Jeg har lige købt/solgt - tråd (Del 2)

Arocell @3,19 helt ud af det blå, i håbet om at det var et godt træk. Måske mit mest impulsive køb nogensinde…

2 Synes om

Jeg købte Tecnotree i går

6 Synes om

Metsot solgt med 60% fortjeneste.

2 Synes om

Jeg købte Enersense til 7,65, da prisen var faldet, før det formodede stærke Q4-resultat blev offentliggjort.

3 Synes om

Nattopharma i lommen, i lyset af de forhåndsannoncerede Q4-tal er et købstilbud på 30 NOK latterligt lavt. Det ser ud til, at børsen så småt begynder at prise et forhøjet/konkurrerende tilbud, idet prisen stiger over udbudsprisen. Disse aktier får køberen ikke fra min lomme til 30 NOK.

1 Synes om

Sampobulltrade lukket med en god præmie. Nu er min swing-portefølje fuldt i kontanter, og jeg skal finde en swingmulighed.

1 Synes om

Zaptec-tilføjelse… og hvis det stadig falder, så tilføj mere :slight_smile:

3 Synes om

Verkkokauppacom:s overdimensionerede position er blevet reduceret til 9,48, og overskuddet er blevet hjemtaget.

2 Synes om

Harvia købte krogen for 31,40

4 Synes om

Jeg gned mig i øjnene, da jeg så, at Aurubis AG, som er verdens største producent af sekundært (genanvendt) kobber, har en P/E-værdi på kun 8. Virksomheden er desuden næsten gældfri (19 % gæld i forhold til egenkapital).
Da verden har brug for stadig mere kobber, og malmen bliver stadig dårligere, vokser behovet for genanvendt kobber (og dermed prisen), og evnen til at behandle genanvendt kobber vil være en betydelig konkurrencefordel for Aurubis.

Desuden ligger der en enorm megatrend bag, så jeg investerede direkte ca. 8 % af hele min investeringsformue i dette. Aurubis har også et meget godt ry og er en eftertragtet arbejdsgiver inden for metallurgi, delvist på grund af netop denne megatrend om økologi.

EDIT: Oven i købet er virksomhedens ROE 12 %, og omsætningen er vokset systematisk med ca. 10 % om året de seneste 5 år. Hvordan kan det være så billigt? Jeg satsede yderligere, tak Nordea for de ekstra handelsomkostninger.

EDIT2: Virksomheden beriger/forarbejder også primært kobber, men den største vækst kommer faktisk fra sekundære råmaterialer. https://www.aurubis.com/binaries/content/assets/aurubisrelaunch/files/finanzberichte-de/2019-20/q4/aurubis_conference-call_fy_19_20_2020_12_09.pdf

29 Synes om

Min globale ETF fungerede som håndkassen, og min hensigt er at øge Nordea og, som det ser ud nu, Scorpio Tankers. Samtidig bliver min aktiesparekonto (OST) endelig fuld.

3 Synes om

Arocell ud, holdt i en time, et par torsketyvere for gode vibes :joy:

3 Synes om

Jeg skulle ikke købe noget i et stykke tid… men Redeye kom uheldigvis med en rapport om et firma kaldet Egetis Therapeutics, og jeg skimtede rapporten igennem og trykkede på købsknappen. :frowning: Den handler også under bear-case lige nu…

6 Synes om

Jeg tilføjede Zaptec til en kurs på 60,18. Det ser ud til, at de aktier, der blev solgt for præcis 60, er blevet tilbudt forbrugerne med en lille fortjenstmargen.

1 Synes om

Metso Outotec solgt efter et par ugers besiddelse med ca. 8 % afkast @8.85, så vi fik, hvad vi gik efter.

2 Synes om

Solgt:
Efecte → En lille handel. Jeg kan godt lide virksomheden og produktet, men den seneste stigning skræmmer mig. Jeg vil revurdere situationen senere.
Metso-Outotec → En handel. Fik lidt kød på bordet.

Køb:

Øget Nordea → Potentiale for stigning
Dovre → En sort hest (potentiel vinder). Og man får udbytte fra den.

Overvejes:

Tilføjelse til Kemira og Fortum

3 Synes om

En lille reduktion i Zaptec og pengene ind i REC Silicon i afventning af fredagens Q4-information og den ekstraordinære generalforsamling i begyndelsen af marts. Lidt forhastet i morges med timingen af handlerne, hvor salget ramte bunden og købet toppen… Nå, men meningen er at være med disse to i lang tid. Solgt en andel af Zaptec @ 59,5 og købt RECSI @ 23,34.

1 Synes om

Jeg lavede en dagsordrehandel i Efecte. Solgte 220 stk. position til 13,90 € og købte den samme position tilbage til 13,40 €. En fortjeneste på 104 € efter transaktionsomkostninger.

13 Synes om

Købt fredag og i dag Zignsec @19.90 og @20.90

6 Synes om

Køb: Angler Gaming 25,8 Skr

2 Synes om