Kandidatafhandling spørgeskema: Småinvestorers erfaringer med aktiesparekontoens indvirkning på investeringsadfærd

Hej,

Jeg er en tredjeårsstuderende i business administration med speciale i finans fra Jyväskylä University of Applied Sciences. Jeg skriver mit afsluttende projekt om “Erfaringer fra detailinvestorer vedrørende indvirkningen af en aktiesparekonto på investeringsadfærd”. Til dette projekt udfører jeg en undersøgelse, der har til formål at afdække investorers erfaringer med aktiesparekontoen, hvad der har motiveret dem til at tage den i brug, og at undersøge dens indvirkning på aktieinvesteringsaktivitet og -adfærd. Spørgeskemaet er helt anonymt, og ingen personlige data indsamles. De modtagne svar vil udelukkende blive brugt i forbindelse med dette afsluttende projekt, hvorefter dataene vil blive destrueret. Ingen tredjeparter har adgang til dataene.

På grund af undersøgelsens emne bør du have mindst en mindre historie med og kendskab til aktieinvestering for at kunne besvare spørgeskemaet. Svar søges fra både begyndere og erfarne veteraner. Uanset om du kun bruger en aktiesparekonto, et værdipapirkonto eller begge dele til dine aktieinvesteringer, er dit svar yderst vigtigt for undersøgelsens succes. Jeg håber især, at du vil svare, hvis du aktivt investerer med både et værdipapirkonto og en aktiesparekonto, eller hvis du tidligere har investeret med et værdipapirkonto og er fuldstændig skiftet til en aktiesparekonto eller omvendt.

Antallet af spørgsmål i spørgeskemaet varierer afhængigt af, om du kun investerer med en aktiesparekonto eller et værdipapirkonto, eller om du bruger begge konti i dine investeringsaktiviteter. Jeg beder dig besvare spørgsmålene ved at reflektere over dine aktiviteter i de seneste seks år. Afhængigt af de stillede spørgsmål vil det tage anslået 6-12 minutter at besvare spørgeskemaet.

Jeg sætter pris på hvert svar og takker dig for den tid, du bruger på at svare!

4 Synes om

Lige en kommentar for at få denne op igen, så vi når de sidste interesserede! Undersøgelsen ser ud til at være åben indtil i morgen.