Optomed - Hälsoteknikföretag

Från Umass länge efterlängtade nyheter!! Kanske Optomed också kommer att berätta något om detta.
..

Denna framgång är tillägnad den bortgångne Dr. James Ledwith, vars visionära ledarskap banade väg för detta betydelsefulla partnerskap. Dr. Ledwiths arv fortsätter att inspirera innovation och samarbete, vilket driver oss att utöka tillgången till screening för diabetisk retinopati med vår nya handhållna AI-lösning. Denna portabla teknik, som nu implementeras på UMMH-kliniker, lovar att ytterligare förbättra tillgängligheten till screening, minska kostnaderna och leverera bättre resultat för fler patienter.

..
https://mailchi.mp/aeyehealth/aeye-health-partners-with-umass-memorial-health-to-improve-screening-adherence-with-aeye-ds-ai-diabetic-eye-exams-a-new-case-study-5z5agy59cb?

..

Efter implementeringen fick AEYE Health FDA-godkännande för en portabel screeninglösning som kombinerar AEYE-DS med en handhållen enhet, vilket förväntas ytterligare förbättra screeningprocessen. UMass Memorial Health och AEYE Health arbetar med att integrera användningen av AEYE-DS-systemet tillsammans med den handhållna kameran i sina kliniker. Denna portabla enhet kommer sannolikt att avsevärt minska screeningtiden, sänka hårdvarukostnaderna och utöka screeningkapaciteten till närliggande kliniker, vilket för avancerad vård närmare patienterna.
..

IMG_1004

https://www.aeyehealth.com/ummh-case-study

Pressmeddelande:
https://www.prnewswire.com/news-releases/umass-memorial-health-integrates-aeye-healths-aeye-ds-autonomous-ai-screening-for-diabetic-eye-care-into-emr-system-302327634.html

59 gillningar

Bra att vi fick en bekräftelse på detta nu. Är såvitt jag förstår en större aktör inom branschen och Aurora Aeye har tagits i bruk i alla enheter :+1: .

Och mer följer och förmodligen större … :rocket:

23 gillningar

Det är testat och fungerar, Hedis-poängen stiger, 68% fler följer rekommendationen och går till ögonläkaren för undersökning av dem som fått AI-indikation. 75% snabbare än enbart fjärravläsning, otroligt. Det finns inga skäl att inte ta detta i bruk :thinking:

Och särskilt viktigt är också att enheten fungerar tillsammans med sjukhusets EMR och andra system.

17 gillningar

Kommer detta att bli ett börsmeddelande? Man skulle tro att tröskeln överskrids.

8 gillningar

Om det kommer, så är det dagen efter.. Det har ju varit så att forummedlemmarna har haft information om Optomedia-affärerna innan :joy:

15 gillningar

Screenshot_2024-12-10-18-18-41-11_254de13a4bc8758c9908fff1f73e3725

26 gillningar

Dessa köpare skulle också ha möjlighet att erbjuda något från Optomed. Även om en viss andel till en början, men vi hoppas på kloka beslut för att låta företaget växa och frodas.

Det vore kul att höra Kinnusens kommentarer om denna Umass-deal om Optomed nu informerar om något.

12 gillningar

@Juha_Kinnunen fick en kommentar i morse om gårdagens nyheter.

https://www.inderes.fi/analyst-comments/optomedin-kumppani-aeye-heathin-yhteistyo-umassin-kanssa-syvenee

27 gillningar

BossoB hann redan lägga in en kommentar. Det är svårt att dra stora slutsatser från det, tycker jag, men det är ett uppmuntrande exempel på fördelarna med AEYE och senare förmodligen Aurora AEYE. En sådan observation är att vi och konsensus har starka tillväxtprognoser för nästa år, och såvitt jag förstår baseras de huvudsakligen på Aurora AEYE:s genombrott i USA (jag kan inte vara säker på konsensus). Genom detta måste liknande affärer komma och de har prissatts in. Det är trevligt att dessa ibland blir offentliga, även om det är via AEYE.

Jag påminner om att ur Optomeds synvinkel är detta knappast en betydande enskild affär, utan företaget har förmodligen ett slags ramavtal (utan specifik köpskyldighet) och köpen sker gradvis när användningen förväntas expandera. Detta diskuterades i den förra VD-intervjun, om jag inte minns fel. Genom detta vore det i sig förståeligt om Optomed inte meddelar dessa separat. AEYE kan också ha informerat på grund av de undersökta fördelarna, vilka naturligtvis är mycket bra referenser för att stödja framtida affärer.

En rejäl berg-och-dalbana med aktiekursen, men det är väl förståeligt i en sådan här vändpunkt. Andra har mer förtroende och tålamod att vänta på fundamentens utveckling :slight_smile:

56 gillningar

Jag skulle se att denna offentligt tillkännagivna affär, med dess utmärkta resultat, har ett betydande referensvärde, som säkert kommer att väcka uppmärksamhet bland UMASS:s motsvarigheter som en möjlighet att förbättra verksamhetens effektivitet. Vill någon kedja hamna på efterkälken när det gäller att effektivisera verksamheten och förbättra HEDIS-scoren, jag gissar att nej. Vilken systemleverantör som passar varje aktör är sedan en annan sak :slight_smile:

Låt mig tillägga att enligt min mening kan detta vara Optomeds mest betydande affär redan på grund av dess referensvärde. När det gäller eurovolymen får vi se i framtiden hur ekonomiskt värdefullt detta avtal kommer att vara.

34 gillningar

Ja, intrycket här är att Aurora Aeye implementeras på de 70 klinikerna. Min egen uppfattning är att Topcons stationära enheter (+Aurora Aeye?) används på Umass fem sjukhus och att Aurora Aeye kommer att användas på klinikerna. Naturligtvis kan Topcon också komma att användas på vissa kliniker vid behov.

Men hur många kameror är det? Det beror helt på antalet invånare/kunder per område. Det kan inte direkt utläsas från antalet kliniker.

7 gillningar

Många goda små nyheter här och där och några större också. Det lovar gott för nästa år. Den kalla fakta är dock att aktiekursen inte tar fart förrän vi får in stora, eller större, köpare på arenan. På säljsidan finns två stora aktörer och de ser till att kursen inte stiger nämnvärt. Inte ens de är villiga att sälja under fyra euro, så här svävar vi mellan fyra och fem. Dessa herrar har fortfarande cirka två miljoner aktier i portföljen, så vi som passagerare tittar på när de bestämmer var de vill hålla kursen.
Ibland undrar man över logiken, att man har varit ägare i flera år och nu säljer man med tung hand, precis när företaget är på väg att få sitt genombrott. Men allt har väl en förklaring och vad ska man råda de klokare. Var och en får göra vad den vill med sina papper.

18 gillningar

Som Shejken konstaterade ligger det större värdet i att visa riktningen.

Som referenspunkt, toppen, platsen är tydligt ett område där det finns pengar och möjligheter att vara i framkant med produkterna. (jag förstod att det var i Washington DC-området).
Aeye Healt informerar och för dem är detta säkert en försäljning av en helhetslösning. Det vill säga en stationär dator och en handhållen enhet till klinikerna. Integreras i det befintliga. “existing electronic medical records (EMR) system. This integration allowed staff to initiate screenings directly from the EMR and provided immediate results for review during patient visits. Man väntar inte på ett utlåtande ett par dagar senare, som på den så kallade gamla goda tiden.”

“This streamlined process not only saved time but also enhanced the overall patient experience, making it easier for patients to adhere to their annual diabetic eye exams.”

En affär på denna nivå skulle Optomed inte kunna genomföra ensamt.

16 gillningar

Japp… att Optomeds produkter börjar röra sig stort kräver just AEYE Healths försäljningsarbete. Med den referensen kan man förvänta sig att stora fiskar kommer att börja falla in inom kort och i stor mängd. Det har säkert gått tillräckligt med tid sedan testförsöken startade :slight_smile:

6 gillningar

Låt oss återkomma till detta fall. Detta motsvarar fallet med Umass som offentliggjordes igår. Visst kommer Aeye health att lansera sin bärbara kamera även här, precis som i Umass-fallet.

2 gillningar

Detta är förresten helt sant. Är inte enheten på bilden en Topcon-skrivbordsenhet🤔

https://topconhealthcare.eu/en_UK/products/trc-nw400
Är inte kameran på bilden den här?

2 gillningar

Samma som på Aeye:s webbplats https://www.aeyehealth.com/

Topcon, Aeye och Optomed de passar ihop :thinking::winking_face_with_tongue:

2 gillningar

PR Newswire rapporterade följande:
Following the deployment of the AEYE-DS desktop solution, UMass Memorial Health is also integrating AEYE Health’s newly FDA-cleared solution with a handheld device to perform portable screenings. This intends to further reduce screening times, lower costs, and expand the accessibility of screenings to more clinics within the system.

17 gillningar