Optomed - Hälsoteknikföretag

Man behöver inte göra det mellan varje bild. Eller vad menar du? Jag har en helt annan uppfattning om dessa enheter. Även magnetresonanstomografiutrustning transporteras på vägen, och den innehåller säkert känsligare teknik som kräver mer kalibrering. Och oavsett om den är bärbar eller inte, så är en mobil person som utför fotograferingen för dyr i enhetskostnad. Jag förstår helt enkelt inte hur en mobil enhet skulle kunna slå en stationär enhet där en enda fotograf med sin kamera kan fotografera 50-100 patienter per dag.

Jag har följt Optomed under hela dess börsresa. Jag har ingen praktisk erfarenhet av produkten, men jag har hört att användbarheten förlorar mot konkurrenterna.

Den enda investeringsbara medtech i Helsingfors är Revenio. Aiforia kanske, men dess historia håller precis på att vecklas ut. Med Nexstim har få skickliga-och-lyckliga tajmare kanske gjort vinst, jag hade en liten post i portföljen för länge sedan och lyckades inte med det. Mina kommentarer kan verka provocerande eftersom de skiljer sig så tydligt från forumets klimat, men det är bara min egen åsikt. Min erfarenhet är att åsikter som skiljer sig från mainstream ger det största mervärdet i detta “spel”.

13 gillningar