Nå… Det ser ud til, at tingene skrider frem i Kina?
God nyhed, at de allerede er på messe. Himbergs binære Kina-case begynder at hælde fra nul mod et-tallet.
Det er godt, at tingene skrider frem, men jeg undrer mig over, hvorfor vi altid skal grave disse ting frem fra nogle Wiser LinkedIn-opslag. Skidegodt, at det er nået til det stadie
eller er der igen en NDA bag det her
Jeg ville undre mig, hvis der blev udsendt pressemeddelelser om messedeltagelse.
Det jeg primært mener er, at der burde være information om disse på Optomeds egen LinkedIn. Petri er jo også med dér.
Hvorfor overhovedet markedsføre det… Produktet kunne jo gå hen og blive solgt![]()
Tekster i billedet:
Skilt øverst
广州欧视医疗科技有限公司
(= Guangzhou Oushi Medical Technology Co., Ltd.)
展位号 | A10B
(= Messestand A10B)
Venstre bagvæg
赋能连锁药房
健康管理
(= ”Muliggør sundhedsstyring i apotekskæder”)
I bunden af væggen ses også et logo:
欧视医疗
OPTOMED
Midterste baggrundstekst
AI 眼底筛查
赋能基层慢病早筛 + 健康 management
(= ”AI-øjenbundsundersøgelse
Muliggør tidlig screening og sundhedsstyring i den primære sundhedstjeneste”)
Underteksten lister servicemiljøer:
社区诊所 | 卫健委 | 医共体 | 基层医疗 | 社区医院
(= ”Lokale klinikker | Sundhedskommission | Lægenetværk | Primær sundhedspleje | Lokale hospitaler”)
Højre lodret banner
AI+ 眼底筛查
基层慢病管理
(= ”AI+ øjenbundsscreening
Håndtering af kroniske sygdomme i den primære sundhedstjeneste”)
欢迎体验
(= ”Velkommen til at prøve”)
Banneret viser også et billede af enheden og små tekniske beskrivelser, men teksten er delvist for lille til at kunne tydes præcist.
AI-diagnostik bevæger sig fra pilotprojekter til statslig infrastruktur. Mon ikke dette reelt vil øge efterspørgslen på den teknologi, som Optomeds retina-AI-løsninger bygger på…
Under to måneder tilbage, og så er det tid til Q1-resultatet igen, og lige derefter følger også generalforsamlingen. Det ville være rart at være til stede til generalforsamlingen, men det ser ud til, at jeg ikke kan komme. Forhåbentlig kan nogle herfra tage dertil, måske for at få en snak med selskabets bestyrelsesformand.
For et par uger siden sendte jeg en besked til selskabets investor relations-mail om, at det nok ville være et godt tidspunkt at afholde en CMD (Capital Markets Day) og præsentere selskabets strategi for de næste 4 år samt nogle tal for, hvad selskabet selv forventer af de år. Nu hvor der er kamera+AI+FDA-godkendelse samt det nyeste kamera på markedet, ville det være et godt tidspunkt at afholde et CMD-arrangement, hvor selskabets øverste ledelse præsenterer strategi, langsigtede mål og den fremtidige retning for investorer, analytikere og medier.
Og ja, for Q1 26 forventes en omsætning på 4 millioner; i år 25 indbragte hardware-segmentet 1,5 mio. €, og hvis man tænker på, at RR (Recurring Revenue) ville indbringe godt en million, og det jo bare burde stige hvert kvartal, så er forventningerne til starten af året ikke særlig høje ved disse værdiansættelsesniveauer.
Edit. Jeg har endnu ikke fået svar, men hvis flere tog kontakt eller nævnte det til netop generalforsamlingen, mon så ikke det ville rykke på tingene, hvis man for eksempel tog en snak efter den officielle del?
Af ren nysgerrighed: Fik du overhovedet noget svar på din henvendelse?
Her er en side til forskere om kinesiske udbud. Mere information på siden er udelukkende på kinesisk. Man kan selvfølgelig tage et billede og give det til en AI, men det er der ikke tid til lige nu.
Dette er faktisk Kinas NMPA/NMPA-registrering for Optomed Aurora-kameraet.
Det er det jo også, men det nedenfor skulle ifølge AI vedrøre udbud.
“Priserne på de vindende bud er som følger” er i det mindste overskriften.
Lumo-kameraet er dukket op på Optomeds indiske samarbejdspartner Aimils hjemmeside.
Aimil er også med til at promovere Lumo, tilsyneladende sammen med Optomed, ved den 84. årlige konference for All India-begivenheden den 12.-15.3.2026.
Og når man så tager i betragtning, hvilken type virksomhed Aimil er, og hvor lang en historie / brede netværk den har, så kan vi stå over for noget stort i Indien også. Mon ikke et af de tre store markeder vil tage fart for alvor: USA, Kina eller Indien. Sandsynligvis vil de alle gøre det, da okulomics og screening er store ting nu / i fremtiden.
Jeg ringede til Euroclear. Her er Optomeds top 10-aktionærers aktiebesiddelser lige nu og ændringen siden månedsskiftet. Derudover spurgte jeg om Proprius’ beholdninger, og der er ingen ændringer i dem.
| Aktionærer | Aktier | Ændring | ||
|---|---|---|---|---|
| 1 | Sr Säästöpankki Pienyhtiöt | 1 070 606 | 1 070 606 | 0 |
| 2 | OP-Suomi Pienyhtiöt | 1 070 081 | 1 063 434 | -6 647 |
| 3 | Danske Invest Suomi Osake | 763 867 | 763 867 | 0 |
| 4 | Sr Aktia Capital | 751 860 | 751 860 | 0 |
| 5 | Suomen Teollisuussijoitus Oy | 601 080 | 601 080 | 0 |
| 6 | Sr eQ Suomi | 473 554 | 473 554 | 0 |
| 7 | Säästöpankki Kotimaa | 429 275 | 429 275 | 0 |
| 8 | Sr Nordea Nordic Small Cap | 362 125 | 363 125 | 1 000 |
| 9 | Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo | 330 000 | 330 000 | 0 |
| 10 | Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen | 263 911 | 263 911 | 0 |
Så småinvestorerne flygter. Tak for at grave informationen frem og dele den![]()
Optomed-aktien har ikke været så oversolgt siden oktober 2022, hvor kursen ramte sit historiske lavpunkt på omkring 2 euro. Det bliver spændende at se, hvad der ændrer sentimentet nu, og hvornår.
Lad os tage denne sag om Indien op igen. Aimil / Nextgen esolutions vil integrere deres egen retinopati-algoritme i Lumo-kameraet. Det faktum, at Lumo får indisk AI, vil helt sikkert understøtte salget betydeligt. Så vidt jeg forstår, er der flere projekter i gang i Indien.
Dette opslag blev delt på LinkedIn for 8 måneder siden.