“OPR-Finance Oy är ett finländsktägt finansbolag grundat 2005, som erbjuder mångsidiga företagskreditstjänster. Våra viktigaste finansieringslösningar är Yritysluoton kertalån och Yritysluotto Flex -flexkredit. Vi verkar för närvarande förutom i Finland även i Sverige och Nederländerna, där våra kända produkter bland annat är OPR-Företagslån och EverydayPlus.” (källa)
Tuottoa.fi är en investeringsprodukt lanserad av OPR-Vakuus Oy år 2011. Investerare hade möjlighet att lösa in företagets B-, C- och E-serieaktier till ett pris av 1000 euro per styck. Beroende på investeringsperioden betalades en månatlig utdelning på 2-6 % på aktierna. Det var möjligt att avsluta investeringen, varvid OPR löste in investeringen och återbetalade de investerade medlen (källa)
Inlösen och mottagande av investeringar avbröts 3/2020. Räntebetalningen avbröts 2/2021.
Baserat på företagets delårsrapporter är det tydligt att det håller på att flytta från konsumentkrediter till företagskrediter. Som aktieägare i företaget hoppas jag uppriktigt att verksamheten kan återgå till en sådan modell att inlösen och räntebetalningar kan fortsätta.
Finns det andra investerare på forumet?
ps.
Jag gjorde mitt bästa med introduktionen till ämnet. Om detta gick helt fel hoppas jag att jag får möjlighet att korrigera det. Diskussionen om ämnet på andra forum är väldigt orolig på grund av bristande moderering ![]()