Hej,
Jeg er i gang med mit speciale om ansvarlig investering. Det tager cirka 5-15 minutter at svare.
Formålet med specialet er at undersøge ansvarlig investering. Undersøgelsen har til formål at afdække, hvordan private investorer opfatter ESG, og hvilke aspekter de ønsker at prioritere. Derudover, hvor grundigt private investorer sætter sig ind i investeringsprodukternes bæredygtighed. Samt hvordan ansvarlighed opfattes mellem direkte aktieinvesteringer og fonde. Desuden, hvordan ansvarlig investering er blevet implementeret blandt forskellige udbydere af investeringsprodukter. Arbejdet fokuserer udelukkende på fonde og direkte aktieinvesteringer.
Arbejdet fokuserer ikke konkret på, om en person investerer ansvarligt, men snarere på, hvordan forskellige private investorer definerer ansvarlighed i deres egne beslutninger. Eller hvilke ansvarlighedsspørgsmål de ønsker at prioritere i deres beslutninger om investeringsprodukter, når emnet undersøges.
Emnet har vakt debat, både for og imod. Derfor var formålet at lave en undersøgelse, der kunne udføres af alle. Selvom man (endnu) ikke investerer ansvarligt eller ikke opfatter det sådan, ville man stadig kunne give udtryk for sin præference for, hvordan man eventuelt ser på sagen.
Nedenfor er et link til spørgeskemaet. Jeg takker på forhånd for eventuelle svar!