Kan det bara vara en betald annons![]()
Vad tycker du?
Kan det bara vara en betald annons![]()
Vad tycker du?
Jag har åtminstone ingen större visdom att tillägga här. Och expertisen räcker inte för att bedöma. En helt rimlig reflektion.
{“content”:“Enligt min åsikt… när jag läste hela grejen så är det exakt samma sak som andra, t.ex. CVS, gör. Effektiviteten måste öka och vad är enklare än med AI-screening. CVS var, om jag förstått rätt, de där Kina-grejerna som aldrig får FDA-godkännanden. Någon gång kommer de att hamna på soptippen..\n\nCVS Pharmacy's New AI-Driven Health Screening Expands Access Nationwide Amid Rising Chronic Disease”}
Apoteken blir också väldigt aktiva på det här området… Detta AEYE X Ford Medical-fall har varit märkligt tyst, och de har arbetat med det i nästan ett år. Kan det komma någon information/kunder snart, nu när Epic Case också är i ordning och information + ersättningar rör sig snabbt? Aeye Health Ford Medical Partnership | Retinal Physician
Vad betyder “kinesiska jaskor” i det här sammanhanget? CVS Health är ett USA-baserat börsnoterat mångbranschföretag inom hälsovården.
Jag vet inte om utrustningen har uppdaterats…
CVS Health erbjuder teleretina-undersökningar på alla sina över 1 200 MinuteClinic-platser med hjälp av Welch Allyn RetinaVue 700 Imager och en oftalmolog på distans.
Man kan inte veta säkert, men jag har svårt att tro att CVS nu skulle investera stort i en lösning som inte är godkänd för autonom diagnostik och som direkt belastar ögonläkarna, och inte effektiviserar verksamheten. Det har gått ganska lång tid sedan dess. Å andra sidan finns det inga garantier för att de specifikt skulle använda Optomeds lösning heller. Jag tror dock inte att Welch Allyn RetinaVue 700 Imager kommer att användas där. Vad gäller programmet för 2023 har det tidigare nämnts här, om jag minns rätt, att det har avslutats.
”Redaktörens anmärkning: Denna artikel uppdaterades den 5 oktober 2023, för att återspegla att MinuteClinic i augusti 2023 hade avvecklat sitt näthinnescreeningsprogram.”