När man kommer ihåg det förra försöket att erövra Kina och vet hur sluten den marknaden är, kan “50/60” fortfarande vara en helt valid gissning, även om det har gått ett par månader sedan Q1-kommentarerna. Jag har inte hittat någon indikation på att man faktiskt tjänar pengar där ännu, utan i det här skedet befinner man sig fortfarande i marknadsförings- och pilotfasen. LinkedIn-referenserna är positiva, men det är säkert inte klart ännu.
Om man är mycket säker på att Kina kommer att bli en stor framgång, så är det säkert fortfarande ett bra läge att köpa nu. Om framgången börjar synas i siffrorna vid något tillfälle, är det bästa tillfället redan förbi, men riskerna är å andra sidan mindre.