Optomed - Sundhedsteknologivirksomhed

Efter min mening opsummerer dette glimrende det problem, der også har været drøftet i denne tråd; tråden modtager masser af åbenlyst direkte copy-paste fra AI, næsten uden nogen analyse af, om observationerne på nogen måde er relevante eller overhovedet realistische. Mængden af information erstatter ikke kvalitet; AI er en god tjener, men en dårlig herre.

Genstanden for indkøbet her ser ud til at være speciallægetjenester leveret af radiologer. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen indikation på, at disse udbud vil have nogen indvirkning på Optomeds pengestrøm eller resultat. Så vidt jeg forstår, ville det kræve to ting: 1) At Optomed på en eller anden måde fakturerer for disse på transaktions- eller volumenbasis, og 2) at disse volumener nu ville vokse som følge af udbuddene. Hvad gør det muligt at udlede, at 1+2 eller endda blot en af delene nu vil ske i forbindelse med disse udbud?

@Mr_Stock kan du uddybe lidt mere, hvorfor du ser, at dette kunne være anledning til en opjustering for Optomed? Du skrev bl.a. “lægernes dyre lønninger, rekrutteringsomkostninger eller sygefravær” - har Optomed båret risikoen for disse før disse udbud, og vil denne risiko på en eller anden måde forsvinde nu? Eller ser du beviser på en eller anden mekanisme, hvorved Optomed nu er i stand til at faktuere mere for disse softwareløsninger end før? Jeg kan personligt ikke rigtig finde nogen grund til jubel over disse udbud.

4 Synes om