Pallas Air (tidigare Lifa Air)

Bra observation, och jag håller till stor del med. Med offentliga uppgifter kan en utomstående inte verifiera helheten, särskilt inte i en så här komplex koncernstruktur.\n\n\nJust därför är en punkt i tidslinjen enligt mig särskilt intressant: polisanmälan som riktades mot Vesa Mäkipää.\n\n\nNär helheten nu betraktas i efterhand vore det intressant att veta varför situationen eskalerade just då, vad som hade hänt i bolaget dessförinnan – och vad Mäkipää eventuellt hade fått kännedom om eller tagit upp före polisanmälan.\n\n\nMed detta menar jag inte att det skulle ha varit något fel i att göra en polisanmälan i sig. Men ur specialgranskningens synvinkel skulle tidslinjen vara intressant:\n\n\nVad hände före → vad Mäkipää visste eller tog upp → varför polisanmälan gjordes → vad myndighetsprocessen till slut visade → vad som hände därefter.\n\n\nHär håller jag med dig: \n\nEn utomstående kan ställa frågor med hjälp av offentliga uppgifter, men svaren skulle sannolikt bara hittas i det ursprungliga materialet.

1 gillning