Det här går off-topic, flagga om ni känner för det.
Men jag skulle vilja jämföra Optomeds kamera med till exempel en robotdammsugare och en skaftdammsugare: ”Robot (Optomed Aurora) och skaftdammsugare Topcon bordskamera”. Jag trodde inte på robotdammsugare, jag var övertygad om att en skaftdammsugare är det man dammsuger med och det enda rätta, tills jag själv köpte en sådan där högkvalitativ robotdammsugare av märket Dreame. Jag var säker på att en självgående och självdammsugande robot inte skulle fungera och att jag kastade bort 800 €… Nåväl, nu ett år senare måste jag konstatera att köpet inte var dåligt, och till övervåningen i egnahemshuset köptes ytterligare en likadan robotdammsugare ![]()
Enligt min mening hyllas inte Optomed Aurora + AI av ”betydelsefulla personer” ute i världen, och därför står kameran och stampar och inga stora affärer som inkluderar AI-komponenten offentliggörs! Även om Aeye Health ständigt hyllar Aurora + AI på nätet, så är synligheten inte i klass med till exempel Roche eller något motsvarande big pharma som verkar på ett stort marknadsområde.