, og den første leverance ses som en vigtig milepæl i Peptonics internationale vækststrategi.

Konstitueret administrerende direktør Daniel Rudeklint understregede, at samarbejdet styrker virksomhedens muligheder for at vokse internationalt gennem partnerskaber og nå ud til flere kvinder med videnskabeligt baserede intime plejeprodukter.

2 Synes om